Evo zbog čega je dobar praznični marketing bitan

  • 0

Sezona praznika je oduvek bila i ostala prava prilika za prodaju. Mnoge firme se oslanjaju na to da će praznično vreme samo po sebi doneti znatno povećanje godišnjeg prihoda. Dobra vest za sve koji se oglašavaju u digitalnom svetu jeste da, osim što više putuju i troše, za vreme praznika ljudi takođe koriste više svih sadržaja, pogotovo onih koji se nude na internetu.

Nova istraživanja kompanije „Autbrejn” (Outbrain) pokazuju ne samo da postoji porast tražnje za sadržajima, već i da je tražnja veća od ponude.

Dakle, na isti način na koji kuponi za tradicionalne popuste u danima kao što su „crni petak“ i „sajber ​​ponedeljak“ neverovatno povećavaju prodaju i mogućnosti za maloprodajne firme, tako i želja za korišćenjem zanimljivih vrsta sadržaja u vreme slobodnih, prazničnih dana pruža priliku firmama bilo koje vrste i veličine da se na inovativne načine povežu sa svojim klijentima.

Iako vam se možda čini da je modnim buticima koji mogu da ponude ideje šta da obučete na prazničnim zabavama i žurkama, ili prehrambenim radnjama sa posebnim receptima za svečanu trpezu lakše da povežu svoje poslovanje sa praznicima, postoji mnogo načina na koje i druge firme mogu da zadovolje potrebe i privuku potrošače svojim sadržajem.

Pred vama su tri saveta za uspešan praznični internet-marketing.

Foto: Pixabay.com Foto: Pixabay.com

Dajte svojim klijentima ono što im je potrebno

U osnovi u vreme praznika svima trebaju iste stvari: više vremena, više novca i mogućnost da savladaju stres. Ovo je zato pravo vreme za one koji nude alate za upravljanje vremenom, finansijske savete i mogućnosti štednje ili terapijsko savetovanje. U tim slučajevima, možete napraviti jasnu vezu između stresa i svojih usluga nudeći promišljene savete i alate (i neke inspirativne priče).

Oni koji nude druge vrste proizvoda i usluga moraće da istraže malo dublje, pošto je teško napraviti direktnu vezu sa onim što ljudi obično žele u vreme praznika.  Ako dobro poznajete svoje klijente, onda ćete sigurno i pronaći način da im ispunite neku prazničnu želju.

Jedno treba da zapamtite. Ne pokušavajte da prodate. Pružite im korisne informacije na temu praznika, podsetite ih na važne stvari u životu, probudite lepa osećanja. Oni će znati to da cene, a mnogi će ta lepa osećanja vezati za vaš brend. „Praznična prodaja“ za vas može doći samo malo kasnije.

Držite se jednostavnosti

Foto: Profimedia/Panthermedia Foto: Profimedia/Panthermedia

Niko nema dovoljno vremena za praznovanje. Dakle, umesto da pišete duge poruke koje šaljete i-mejlom ili postavljate na blog u ovo doba godine, razmislite o tome kako možete sve te stvari da kažete kratko i slatko. Čak i u redovnoj komunikaciji nastojte da budete što kraći.

Imajte u vidu da su mnogi ljudi već „u mislima“ na odmoru. To treba da se odrazi i na sadržaj vašeg marketinga, pa se trudite da informacije plasirate u vidu kratkih saveta i lista.

Postoji mnogo načina na koje putem sadržaja na vašim stranicama, ili u komunikaciji putem društvenih mreža ili i-mejla možete uvrstiti vašu vezu sa kupcima, čak i ako su šanse da će kupiti nešto od vas za vreme praznika male. Još jednom – nije važno da samo prodate, već i da podsetite vaše kupce da mislite na njih i da ste im uvek na usluzi.

Sadržaj povezuje zajednicu

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Iako praznici mogu da budu stresni zbog žurbe pri odabiranju poklona, izboru mesta za doček, kupovine garderobe i sličnog, tada se takođe rađa i duh dobre volje. Od uličnih zabavljača, prikupljanja donacija, do otvorenih kuhinja, praznici su vreme kada se većina ljudi trudi da probudi ono najbolje u sebi. Isto se odnosi i na vaše poslovanje. Ako postoje organizacije ili događaji koje podržavate, potrudite se da to još više istaknete. Ako ih, s druge strane, nemate, pravo je vreme da nešto pokrenete ili da se, zajedno sa svojim timom, pridružite nekoj od postojećih akcija.

Iskoristite svoje resurse kako biste preneli vest o nekom događaju takve vrste. Ispričajte priču o tome kako učestvujete u pružanju podrške najosetljivijim delovima zajednice. A zatim pozovite vaše klijente i sve ljude da se i sami uključe i čine dobra dela i dele informacije o tome putem interneta, pozivajući ostale da urade isto.

Šta sve možete uraditi? Primera radi, možete pokrenuti akcije u kojima ćete spojiti vaše kupce koji mogu biti potencijalni donatori ili pomagači nekih humanitarnih programa, akcija ili organizacija. Veza koju na taj način stvarate vredna je na više nivoa, a time učvršćujete i svoju ulogu pouzdanog člana zajednice na koga uvek može da se računa da će pomoći onima kojima je pomoć potrebna. A svakako želite da i to vaši klijenti imaju na umu sledeći put kada se na tržištu pojave vaši novi proizvodi ili usluge.

Vaši klijenti i potrošači će nesumnjivo često pretraživati internet za vreme praznika. Zato se potrudite da pametno uposlite sve svoje digitalne kanale i iskoristite ih do maksimuma kako biste vašim klijentima dali ono što traže. To će vam pomoći da stvorite snažne veze i da ostanete u njihovoj svesti kao pouzdan partner na koga se mogu osloniti, ne samo za vreme praznika, već cele godine.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA