Poslušajte ova 4 saveta kako biste imali uspešan poslovni sastanak!
Konačno ste dogovorili sastanak sa poslovnim partnerima. Spremili ste govor, imate agendu kako će razgovor da teče i ideju koju ćete da predložite. Prezentacija kojom ćete predstaviti novi projekat vaše firme je spremna. Ali šta ako par nesvesno napravljenih pokreta ili izraza lica ugrozi ceo vaš posao?
Više od 80 odsto komunikacije se vrši neverbalnim putem, pokazalo je istraživanje sprovedeno na Klark Univerzitetu. Najbolja ideja i odlična prezentacija mogu da budu neuspešne ukoliko prilikom prezentacije nesvesno šaljete neodgovarajuće neverbalne poruke.
Evo na šta treba da obratite pažnju ako želite da vam svaki poslovni sastanak prođe uspešno:
Za dobru poslovnu komunikaciju održavajte kontakt očima
Ako želite da imate uspešno održan sastanak, bitno je da ne izbegavate kontakt očima – i dok govorite, i dok slušate. Kontakt očima u poslovnoj komunikaciji odaje utisak sagovorniku da ima vašu pažnju. Samo četiri sekunde je potrebno da zadobijete nečiju pažnju pogledom.
Iako je dobro održavati kontakt očima, gledajte da to ne bude ni previše napadno. Skrenite povremeno pogled sa jednog na drugog sagovornika, ukoliko je na sastanku prisutno više ljudi. Tako možete da vidite i da li vas slušaju i da li razumeju ono o čemu govorite.
Uspravan stav je znak poštovanja sagovornika
Način na koji stojimo dok komuniciramo dosta govori o nama. Jedan od najčešćih primera dobrog držanja prilikom razgovora je uspravan stav. Osim što ovaj stav ukazuje na postojanje samopouzdanja, ostavlja i utisak da poštujete sagovornika. Na taj način šaljete poruku da vam je zanimljiva tema koja je predmet razgovora.
Moćni ljudi i lideri stoje uspravno, zabačenih ramena. Ako želite da izazovete poštovanje kakvo imaju lideri, obratite pažnju da imate uspravno držanje.
Izbegavajte držanje prekrštenih ruku tokom razgovora
Ako u toku poslovnog razgovora držite prekrštene ruke, možete nesvesno da pošaljete signal da niste previše otvoreni za dalju komunikaciju. Čak iako je razgovor prijatan, osoba može da stekne utisak da pokušavate da se distancirate od nje. Ukoliko se i osećate prijatno dok su vam ruke prekrštene, pokušajte da se odviknete od tog lošeg manira. Time ćete postati pristupačniji ljudima, pa bi neka buduća poslovna komunikacija mogla da bude još uspešnija.
Ne zaboravite na to kako se rukujete
Način na koji vam neko stisne ruku tokom prvog kontakta, govori o tome koliko je dobro uspostavljena komunikacija. Idealno rukovanje koje se smatra uspešnim, je takozvano „političko rukovanje”. Reč je o rukovanju sa oba dlana, pri čemu neko drugom rukom poklapa vaš dlan. Primenjuje se u situacijama kad hoćete da iskažete iskreno poštovanje i želju za boljom poslovnom saradnjom.
Najgori utisak pri prvom kontaktu, ostavljaju ljudi čiji je stisak ruke suviše mek, tzv. „stisak mrtve ribe”. Najčešće je reč o ljudima kojima nedostaje samopouzdanje.
Šta odeća koju nosite govori o vama
Garderobu birajte u skladu sa porukom koju želite da pošaljete. Menadžeri uglavnom nose jednostavna odela, u plavoj ili crnoj boji. Crno odelo pokazuje da ste ozbiljni i da nećete prihvatiti „ne“ kao odgovor. Plavo obucite kada želite da pokažete iskrenost u komunikaciji – što je tamnija boja, to će više poverenja izmamiti.
Kad ne znate šta da obučete, bela košulja je uvek pun pogodak, kao univerzalni komad poslovnog kodeksa. Ova boja asocira na jednostavnost i simbolizuje novi početak.
Ovo su samo neki od saveta za bolju neverbalnu komunikaciju, koje bi trebalo primeniti na sastancima. Ljudi koji ostavljaju dobar utisak na poslovnim susretima su vešti u svojoj neverbalnoj komunikaciji. Dobra stvar je što se komunikacija uči. Uvek možete svoje komunikacione veštine dodatno da usavršite kroz određene obrazovne programe. Tako ćete uvek znati na koji način treba da vodite razgovor u određenim poslovnim situacijama.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.