Poboljšajte odnose s javnošću uz ove savete!
Sa stalnim razvojem digitalnog marketinga i društvenih medija, stari načini vođenja odnosa s javnošću, kao i podaci koji definišu uspeh, polako izlaze iz upotrebe, baš kao i mnoge prevaziđene marketinške metode.
Stara PR merenja oslanjala su se na broj medijskih hitova, utisaka publike i na nešto što se zove „reklamna ekvivalentna vrednost". To je ideja po kojoj je neki PR članak, koji zauzima samo deo strane u dnevnom listu, nosio istu vrednost kao oglas preko cele stranice u tim novinama.
Geri Friš, PR stručnjak i vlasnik kompanije „Sordfiš komjunikejšens“ (Swordfish Communications), smatra da je ta metoda dosta nesigurna i da je bila „samo način da se opravdaju izdaci klijenta za PR”.
„Ove zastarele PR metode, od kojih se mnoge još uvek primenjuju, pokrenule su mnoge rasprave među PR i marketinškim stručnjacima. Iako mnogi vlasnici firmi i dalje veruju u sposobnost PR-a u podsticanju svesti o brendu ili pripremanje kompanije za izlazak na tržište, oni su i sve više zabrinuti pred pitanjima kako i kojim strategijama to mogu da postignu. Zato se sve više odlučuju za to da u svom timu imaju stručnjake za odnose s javnošću koji će biti u stanju da im isporuče pravu vrednost. Ako želite da postanete uspešan PR stručnjak, pred vama su neki od saveta koji vam u tome mogu pomoći.
Usmerite se na nove medije
Umesto da pratite koliko ste „pogodaka“ imali na TV stanicama ili u novinama, posvetite to vreme pravljenju plana koji će vam pomoći da privučete više pažnje na vašu stranicu na internetu, a zatim razvijajte digitalnu strategiju na osnovu tih ciljeva.
„Vaša PR strategija može da se nastavi sa prilozima na TV-u i objavama u novinama", kaže Ali Danziger, osnivač i vlasnica kompanije „Integrejt" (Integrate), ali takođe treba da ispitate kako, na primer, vesti postavljene na Instagram mogu biti korisne za vašu kompaniju ili kako preko pretplatnika za onlajn izdanja časopisa možete lakše doći do određene publike."
Treba da znate koje su važne teme i kakav je vaš stav o njima
Prvo pravilo stvaranja dobrog PR sadržaja jeste: budite zanimljivi svojoj publici. Odaberite nekoliko tema, a one čak ne moraju da budu usko vezane za industriju u kojoj poslujete“, kaže Kajl Artega, vlasnik kompanije „Bulajt grup“ (Bulleit Group).
„Možete početi sa misijom vaše kompanije. Da li je skladnost između posla i privatnog života važna filozofija za vas? Ako je tako – odlično. Zašto je to važno i kako će vam to pomoći da pružite bolju uslugu vašim klijentima?"
Artega objašnjava da je važno da pratite rasprave koje se vode na društvenim mrežama kao što su Tviter ili Linkedin. Koji od tih trendova je važan za vašu kompaniju? Ovo je mesto gde možete povećati interesovanje medija i klijenata, ostvariti uticaj i poboljšati svoju poziciju u javnosti.
Uskladite svoj PR sa vašom strategijom za društvene medije
Danas je cilj svih digitalnih strategija da dosegnu do što šire publike. „Jedna velika ekskluzivna medijska priča trebalo bi da bude dopuna ostalim važnim delovima sadržaja koje šaljete preko relevantnih društvenih kanala", kaže Kejti Sejger, predsednica uprave kompanije PR i marketinške agencije „Harmonika“ (Harmonica).
„Za firme koje posluju sa drugim firmama, to mogu da budu stranica na inetrnetu ili Tviter, a kod brendova koji su upućeni direktno na potrošače, to može da bude Instagram, Fejsbuk ili Pinterest."
Razmislite o stavljanju akcenta na kvalitet umesto na kvantitet
Umesto da pokušavate da stvorite što više „laganih priča“ koje ćete objaviti na velikom broju mesta, Artega iz „Bulajit grupe“ kaže: „Danas je kvalitet zasigurno ispred kvaniteta." Zato je bolje da se koncentrišete na sam sadržaj i učinite ga što zanimljivijim, primamljivijim i boljim.
Optimizujte saopštenja za medije
„Staro, klasično saopštenje za medije nije mrtvo, ali morate da imate strategiju", kaže Liz Rodrigez, digitalni strateg u agenciji „Dizajn haus“ (Design House). „Morate da znate kako da to interesovanje povežete sa vašom stranicom na internetu." Svako saopštenje koje pošaljete trebalo bi da sadrži ključne reči i link koji vodi na vašu web stranicu. Tako povećavate promet na vašoj stranici, kao i svoj autoritet i položaj na Guglu.
Uspešan PR danas svakako zavisi od strategija, od kompanije i ulaganja, ali pre svega zavisi od sposobnosti i veština PR menadžera. Sposoban PR menadžer zna kako se kreira identitet, imidž i reputacija firme, koje strategije i taktike se upotrebljavaju i na koji način se sprovode. Zato će za stručnjake ovog profesionalnog profila u budućnosti uvek biti posla i šanse da napreduje.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.