PRVI KORAK U USPEŠNOM POSLOVANJU: Poslušajte ove savete i uspećete
Prvi korak u pokretanju uspešnog poslovanja najčešće je istraživanje potencijalnih tržišta. Diona Mekfeter je stručnjak upravo za pronalaženje i tumačenje takvih podataka. Mekfeterova je suosnivač marketinške agencije Stratedži kolektiv (The Strategy Collective) sa sedištem u Njujorku, koja po narudžbini pravi analitičke platforme zarad boljeg razumevanja potrošača i uticaja na poslovne odluke. Pre ovog posla, Mekfeterova je bila zadužena za otkrivanje podataka za britansku kompaniju RB (nekada Rekit-Benkiser) i za njihov asortiman globalnih zdravstvenih i kućnih brendova, kao što su Ervik (Airwic) i Lajsol (Lysol).
Mekfeterova je za magazin „Antrprener” (Enterpreneur) otkrila kako malo istraživanje tržišta može da bude od koristi kompanijama. Ako ste marketinški menadžer ili želite da to postanete, pred vama su neki od vrlo korisnih saveta.
Jedna od najvećih zabluda jeste da je istraživanje nepotrebno. Novi preduzetnici često misle da ako izgradiš brend, potrošači će doći sami, pretpostavljajući da je sama inovacija dovoljna da posao napreduje. Ja ohrabrujem menadžere da podatke posmatraju kao GPS. On vam pomaže samo ako se krećete ulicama u kojima niste prethodno bili. Na isti način, istraživanje bi zapravo trebalo da vam otkrije stvari koje ne znate, a koje će vam pomoći da brže stignete tamo kuda ste se uputili.
Na kakvu vrstu podataka bi firme trebalo da obrate pažnju?
Ako imate inspirativan proizvod i poznajete svoje korisnike, počnite sa studijom problematičnog mesta. To se tradicionalno naziva „put do kupovine“, ali je ovo zastareo izraz, jer put do odanog potrošača više nije linearan. On je pun smetnji.
Vaš cilj treba da bude otkrivanje smetnje koja najviše utiče na potrošača. Lajsol je otkrio da je jedan od načina da to uradi tako što objavi podatke o gripu. Stab hab (Stub Hub) se pojavljuje kao oglas na Tiketmasteru, čim su karte koje tražite rasprodate. Ako nađete probleme, vaš brend može da ponudi rešenje, smiri situaciju i tako privuče potrošače.
Koje metode mogu da koriste preduzetnici da povoljno prikupljaju podatke?
Digitalni svet je vaš najveći izvor. Koristite Gugl trends da otkrijete reči za pretragu koje upućuju na vaše konkretno rešenje. Kako danas ljudi ispunjavaju tu potrebu? Prionite na posao i dobro se upoznajte sa vašim korisnicima. Koristite vaše mreže. Na primer, ako niste majka, ali su majke vaša ciljna grupa, onda treba da gledate šta one gledaju, čitajte blogove koje one čitaju. Idite među njih i naprosto slušajte. Ne pokušavajte ništa da im prodate.
Ako je toliko informacija besplatno dostupno, zašto bi preduzetnici unajmili stručnjaka?
Jedini način da poboljšate svoje poslovanje jeste da istražujete urođeno ponašanje ljudi. Nažalost, istraživanje pokazuje da u desetominutnom razgovoru većina ljudi bar jednom slaže. Potrošač će, možda, reći da je čitao onlajn kritike da bi napravio pametan izbor, a u stvari je odabrao proizvod koji je njegove omiljene boje. Potrebni su vam ipak određene veštine i znanja, vešte oči i uši da to osetite i da tražite „kroz maglu“ kako biste otkrili istinsku motivaciju za ponašanje potrošača.
Šta treba startap kompanije da rade sa podacima kada ih nađu?
Podaci uvek pričaju priču. Vaš posao je da nađete glavne likove priče – merenja koja su najvažnija za vaš posao. Ali zapamtite, najznačajniji deo priče je veza između likova – „zašto“ koje objašnjava radnju i njen rezultat. Do toga možete doći samo ako razumete fizičke, društvene i emotivne niti koje otkrivaju kako ljudi stvarno misle i osećaju. Zatim, reagujte na osnovu onoga što otkrijete. Najgori podaci su oni koji vas ne inspirišu da delate.
Više o vođenju istraživanja i analizi tržišta, kao i o uspešnim metodama oglašavanja možete naučiti na profesionalnoj obuci u domenu marketinga.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.