Ovih 5 koraka će vam pomoći da napravite aplikaciju koja vam može doneti milione!
Imate ideju za aplikaciju? Naravno da imate. Skoro svi imaju neku ideju za aplikaciju. Želite da kao sedamnaestogodišnji Nik Daloisio prodate svoju aplikaciju kompaniji Jahu za 18 miliona funti? Naravno da želite.
Slične priče o ljudima raznih godina i profesija koji su uspeli da se obogate na jednoj aplikaciji verovatno ste već čuli. Međutim, ako želite da svoju ideju sprovedete u delo i to u uspešno delo, potrebna su vam još neka znanja i veštine da biste to i ostvarili. Pred vama je pet koraka kroz koje treba da prođete na putu od ideje do uspeha.
Prvi korak: Ideja
Ovaj korak je zaista važan: morate vrlo brzo da se uverite u to koliko je vaša ideja zaista vredna. Pre svega, važno je da ispitate da li slična aplikacija već postoji. Zatim treba da vrlo jasno odredite ko bi koristio tu aplikaciju, osim vas samih. Pitajte ljude koje poznajete da li i oni smatraju da je korisna koliko se vama čini.
Uopšteno govoreći, uspešne aplikacije su ili stvarno zabavne, poput Angry Birds, ili rešavaju problem, kao na primer aplikacija Summly, pomenutog Nika Daliosija. Ova aplikacija pruža sažetak raznih vesti i čini ih prilagođenim za mobilne uređaje. Ako vaša aplikacija ne ispunjava nijedan od ovih uslova, potrebno je da nađete novu ideju. Ako, s druge strane, ispunjava ove uslove, važno je da što pre počnete da ih ostvarujete. Svakodnevno nastaje mnoštvo novih aplikacija i postoji velika mogućnost da je neko, negde na drugom kraju sveta, došao na istu, ili sličnu zamisao.
Drugi korak: Specifikacija
Razgovarajte sa nekim ko je već pravio aplikacije ili zna kako ceo proces funkcioniše. Važno je da brzo ustanovite koliko je teško napraviti vašu aplikaciju.
Ako realizacija uključuje složene 3D animacije ili slično, to znači da ćete morati da angažujete više ljudi da vam pomognu i da postoji velika šansa da ćete zaista namučiti i sebe i njih, a da će vam uz sve to biti potrebno i mnogo novca. Ako je, međutim, vaša aplikacija relativno jednostavna, na pravom ste putu. Nastavite.
Treći korak: Finansiranje
Većina početnika počinje poduhvat sa sredstvima koja sakupe od prijatelja i porodice. Ta sredstva su, međutim, najčešće dovoljna samo za jedan deo projekta.
Dobar način da pronađete novac jeste na platformama poput Kikstartera, gde vam novac mogu uplaćivati donatori širom sveta kojima se dopadne vaša ideja.
Za pokretanje projekta na ovakvim platformama treba da uložite dodatne kreativne napore i da osmislite dobru kampanju i video kako biste privukli što više donatora. Mnogi početnici se odmah obrate nekim od većih IT kompanija. Ali od njih ne očekujte previše. Veliki igrači vole da igraju na sigurno. Dakle, male su šanse da će uložiti sredstva u ideju koja se na neki način već nije pokazala na delu.
Četvrti korak: Izrada
Ovo je najzahtevniji deo. Za izradu aplikacije biće vam potreban programer koji poznaje rad sa programskim jezicima kao što su Objective C (ali i drugim tehnologijama i alatima koji su potrebni za izradu aplikacija za iOS – Apple-ov operativni sistem), ili Java, za Android aplikacije.
Alternativa je sve popularniji put – da to učinite sami. U tome vam mogu pomoći sve posećeniji edukativni programi koji će vas osposobiti da potpuno sami izradite svoju aplikaciju.
Takvi programi danas postoje i kod nas. Na ITAcademy u Beogradu pokrenut je smer za razvoj mobilnih aplikacija na kome se možete odlučiti za neki od tri programa: IOS Development (razvoj aplikacija za Apple), Android Development i Windows Phone Development. Ova opcija ima i jednu veliku prednost: čak i ako vaša aplikacija ne postigne uspeh, i dalje ćete imati veštine koje će vam omogućiti da radite na sledećoj ili da se zaposlite kao programer za izradu mobilnih aplikacija.
Peti korak: Marketing
Bilo bi idealno da imate 17 godina. To je idealno za novine i bombastične naslove poput: „Novi Mark Zakerberg", „Vunderkind Srbije" i „Tinejdžersko čudo". Naravno, to nije jedini način, niti je garancija za uspeh. Kao u svemu, dobar plan je sigurniji put.
To znači da ćete morati da uložite još malo truda i kreativnosti. Osmislite saopštenje za novine, kampanju za Twitter i Facebook, video koji će probuditi interesovanje i ujedno objasniti kako će vaša aplikacija promeniti svet... Olakšavajuća okolnost biće ako ste se pri četvrtom koraku odlučili za neki od edukativnih programa, jer na njima možete steći i znanja iz ove oblasti. Na kraju, ipak je važno da imate na umu da će uspeh vaše aplikacije zavisiti od svakog koraka i da nijedan ne smete propustiti.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.