Evo kako da dizajnirate ambalažu koja će prodati svaki proizvod!

  • 0

Dizajn je svuda oko nas – od stranica na internetu do automobila, odeće, nameštaja, pakovanja bombona ili omiljene čokolade.

Prema FMl (Food Marketing Institute), prosečan supermarket u SAD ima oko 40.000 različitih artikala. Prodaja svakog proizvoda zavisi od proizvođača, brenda, distributera, ali i od grafičkih dizajnera. Dizajn ambalaže za proizvode je industrija za sebe. Dobro dizajnirana ambalaža, sa kojom ljudi mogu da povežu odgovarajuće emocije, možda da bude jedna od ključnih stvari za prodaju proizvoda.

Multinacionalne dizajnerske agencije kao „Landor”, CBA i „Coley Portera Bell“ zato zapošljavaju na stotine dizajnera koji se usredsređuju gotovo isključivo na stvaranje snažnog vizuelnog identiteta brenda kroz dizajn ambalaže.

Pred vama su saveti koje je portal 99 designs sakupio kako bi pomogao grafičkim dizajnerima u dizajnu ambalaža koje će uspešno prodati proizvod.

Pokažite vaš proizvod jasno i jednostavno

Foto: Profimedia/Michaela Dusíková - ČIF Foto: Profimedia/Michaela Dusíková - ČIF

Kada odete u supermarket, odaberite bilo koju policu i pregledajte neke proizvode. Postavite dva vrlo jednostavna pitanja: Čemu služi taj proizvod? Koji je to brend?

Iznenadićete se koliko je teško pronaći odgovore na neka od tih bitnih pitanja za manje od četiri sekunde. A to je maksimalno vreme koje će prosečni potrošač posvetiti svakom pojedinom proizvodu na polici. Pronaći ćete proizvode koji navode desetak prednosti, ali nemaju jasnu oznaku brenda. Pronaći ćete i proizvode koji izgledaju odlično, ali vam neće biti jasno šta je u kutiji. Možda ćete čak i naleteti na sredstva za čišćenje čije pakovanje izgleda više kao ambalaža dečjeg soka.

Iako neke kategorije proizvoda dopuštaju malo tajanstvenosti (kao na primer parfemi), ako potrošači ne mogu jasno da odrede šta je sadržaj ambalaže, čemu služi taj proizvod ili koji je brend u pitanju, postoji velika šansa da ga neće ni kupiti. Dakle, zapamtite pravilo broj jedan: pokažite jasno šta je proizvod i koji je brend u pitanju.

Foto: pixabay.com Foto: pixabay.com

Odredite ko su vaši potrošači

Ovo bi se moglo zvati drugim pravilom „broj jedan". Pre nego što se upustite u dizajn pokušajte da odgovorite jasno na pitanje „ko je vaš potrošač?“ To je ključ na osnovu koga treba da usklađujete sve ostale  stvari. Dogovor na to pitanje trebalo bi da dobijete od marketinškog tima ili samog klijenta. Ako ga ne dobijete, pokušajte sami da uradite „domaći zadatak“ i ispitajte kome je namenjen proizvod. Kada jednom dobijete profil idealnog kupca, saznajte što više detalja o njemu: godine, interesovanja, želje, omiljena odeća, muzika... Svaki detalj o potrošaču može da vam posluži kao inspiracija za dizajn.

Iskrenost

Početnici u dizajnu često nastoje da pokažu proizvod na najsavršeniji način. Tako, na primer, na pakovanju pokažu kolačić preliven savršenom čokoladom, dok u stvari kupujete običan keks sa ukusom čokolade. Iako će ovo privući potrošače kada prvi put kupuju proizvod, to će takođe doprineti tome da to bude i poslednji put da ga kupe.

Ako proizvod na pakovanju izgleda mnogo bolje nego ono što se nalazi unutra, to će izazvati razočaranje kod potrošača i on će se osećati prevareno. A to ne samo da će smanjiti prodaju, već će uticati na celokupnu sliku o brendu. Vaš zadatak kao dizajnera jeste da napravite lepo i privlačno pakovanje, ali imajte na umu to da granica mora da postoji.

Foto: Flickr/ illustir Foto: Flickr/ illustir

Autentičnost

Originalnost i karakterističan dizajn koji se pamti jesu neki od najvažnijih aspekata u dizajnu ambalaže. Prilično je lako shvatiti i  zašto je to tako. Postoje stotine proizvoda i svi se takmiče za pažnju potrošača. Jedini način da se izdvojite jeste da budete drugačiji i autentični.

Budući da je ovo zaista stvar kreativnosti i istraživanja, nemoguće je dati recept za stvaranje autentičnog dizajna, pogotovo u današnje vreme, kada su ljudi suočeni s bezbroj brendova i pakovanja.

Analizirajte različite ambalaže istih proizvoda, a zatim pokušajte da odredite šta bi moglo da bude neobično. Primera radi, ako svi proizvodi koriste ambalaže sa fotografijama proizvoda, možete da razmislite o upotrebi zanimljivih ilustracija. Ako svi koriste vodoravan raspored, upotrebite vertikalni. Budite hrabri, drugačiji i pokušajte da pronađete inspiraciju i u raznim drugim stvarima, umetnosti ili prirodi, na primer.

Foto: Flickr/ iLikeSpoons Foto: Flickr/ iLikeSpoons

Upamtite da grafičko oblikovanje ambalaže spada u najzahtevniji i najbitniji deo procesa dizajna ambalaže, a brendovi su u stalnoj potrazi za dizajnerima koji mogu da kreiraju ambalažu koja će privući kupca i poboljšati prodaju. Ambalaža je poslednja poruka koju potrošač vidi i poslednja prilika da ga uverite da kupi proizvod.

Više o detaljima vezanim za dizajn ambalaže, bilo da je reč o kartonskoj ili PVC ambalaži, prehrambenim ili drugim proizvodima široke potrošnje, možete saznati putem profesionalnog obrazovnog programa u domenu dizajna.  

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA