Poslušajte ove savete i USPEĆETE u vašem BIZNISU!
Put ka uspehu u preduzetništvu različit je za svakoga. Za neke je uspon do finansijskog uspeha dug, spor proces. Za druge, stvari idu mnogo lakše i jednostavnije. U tom slučaju mnogi su skloni tome da uspeh pripišu slučaju ili sreći pojedinca. Međutim, kako navodi Džejson de Mers, osnivač i generalni direktor kompanije Audience Bloom, za magazin “Forbs”, dugoročan uspeh u poslu je retko rezultat magije, slučaja i sreće, već je znak toga da preduzetnik poseduje potrebna znanja i veštine, neprestano uči, prilagođava se i raste zajedno sa svojim poslom.
Pred vama je 10 lekcija za koje De Mers smatra da svi preduzetnici, kao i oni koji to žele da postanu, moraju da nauče.
Mušterija nije uvek u pravu
Od samog početka i pokretanja biznisa ljudi vam govore: „Mušterija je uvek u pravu“. Tako se mnogi preduzetnici trude i pokušavaju na sve načine da zadovolje svaku svoju mušteriju, čak i kada dobro znaju da mušterija greši. Ako odlučite da sledite ovu poslovicu, to može da našteti kako vama, tako i vašim zaposlenima i mušterijama. Važno je da imate razumevanja za svoje klijente i mušterije, ali to ne znači da treba da idete preko svojih principa.
Vreme je novac
Novac, kupci, ideje: sve su to resursi koje uvek možete da stičete. Međutim, vreme ne spada u tu kategoriju, ono je ograničeno i konačno. Jedan od načina da budete sigurni da vreme trošite na najbolji način jeste da odredite koliko biste bili plaćeni za zadatak koji obavljate.
Ukoliko postoji neko ko bi obavio isti zadatak za manje novca, prepustite mu posao, a vi se koncentrišite na bitnije poslove – one koji će vašoj firmi doneti prihod. Kao vlasnik ili osoba na rukovodećoj poziciji u kompaniji treba da radite ono što niko drugi ne može da uradi umesto vas.
Nije sav novac dobar
Ovo je lekcija koja je uglavnom najteža za preduzetnike na početku karijere. Kada pokrećete posao, može se lako desiti da upadnete u zamku i uzmete novac od svakog ko vam ga ponudi.
Problem je u tome što nisu sve mušterije ili klijenti vredni toga. Izbegavajte klijente koji vam oduzimaju previše vremena, koji stalno imaju nerealna očekivanja ili koji su teški za saradnju. Ponekad se može desiti da vas takvi klijenti više koštaju (vremena, truda i nerviranja) nego što od njih možete da zaradite.
Ne postoje prečice u marketingu
Mnogi preduzetnici žele da dobiju savet kako da sprovedu dobar marketing za malo novca. Istina je da postoje jeftiniji oblici marketinga, ali isto tako je istina da oni mogu lako učiniti da vaš brend izgleda jeftino. Takođe, uz jeftin marketing možete da uštedite novac na kratke staze, ali tako se može desiti da trajno oštetite reputaciju vašeg brenda.
Potražite pomoć sa strane
Ukoliko nemate dovoljno zaposlenih u kompaniji, potražite pomoć sa strane. Mnogi preduzetnici zapošljavaju frilensere ili ljude koji od kuće obavljaju određene zadatke. Tako smanjuju svoj trošak proširivanja poslovnog prostora, nabavljanja opreme i potrebnih resursa, a ujedno omogućavaju tim ljudima da rasporede svoje vreme i rade kad god požele, u okviru određenih rokova. Ponekad je ovakav model mnogo efikasniji.
Razvijajte lični brend uporedo sa brendom kompanije
Mnogi preduzetnici prave grešku i fokusiraju se na izgradnju brenda kompanije, zaboravljajući da je podjednako važno da razvijaju i sebe kao brend. Međutim, upravo je lični brend ono što će vas odvojiti od konkurencije, pomoći vam da uspostavite autoritet i kredibilitet, ne samo u svojoj kompaniji nego i na tržištu.
Posao je život, a život je previše kratak da biste radili ono što ne volite
Mnogim preduzetnicima je teško da uspostave ravnotežu između posla i privatnog života. Kada zaista volite ono što radite i težite tome da doprinesete kako sopstvenoj sreći tako i sreći vaših zaposlenih, onda posao nije samo nešto što morate da radite kako biste mogli da zaradite za život. Posao koji volite postaje sastavni deo života, koji vas ispunjava kao i svaki drugi segment.
Zaposlite ljude koji su pametniji od vas
Važno je da budete svesni činjenice da postoje ljudi koji su pametniji od vas. A kada ih nađete, zaposlite ih. Kao što vi treba da radite ono u čemu ste najbolji, tako i njima treba da date priliku da rade to isto.
Najbolje prakse nisu uvek najbolje za vaše poslovanje
Početnici u poslu često veruju da je najbolje da se drže isprobanih postupaka i praksi u poslu. Međutim, to što je nešto najbolji način za nekog pojedinca i kompaniju ne znači da je to najbolji način i za vas. Pre nego što usvojite sve te „najbolje“ načine, prakse i trendove, razmislite o sebi i svojim potrošačima i klijentima. Razmotrite kako se postojeće prakse uklapaju u te potrebe i kako možete još bolje da ih prilagodite.
Važno je da sprovodite stvari u dela
Planiranje, razvoj strategije i razmatranje raznih mogućnosti vrlo su bitni pri pokretanju biznisa. Ali je isto tako bitno i da ih sprovedete u dela. Preterano duge analize i planiranja često su znak toga da se plašite da nešto konkretno učinite. Ipak, da bi se posao obavljao i napredovao, nužno je da delate, jer što više odugovlačite, vaš posao će tim duže da stagnira. Ne plašite se grešaka. One se dešavaju svima i korisne su, jer na njima možete da naučite mnogo.
Ako želite da steknete praktične veštine i iskustvo potrebno za uspešno vođenje sopstvenog biznisa, kao i za rad na odgovornim i dobro plaćenim pozicijama u uspešnim kompanijama, a nemate dovoljno vremena da se posvetite višegodišnjem školovanju, razmotrite upisivanje obrazovnog programa na daljinu. I ne zaboravite da sledite savete iz ovog teksta.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.