NJIH OBOŽAVAJU ŠIROM SVETA: Sa ovim brendovima ljudi osećaju najveću bliskost!

 
  • 1

Da bi utvrdili nivo te povezanosti, MBLM je sprovela kvantitativno istraživanje među 6.000 potrošača, uključujući ocene 52.000 brendova u SAD i Meksiku

Svi mi kao potrošači često izražavamo određene emocije prema svom pametnom telefonu, automobilu, satu, cipelama... Ali da li ta ljubav može da se izrazi kvantitativno? „Da, može“, tvrdi se u izveštaju koji je objavila konsultantska kompanija MBLM.

Ovaj izveštaj takođe navodi da je odnos potrošača i brenda daleko složeniji od slike koju su nametnula razna dosadašnja istraživanja. Da bi utvrdili nivo te povezanosti, MBLM je sprovela kvantitativno istraživanje među 6.000 potrošača, uključujući ocene 52.000 brendova u SAD i Meksiku, da bi „bolje razumeli implikacije i uticaj brendova".

Pred vama je 10 brendova sa kojima potrošaći osećaju najveću bliskost.

Tehnologija

Apple se nalazi na vodećem mestu brendova sa kojima su američki potrošači najsnažnije povezani. Ova činjenica verovatno za mnoge nije nikakvo iznenađenje. Možda je veće iznenađenje to da je Apple jedan od samo dva tehnološka brenda koja su se našla na listi.

„Mislim da je značajan faktor – osposobljavanje", rekao je Mario Natareli, jedan od partnera u kompaniji MBLM. „Apple nudi mogućnost poboljšanja ili nadogradnje sopstvenih sposobnosti, bilo da je u pitanju komunikacija ili organizacija rada i života uopšte. A to su snažni atributi koje znaju da cene posebno žene i one se više vežu za ovaj brend od muškaraca. Važna je i činjenica da je to moderan brend."

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Iako je Apple vodeći na listi, šire posmatrano, potrošači ipak mnogo veću bliskost osećaju sa svojim automobilom ili hranom nego sa uređajima. Tako je drugi tehnološki brend na listi obožavanih uređaja Samsung, a nalazi se tek na 10. mestu.

„Točkaši“

Na drugom mestu se nalazi BMW, a odmah za njim Toyota, na trećem mestu. Kada su „točkaši“ u pitanju, na listi je još i Harley Davidson na petom mestu i GMC na devetom mestu.

„Ljudi stvaraju stvarno snažne veze sa svojim automobilima", ističe Natareli. „Koja je najvažnija stvar koju kupujete – vaš dom ili vaš automobil? Ljudi će reći da je to njihov dom, ali vaš dom nije brend. Vaš automobil jeste. To je i jedna je od najvažnijih stvari koje ljudi kupuju u životu: on je najvažniji pokazatelj toga ko ste i svojevrsni je statusni simbol. Potrošači zato dosta tragaju za svojim brendom automobila. Ako se izbor pokaže kao dobar, automobil počinju da tretiraju kao člana svoje porodice."

Visoko mesto koje zauzimaju BMW i Harley Davidson ne čudi, s obzirom na to da njegov klub članova i ljubitelja vrlo dobro funkcioniše na svetskom nivou. Biti član ovih klubova je gotovo kao biti deo neke velike porodice.

Foto-ilustracija: Foter/ Abdulrahman BinSlmah Foto-ilustracija: Foter/ Abdulrahman BinSlmah

Amazon, Coca-Cola, Disney, Whole Foods

Amazon” zauzima visoko četvrto mesto na ovoj listi i ujedno je jedina onlajn trgovina na listi. Činjenica da se Coca-Cola nalazi na listi ne iznenađuje, ali ono što možda iznenađuje jeste to da se nalazi „tek“ na sedmom mestu, odmah posle Disney-a. Na osmom mestu se našao lanac marketa organske hrane Whoole foods.

Veza potrošača i brenda

Koliko su uspešni ovi brendovi i koliko je važno izgraditi odnos sa potrošačima pokazuje i činjenica da su svih 10 brendova tokom prethodnih godina ostvarili značajnu finansijsku dobit i povećali svoju vrednost na tržištu.

Brend ne nastaje preko noći, već je to dug proces koji zahteva planiranje, u kome kompanije izdvajaju svoju ponudu od ponude konkurencije, zavisno od okolnosti i okruženja u kojem se kompanija nalazi. Zato je za sve kompanije, a pogotovo za nove, veoma važno da detaljno analiziraju tržište na koje žele da plasiraju proizvod, kao i svoju ciljnu grupu.

„Bliska veza između potrošača i brenda se zasniva na emocijama, koje su danas jedan od najznačajnijih faktora u donošenju odluke prilikom kupovine“, navodi se u izveštaju.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

A da bi se izazvala emocija potrošača, potrebno je prvo odgovoriti na pitanje: „Ko je željeni potrošač?“ Treba znati koje su njegove demografske, sociološke, psihološke karakteristike, kakve su njegove potrebe i želje. Zbog toga se, u modernom marketingu, upravo potrošač javlja kao osnova za proces brendiranja.

Ako želite da naučite više o brendiranju i savremenim tehnikama marketinga, naša preporuka je da uložite u profesionalno obrazovanje. Obuka za marketinške stručnjake jeste najbrži način da postanete profesionalac u oblasti brendiranja.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • SRBIN

    29. oktobar 2015 | 21:33

    Zivim oko 2 km od uprave BMW, ni za koje pare ne bih otisao u njihov muzej,, za mene je BMW marka za izbegavanje,,,a njihov auto ne zelim ni za poklon. JPANCI su zakon.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA