7 saveta koji će vam pomoći da bolje pišete na internetu! (FOTO)
Studija konsultantske kompanije Nielsen Norman Group pokazala je da većina korisnika interneta samo skeniraju tekst umesto da čitaju. Ova praksa autorima blogova i ostalih tekstualnih sadržaja za internet čini posao teškim.
Kao pisac ne smete rizikovati da izgubite čitaoca. On bez vašeg teksta ne može mnogo toga izgubiti.
1. Uhvatite čitaočevu pažnju
Vaš naslov mora da upada u oči. Kažite čitaocima šta će dobiti ako odvoje vreme da pročitaju članak. Koristite ključne reči. Podebljajte ih. Ponekada vredi ubaciti link u naslov, jer ovo može vizuelno privući pažnju potencijalnom čitaocu.
2. Pređite na stvar
Budite kratki i konkretni. Dajte čitaocu ono što mu treba, umesto da mu dajete vreme da razmisli da li mu je to što imate da kažete uopšte potrebno. Stoga, iznesite poentu i zaključak odmah na početku.
3. Neka vaš tekst „diše”
Ljudske oči su klaustrofobične. Veliki komadi teksta bez praznog prostora odbijaju. Zato je pametno odvojiti logičke celine praznim redovima i jasno podeliti pasuse po tematici. Kada nabrajate informacije koristite „bulete”. Služite se svim vizuelnim sredstvima da olakšate čitaocu navigaciju i skeniranje.
4. Mislite na čitaoce dok pišete
Stavite se u njihovu kožu. Zapitajte se da li im je zaista potrebno da saznaju određenu informaciju. Zapamtite, ne samo što morate da privučete njihovu pažnju, vi morate i da ih zadržite.
5. Budite iskreni
Vaši čitaoci bi želeli da znaju ko je pisac i da li mu se može verovati. Zato se obavezno potpišite ili ostavite neke korisne podatke o sebi kao autoru.
6. Koristite govorni jezik
Osim ako neki akronim nije opštepoznat, nije preporučljivo da skraćujete reči, nazive i termine. Uvek koristite poznate reči. Nema potrebe da pokušavate da impresionirate publiku sa akademskim vokabularom. Radije ih fascinirajte veštim plasiranjem običnih reči u kojima ćete saopštiti napredne ideje.
7. Pišite kao da razgovаrate s njima
Budite lični. Obično se osećanja bude kada možemo da se sa nečim ili nekim povežemo. Korisite aktiv i budite optimistični.
Ovo su samo neki od trikova koje možete naučiti u poslu profesionalnog pisca za internet. Sve što budući ekspert za sadržaje treba da zna može se pronaći na obrazovnom programu za menadžera digitalnih medija. Pisanje je samo jedan od vidova komunikacije na digitalnim medijima. Ovaj program će vas pripremiti za vođenje društvenih medija, osmišljavanje marketinške strategije za konkretne ciljne grupe i kreiranje plana za realizaciju.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.