Ove BOJE su najbolji izbor za oglašavanje na FACEBOOKU!
Oglašavanje na Fejsbuku može vaše poslovanje da uzdigne do neslućenih visina. Ako mu date pravi ton. I pravu boju.
Broj oglasa na društvenim mrežama – a tu prednjači Fejsbuk – vrtoglavo raste iz dana u dan. Šta će vas izdvojiti od svih?
Pre ilustracije, pre teksta i zavodljivog naslova, primetićete boju. To je ono što privlači pažnju. Istraživanja pokazuju da je posmatraču potrebno 100 milisekundi (kraće od treptaja oka) da oglas primeti i odluči da li ga interesuje. Kako je moguće odluku doneti toliko brzo? Zbog boje.
Bez obzira na to koliko vremena posvetite sadržaju oglasa, najveći deo se na kraju svede na prostu neurologiju. Univerzitet Velsli sproveo je istraživanje o načinu reagovanja određenih delova korteksa na izloženost različitim bojama. To zapravo znači da svaka od boja koju vidite aktivira određene nervne centre i čini nemogućim da ih ne primetite u deliću sekunde.
Upravo zbog toga je boja ključna za oglase na Fejsbuku. Evo kako stoje stvari sa upotrebom boja.
Crvena
Najupečatljivija od svih boja. Urođeno nam je da crvenu doživljavamo kao znak upozorenja. Nije slučajno što ljudi pocrvene od stida ili se zacrvene od besa – to su znakovi koji nikome ne promaknu.
Crvena je opšti simbol za opasnost, hrabrost i (fizičku) privlačnost. Ljubav ili mržnja – crvena uvek znači da će se dogoditi nešto uzbudljivo i zato reagujemo primitivnim delovima mozga, bez mnogo razmišljanja. Nijedna druga boja nema ovoliku snagu. Naravno, morate da je koristite pametno. Jaka crvena pozadina može da deluje agresivno, a opet, ako nije dovoljno istaknuta, može da prođe nedovoljno primećeno.
Zelena
Na nju posmatrači najbolje reaguju. Boja je prirode, pa uvek asocira na svežinu. Zeleni plodovi se oduvek doživljavaju kao jestivi i tako su naši preci odlučivali šta će probati. Organsko, ukusno, dato u prirodnom, nepromenjenom obliku – sve ovo su asocijacije kada vidite istaknutu zelenu boju. Zelena otvara apetit i odličan je partner hrani svake vrste. Jednako dobro ide i uz kozmetiku, posebno onu čija je uloga da ulepša i podmladi.
Ljubičasta
Boja za čokoladu i luksuzne proizvode. Kroz istoriju, uvek se vezivala za vladare, od starog Rima do danas. A čokolada je nekada bila dostupna isključivo imućnima; ova asocijacija održala se do današnjih dana. Uz sve to, čokolada je – realno – vrlo neprivlačne boje. Ako joj se ne doda neka boja koja će je „unaprediti”, smeđu hranu bilo bi vrlo teško prodati. Kod ljubičaste boje idealno je i to što uvek možete da stvorite novu nijansu i tako svom oglasu date i nov ton. Čak i naznaka ove boje čitavoj slici odmah daje dozu luksuza.
Crna
Nije za sve. Nije za svakoga. Ovu boju koriste brendovi više klase, oni čiji se luksuz i ekskluzivnost ne dovode u pitanje. Asocira na vanvremensku eleganciju i kvalitet. Ipak, to je boja koja – po pravilu – guta sve drugo, i boje i oblike. Zato se držite prirodnih zakona: u prirodi ništa nije 100 odsto crno, zašto bi bilo na vašem oglasu?
Plava
Boja poverenja, integriteta i (dokazanog) kvaliteta. Isto tako – boja Fejsbuka. Zato bi je na ovoj mreži trebalo izbegavati. Razlog je vrlo jednostavan: kako da se plava istakne na plavoj? Nikako. Ipak, to ne znači da je ne treba uopšte koristiti. Plavi detalji, pametno akcentovanje na podlozi druge boje… i plava će raditi za vas. Sem za hranu. Niko ne jede plavo.
Naravno, tu je i čitava paleta ostalih boja. Žuta i narandžasta uvek podstiču raspoloženje, na primer. Najvažnije je da je izabrana boja u skladu s porukom koju želite da pošaljete. Imajte u vidu: to da ono što deluje na muškarce žene najčešće ni ne primete i obrnuto.
Zato je uspešno oglašavanje na društvenim mrežama mnogo više od ispunjavanja zadatog broja karaktera. Pre svega, to je primena dobro osmišljene strategije različito primenjene na svaku od društvenih mreža jasno, precizno, tačno i privlačno ciljnoj grupi. I to u čitavom spektru boja.
Ako smatrate da imate dobro oko, osećaj za boju, ali i smisao za kompoziciju, svoj talenat možete brzo unovčiti kao grafički ili veb dizajner.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ex user FB
Facebook je mreža neprijateljstva!
Podelite komentar