Evo kako kompanijska pravila ponašanja utiču na uspeh
Pravila ponašanja se u današnjem poslovnom svetu smatraju izuzetno važnim, posebno kada se pokreću startap projekti. Prednosti koje se zaposlenima nude postaju jedna od ključnih vrednosti kompanije, pa čak i merilo uspeha.
Politika koju kompanija sprovodi danas se doživljava kao deo paketa kojim se pridobijaju potencijalni zaposleni. Fleksibilno radno vreme, više dana odmora… Time se osvajaju mladi profesionalci. Ipak, ne sme se zaboraviti da su pravila ponašanja drugi najvažniji faktor za uspeh, odmah iza poslovnog modela za koji se kompanija odlučila.
Zašto je propisani niz pravila toliko važan?
To je najjasniji i najjednostavniji način da objasnite čemu kompanija teži i kako to ostvaruje. Odličan primer je jedno od Guglovih pravila: „Ne budite zli”. Iz perspektive kompanije – ovo znači da je sve što rade usmereno ka opštoj dobrobiti. Iz perspektive zaposlenih – pravilo govori o očekivanim međuljudskim odnosima.
Dosadašnja praksa i različita interna istraživanja pokazala su da poznavanje i poštovanje kompanijskih pravila rade i horizontalno i vertikalno: strategija i biznis-plan su fokusirani na precizno definisan cilj od najnižih pozicija do rukovodstva; sa druge strane, svaki zaposleni je svestan toga šta treba da učini da bi svaki pojedinačni sektor doprineo ostvarenju tog cilja.
Pravila ponašanja lako privlače i nove talente. Nove generacije ne streme tome da čitav profesionalni život provedu u istoj kompaniji i na kraju dobiju zlatni sat na poklon. Naprotiv. Generacija Y na jednom poslu provodi oko tri godine. Naravno da neće tražiti nešto novo ako su zadovoljni, ali oni jesu željni novih znanja i stalnog rada na sebi, pa ako im kompanija to ne omogućava – idu dalje, bez obzira na primanja. To „dalje” može da bude upravo vaša kompanija, a ključni elementi jesu upravo poznata i poštovana pravila ponašanja. Naprosto: sličan se sličnom raduje.
Ista pravila čine i da su zaposleni ponosni(ji) na svoja dosadašnja dostignuća. Zato žele da ostanu u istoj kompaniji i tu napreduju. A time se ostvaruju i znatne uštede: stavite na papir koliko koštaju oglasi za upražnjeno radno mesto i sati koje sektor ljudskih resursa zatim troši na pronalaženje pravih kandidata; tome na kraju dodajte i intervjue kojima prisustvuje i neko iz menadžmenta. U radnim satima – mnogo. U novcu – previše. Zato: što su pravila jasnija – vezanost za kompaniju je jača; što je vezanost jača – kompanija je uspešnija.
Ako su pravila dobro postavljena, zaposleni su zadovoljniji – a zadovoljni zaposleni bolje i predanije rade. To i jeste osnovni razlog za postojanje pravila ponašanja: produktivnost, kreativnost, inovacije i strast. Tada vaša kompanija – mnogo pre nego bilo koji pojedinačni proizvod ili usluga – postaje brend. Stvarate reputaciju i, iako je za to potrebno vreme, u trenutku kada na tržištu ostvarite željenu poziciju, sve ostalo dolazi na svoje mesto. Izdvojićete se od konkurencije i to će vaša ciljna grupa prepoznati i ceniti. Potrošači mnogo bolje (i finansijski spremnije) reaguju kada znaju šta mogu i treba da očekuju. Na vama je još samo da ostanete dosledni svojoj poslovnoj politici.
Kompanijska pravila ponašanja su mnogo više od stava. To je ono što kompaniju čini zajednicom, organizmom koji funkcioniše, ima jasne planove i ciljeve i prave načine da to i ostvari. To jeste i strateška i finansijska odluka, osnova za stalan i stabilan profit; to je i dokaz da rukovodioci znaju svoj posao i svesni su toga da uspeh čine ljudi i njihovi odnosi.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zainteresovani
Bravo za tekst
Podelite komentar