Evo zbog čega neke slike pamtimo bolje od drugih (FOTO)
Da li ste se ikada zapitali zašto se neke fotografije jednostavno duboko urežu u vaše sećanje, dok druge nemaju nikakvog uticaja na vas? Odgovor možda postoji. Uz pomoć nove neuronske mreže Mem-net (MemNet), koja „uči“ da razmišlja poput ljudi, naučnici sa Univerziteta MIT, iz Laboratorije za kompjutersku nauku i veštačku inteligenciju, nadaju se da će shvatiti zbog čega neke fotografije pamtimo lakše od drugih slika.
Mem-net bi trebalo da može tačno da predvidi kako određene slike utiču na ljude i koliko dugo mogu da im ostanu u sećanju. Rezultati vam mogu pomoći ne samo da dobijete više lajkova na društvenim mrežama, već i da ovu moć fotografija iskoristite kako biste svoj brend urezali u um potrošača.
Šta je Mem-net?
Mem-net je veštački neurološki sistem ili neuronska mreža, koja može da stiče, čuva i koristi iskustveno znanje. Postoje dve kategorije neuronskih mreža: veštačke i biološke neuronske mreže.
Primer bioloških neuronskih mreža jeste nervni sistem živih bića. Veštačke neuronske mreže su po strukturi, funkciji i obradi informacija slične biološkim neuronskim mrežama, ali to su veštačke tvorevine.
Neuronska mreža u računarskim naukama predstavlja veoma dobro povezanu mrežu elemenata koji obrađuju podatke. Ove mreže mogu da izađu na kraj sa problemima kao što su govor i prepoznavanje oblika, koji se tradicionalnim pristupom teško rešavaju. Jedna od važnijih osobina neuronskih mreža jeste njihova sposobnost da uče na ograničenom skupu primera.
Kao i bilo koji drugi tip neuronske mreže, primera radi, onaj koji pokreće Google-ove fotografije, Mem-net prvo treba da „uči“ iz skupa podataka koje su ljudi ranije prešli. U slučaju Mem-neta, podaci dolaze iz biblioteke „La Mem“, sa oko 60.000 slika koje su testirane.
Razmatra se šta je potrebno da bi fotografija bila dobro upamćena na osnovu toga koliko dugo su posmatrači mogli da pamte pojedinu sliku nakon što prestanu da je gledaju. Ti rezultati su tabelarno raspoređeni i zajedno sa slikama uneti u neuronske mreže Mem-neta. Mem-net onda stvara vlastiti model, zasnovan na tome kako bi fotografija trebala da izgleda da bi bila nezaboravna. On predstavlja prototip slike koja se lako pamti. Na osnovu tog modela određuje se i to koliko se lako pamte ostale slike.
Po rečima kreatora Mem-neta, rezultati koje daje ova mreža prilično su tačni, odnosno podudaraju se sa onima koji su dobijeni ispitivanjem ljudi. Ona takođe izdvaja iste vrste slika kao i:slike ljudskih lica, novih objekata vrlo kontrastnih boja i životinja. Na osnovu toga, Mem-net zapravo može da pokaže koje slike će i sami ljudi najverovatnije lako i dugo pamtiti. Uz to, Mem-net kreira grafikon koji vam pokazuje koji su to „nezaboravni“ delovi fotografije.
Kako Mem-net može da koristi marketinškim stručnjacima i dizajnerima?
Postoji mnogo mogućnosti koje se otvaraju ovim pronalaskom. Ako znate zašto su određene stvari nezaboravne, to bi moglo da vam pomogne da pametnije planirate celokupan dizajn i kampanju svog proizvoda. Tim koji stoji iza ovog projekta kaže da bi Mem-net mogao da se posmatra kao digitalni asistent koji vas podseća na detalje koje treba da istaknete, kao i na to koje pojedinosti biste mogli sasvim da izbacite.
Na ovaj način moći ćete mnogo efikasnije da kreirate logoe, plakate, web sajtove i razne druge promotivne i dizajnirane materijale koji će biti višestuko bolji u prenošenju informacija na jezgrovit i nezaboravan način. Ipak, ova mreža i dalje može da bude samo pomoć i nije zamena za ljudski rad, veštine i znanja. Čak i kada otkrijete koje fotografije, slike i nacrti se lako pamte, i dalje je potrebno da se oni uklope u celokupan dizajn i da se kreira nezaboravna marketinška kampanja.
Više o najnovijim tehnikama digitalnog marketinga i dizajna možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.