Ovo je 5 najvećih laži društvenih mreža

 
  • 0

Društvene mreže su danas najunosnije polje poslovanja. Prosto – morate da budete tu. To je čitav kompleksan niz mogućnosti, a samo od vas zavisi kako ćete ih iskoristiti. Baš zato što je nepoznanica i dalje mnogo, mnogo je i prostora za pogrešno razumevanje

Savremena (internet) kretanja stvorila su i novo zvanje ili zanimanje – guru društvenih mreža. Ne razlikuje se od ostalih zvanja koja jednako ne razumete, a ono što propagiraju vas lako uzdrma i natera da preispitujete strategiju svog poslovanja. Naravno, bez razloga.

Društvene mreže su danas najunosnije polje poslovanja. Prosto morate da budete tu. To je čitav kompleksan niz mogućnosti, a samo od vas zavisi kako ćete ih iskoristiti. Baš zato što je nepoznanica i dalje mnogo, mnogo je i prostora za pogrešno razumevanje (i zloupotrebu).

Predstavljamo vam 5 najvećih zabluda (možda je laž prejaka reč) u koje gurui društvenih mreža žele da poverujete.

Budite jedinstveni

Divna rečenica koja ništa ne znači. „Jedinstveno” i „autentično” su nove najomiljenije reči onih koji zapravo nemaju šta da vam kažu. Šta ove reči znače? Ponašajte se kao… „obični” ljudi? To nema veze s društvenim mrežama, niti s poslovanjem. To je očekivano, prirodno i normalno. Samim tim, nije biznis savet – to su prazne reči.

Jedino čime ova tvrdnja donekle može da se opravda jeste to što se mnoge (čak i vrlo uspešne) kompanije godinama uopšte nisu bavile time kakav stvarni utisak ostavljaju na svoje potrošače. Zato je bilo i uvreda i ucena i omalovažavanja. Danas, kada svi mogu i žele da se njihov glas čuje i ostavi pisani trag, kompanije su morale da se odreknu ovog „luksuza” i pažljivo odmere svaku reč.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Reč na koju gurui zapravo misle je „angažovanje”. Iako na prvi pogled jednako ništa ne govori, grešite. Primer: kompanija za proizvodnju igračaka Step2 je još 2012. uvezala svoju Fejsbuk stranicu sa korporativnim sajtom i tako svim novim posetiocima dala mogućnost da ocene kvalitet svoje onlajn kupovine.

Rezultat: poseta sajtu porasla je za 300% jer su novi posetioci vrlo ozbiljno (s pravom!) shvatili ocene prethodnih posetilaca. Nikakvih nagrada nije bilo, samo mogućnost da se glas korisnika vidi i čuje.

Više fanova – veći uspeh

I sami znate da ovo ne može da bude istina. Samo razmislite koliko ste stranica lajkovali ili zapratili profila na Instagramu, za koje vas prosto mrzi da dvaput kliknete i više ne vidite njihove nove postove. Da li ste vi merilo uspeha te kompanije? Ne, naprotiv. To što ste negde kliknuli, kompaniji ne donosi profit.

Naravno da su fanovi potrebni. Što ih je više, veća je mogućnost da se post kompanije organski pojavi i prijateljima vašeg fana. Međutim, to nije uspeh koji sebi treba da pripišete to je tek nešto više od puke slučajnosti. Zato deo onlajn strategije mora da bude i ulaganje u oglašavanje na društvenim mrežama. To podrazumeva i istraživanje tržišta i plasiranje sadržaja u skladu sa dobijenim rezultatima. Što znači da je neophodno da ne poverujete u sledeće:

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Društvene mreže su besplatne

Svaki dobar sadržaj koji ste videli onlajn, neko je morao da osmisli, neko da dodatno dizajnira i neko da plasira. Pritisnuti „Post” jeste besplatno, ali svi ti ljudi koji su svoje vreme i znanje uložili u vašu kompaniju, proizvod ili uslugu, i dalje rade za platu. Tu ne računamo mikromenadžment, pisanje projekata, poslovni prostor u kom se sve to dešava…

Svaka uspešna kampanja bez izuzetka košta. Jer samo tako može i da opstane. Skok sa ivice svemira Feliksa Baumgartnera jedna je od najuspešnijih kampanja u istoriji. I verovatno najskuplja. To znači da je onlajn oglašavanje sve samo ne besplatno.

Morate da budete na XY mreži

Zato što je nova, brza, aktivna 24 sata i okuplja tinejdžere iz celog sveta. Šta to znači vama koji proizvodite kremu protiv bora? Apsolutno ništa. Ulaganje u oglašavanje isto je kao i sva druga: potrebno, isplativo i – promišljeno.

Morate da proučite društvenu mrežu za koju ste zainteresovani, da rezultate uporedite s interesovanjima vaše ciljne grupe i tek onda donesete odluke. Znači da vam je najneophodniji zdrav razum. Možda i neki onlajn test koji će vam pomoći da izaberete odgovarajuću mrežu za svoju kompaniju. Sve ostalo su priče.

Foto-ilustracija: pixabay.com Foto-ilustracija: pixabay.com

Društvene mreže su zauvek promenile oglašavanje

Možda su se ipak više promenili korisnici. Žele više; traže više; zahtevaju više. Društvene mreže to samo prate, ali osnovni principi su isti. Marketing miks koji se i danas koristi, nastao je sredinom šezdesetih godina 20. veka. To znači da dobre stvari opstaju, ma koliko se okruženje i okolnosti menjale.

Nove taktike, platforme i pristupi pojavljuju se svakog dana, a načini na koje se koriste su nebrojeni. Međutim, principi su isti. I to nikako nemojte da zaboravite.

Na kraju, gurui društvenih mreža imaju dobru nameru. Ili bi morali da je imaju jer će samo tako uspeti da opstanu. Međutim, u ovom svetu malo je profesionalaca – onih koji poznaju i sredstva i cilj. Lepe reči ne čine stručnjaka, to čine znanje i iskustvo. Taktike i kanali za plasiranje dolaze i odlaze; vizije i uspesi ostaju. Jer danas o svemu postoji onlajn trag.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA