Evo kako do prvog miliona u pet koraka!
Najveće promene su one koje dolaze iznutra, i u životu i u poslovanju. Širom sveta sve je više mladih ljudi – mlađih od 30 godina – koji su zaradili svoj prvi milion. Neke navike i odluke su svima njima zajedničke.
Okružite se onima koji pred vas postavljaju izazove
Da biste odlučili šta zaista treba da uradite, pre svega morate sebi da postavite jasan cilj. U idealnim uslovima, takav cilj treba da iznesete nekome ko je u ostvarivanju svojih zamisli već (makar delimično) uspeo.
Tuđa iskustva otvaraju oči. Skreću pažnju na detalje ili krupne korake koje biste možda prevideli ili previše olako shvatili. U stvari, drugi će mnogo lakše otkloniti „veo misterije” sa vama nedovoljno poznatih stvari. Jer ako su oni u tome uspeli, zašto ne biste i vi to mogli?
Uspešni preduzetnici su najbolji mentori i savetnici. Niste im konkurencija (barem dok ste početnici), pa nemaju razloga da vam iskreno ne pomognu. Na kraju, mreža iskusnih savetnika dobro će vam doći na svakom koraku.
Nemoguće ne postoji
Sami odlučujete šta je neizvodljivo. Granice postoje, ali uspešni preduzetnici uspevaju da ih prevaziđu i pomere. Zašto biste sami sebi stvarali prepreke? Najlakše je da svoje strahove i ograničenja zapišete. Onda pokušajte da ih racionalizujete. Osnova svakog straha je snaga koju mu sami pripisujete. Zapisivanje je prvi korak u razlaganju prepreke na mnoštvo manjih, a tada je i prevazilaženje jasnije i lakše.
Dodajte i ono neočekivano
Stvorite dodatnu vrednost. Za neke saradnike, to je više novca; za druge – bolji plasman proizvoda; za treće – nove poslovne veze. Time što umete da se prilagodite pokazujete i svoje poslovne veštine.
Ovo umeće je možda i najjasnije kada se pojave neočekivane nedaće koje vi uspete da rešite (prividno) bez stresa. Snažan i pouzdan saradnik je za sve ostale najisplativija stavka. Uz to, bićete prepoznati kao onaj s kojim treba poslovati, a time svakako štedite makar na samopromociji.
Mudro birajte klijente
Do velike zarade najlakše se dolazi tako što svoje proizvode ili usluge dobro naplaćujete. Sa druge strane, to je i najlakši način da – verovatno i zauvek – odbijete mnoštvo klijenata i korisnika. Zato morate da birate.
Korisnici će platiti koliko vi želite samo ako za svoj novac dobiju vrednost koju očekuju. Međutim, pre toga morate da istražite tržište i imate validne informacije o tome koliko novca su vaši korisnici spremni da izdvoje za ono što nudite. Imajte u vidu i to da različiti korisnici zahtevaju različite pristupe.
Ukratko, ne štedite na ulaganjima u strategiju i oglašavanje. To je jedini način da saznate koliko (finansijski) sebe treba da cenite.
Dugoročne investicije
Postoji izreka: „Što je brzo, to je i kuso”. Tako je i u preduzetništvu. Rezultati se postižu mnogo brže i lakše ako svaku situaciju i ulaganje posmatrate kao dugoročni plan čiji deo ostvarujete odmah. Svaki novi zaposleni, svaka povišica, sve akcije – sve je investicija i deo „velikog plana”. I o tome treba da mislite svakoga dana. Kada ste preduzetnik sa planom, i drugi to prepoznaju. Pravi saradnici i korisnici su upravo ono što vam omogućava da povećate cene svojih usluga. Time ste bliži svom cilju.
Naravno da nije lako koliko se na prvi pogled čini. Svi saveti jesu dobrodošli, ali njihovo ostvarivanje nije jednostavno. Ipak, samim tim što ste odlučili da posao uzmete u svoje ruke, pokazali ste najveću vrednost budućeg uspešnog preduzetnika – hrabrost i spremnost da uspete.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Velislav
Da, za jedno 37 godina i sa debelim početnim kapitalom ili debelim vezama u nekom fondu.
Podelite komentar
Јасмина
Да је све тако,било би лепо.Само пусти снови.
Podelite komentar
Vitez Koja
Ovo je kao pitanje kako smestiti slonove u fiću (otvoriš vrata, smestiš slonove, zatvoriš vrata). Odgovor je 5 koraka po 200.000
Podelite komentar