Ovi saveti će vam pomoći da uspešno vodite marketing vaše firme na internetu!
Neke od malih firmi i dalje prave grešku – nemaju svoj web sajt ili se ne upuštaju u internet-marketing. Razlog jeste to što mnogi od njih najčešće veruju da je u pitanju investicija koja može da sačeka i da je bolje da zadrže novac koji su dobili u kratkom roku ili, pak, ne razumeju kako treba da se služe internetom u korist svog biznisa.
Nepostojanje na internetu je jedan od razloga zbog kog ne mogu da opstanu. Prema rezultatima koji su dobijeni od klijenata sa sajta www.rentawebuk.com, 50 odsto novoosnovanih kompanija ne uspe u prvih godinu dana, a skoro 50 odsto malih firmi nema svoj web sajt. Bret Dikson, osnivač ovog sajta, ističe da kompanije ne bi trebalo da oklevaju da investiraju vreme i novac u razumevanje i upotrebu internet-marketinga za potrebe svog biznisa, s obzirom na to da je internet u današnjem poslovanju neophodan.
- Mnoge firme ne mogu da priušte to da ulože više stotina evra za razvoj sajta zato što to može ozbiljno da utiče na njihov budžet. Ali u većini slučajeva, dok im to što ne troše ovaj novac pomaže da firma miruje, takođe im ne dopušta ni da se posao razvija. Kada sam postao tehnološki višak tokom recesije, bio sam u situaciji da doživim pad biznisa i sam znam kako je teško održati poslovanje u ovim burnim vremenima. Kako sve više korisnika interneta koristi lajkove sa Gugla, Fejsbuka i Tvitera da bi pronašli neki proizvod ili uslugu, male firme koje ne prihvate ovaj trend ne mogu da prežive u 21. veku. Ja sam osnovao web sajt Rent a web upravo da bih se izborio sa ovim problemom - navodi Dikson.
Dikson ističe da postoji nekoliko važnih stvari koje vam mogu pomoći da na pravi način vodite marketing na internetu za mala preduzeća.
Ako ne možete da priuštite web sajt – iznajmite ga
Web sajt kao Rent a web pruža malim firmama profesionalno dizajnirane web stranice uz mesečnu pretplatu. Ukoliko firma koju vodite nije u mogućnosti da izdvoji sredstva za skupocenu izradu web sajta, ovo je pravi način da uštedite. Sajtovi za rentiranje web stranice, poput Diksonovog, omogućavaju malim firmama da dobiju kompletno dizajniran i postavljen web sajt za manje od 40 funti, a održavanje sajta iznosi manje od 20 funti mesečno.
Nije dovoljno imati web sajt
Dikson ističe da nije dovoljno samo imati web-sajt. Od velike važnosti za internet-marketing jeste da se web sajt stalno ažurira, ali i da se profili na Fejsbuku, Tviteru i na ostalim platformama vode na pravi način.
„Korisnici, ali i pretraživači vole i zahtevaju svakodnevnu promenu sadržaja, te tako vaš sajt postavljaju i na bolje mesto na rang-listi“.
Iskoristite društvene medije na pravi način
Društveni mediji su, takođe, vredni za firme, jer alatke za pretraživanje kao što je Gugl prilikom rangiranja web-sajtova u pretragama sada uzimaju u obzir i aktivnost na sajtovima kao što je Tviter. Mnoge kompanije nastoje da koriste društvene medije, ali prema Diksonu i njegovim istraživanjima, mnogi to rade pogrešno:
- Mi kažemo našim klijentima da tvituju SA korisnicima, a ne KOD svojih korisnika. To podrazumeva da imena ne koristite kao početak tvita, već u sredini ili na kraju. Tako će vaš tvit biti vidljiviji. Korišćenje Tvitera kao sredstva da biste predstavili ponude ili vašu poslednju marketinšku poruku neće vam pomoći ako je to sve što ćete učiniti. To se sa razlogom zove društveno umrežavanje. Umrežite se sa korisnicima -savetuje Dikson.
Kada je u pitanju Fejsbuk, važno je da poslovna stranica ne bude lični profil sa imenom vlasnika ili osobe koja vodi marketing, već javna stranica pod imenom vaše kompanije.
- Primetili smo da mnogi klijenti koriste lični profil za biznis. To je gubljenje vremena i može čak da suspenduje vaš profil. Korisnici vas tako neće naći preko pretraživača, jer je pretraživač neće ni prikazati, dok biznis-stranicu hoće - savetuje Dikson
Internet-marketing ne mora da bude skup, ako se koristi na pravi način. Zato su kako male, tako i veće kompanije sve više u potrazi za stručnjacima koji umeju da iskoriste internet i sve onlajn platforme i servise, tako da budu u službi marketinga i komunikacije sa potrošačima, a da se pri tome uklope u postojeće budžete.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.