10 "smrtnih grehova" veb-dizajna!

 
  • 0

Izbegnite ove greške i bićete mnogo bolji od većine konkurencije

Iako je u dinamičnom polju veb dizajna, koje se stalno razvija i menja, teško dati konačan sud i tačan recept za uspeh, postoje navike kojih se zasigurno treba kloniti. Izbegnite ove greške i bićete mnogo bolji od većine konkurencije.

Isključeno dugme „nazad”

Mnogi lukavi veb-masteri promene funkciju jedne od osnovnih komandi internet-surfovanja – dugmeta za povratak „nazad”. Bilo da se otvara novi promotivni sajt ili pogrešna strana, sve što se na ovaj način postiže jeste frustracija korisnika. Jasno je da ovaj trik ne treba primenjivati.

Otvaranje novih prozora na klik

Nekada je otvaranje novih prozora nakon što korisnik klikne na link u tekstu bilo novotarija. Danas, kada ovakav postupak troši više resursa računara i dodatno komplikuje korisničko iskustvo, ova praksa nije prihvatljiva. Moderni pregledači poput Firefoxa i Chromea slede logiku više jezičaka umesto novih prozora. I vi bi trebalo da je nastavite.

Sakriveni podaci za kontakt

Ako veb stranica kojom se bavite ima za cilj prodaju, potrudite se da ponudite potencijalnim klijentima više načina da stupe s vama u kontakt. Najkraći put je da istaknete link ƒ„Pozovite nas” koji vodi na kompletne podatke za kontakt – adresu, telefon i i-mejl. Takav link bi trebalo da bude vidljiv na svakoj stranici vašeg sajta. Čak i ako klijenti ne dolaze do vas preko veb stranice, na ovaj način šaljete pozitivnu sliku o postojanju vaše firme u realnom svetu.

„Slomljeni” linkovi

Foto: Flickr/ illustir Foto: Flickr/ illustir

 

Loši linkovi – oni koji vode na čuvenu stranicu „404” siguran su put do gubljenja klijenata. Zato bi trebalo da neprestano testirate sajt i uverite se svake nedelje da su linkovi ispravni i da vode kuda treba.

Spor odziv servera

Za nedovoljno brzo učitavanje na profesionalnim sajtovima nema opravdanja. Tako se korisnik naprosto provocira da klikne na dugme „nazad”. Istraživanje IT kompanije Akamai Technologies pokazalo je da korisnici koji kupuju preko interneta u proseku čekaju četiri sekunde pre nego što napuste sajt. Ako je za učitavanje vaše stranice potrebno više od četiri sekunde, otkrijte šta je uzrok. Ako je razlog tome, primera radi, veličina slika, smanjite ih, a ako uvod u Flashu pravi probleme, ukinite ga.

Neažurirane informacije

Neverovatno je koliko sajtova drži sadržaj koji nije aktuelan. Trudite se da vaš sajt bude svež i redovno ažuriran. Ne smete sebi dopustiti gubljenje kredibiliteta koje nastaje kao posledica netačnih informacija. Zato dvaput proverite da li je sadržaj tačan, lektorisan i aktuelan. Još jedna prednost jeste to što će pretraživači sajt koji se dopunjava bolje rangirati u pretrazi.

Loša navigacija

Internet obećava brzinu. Ako korisnik u startu ne zna gde da ode da bi dobio potrebnu informaciju, on će u velikoj većini slučajeva potražiti rešenje svog problema kod konkurencije. Veoma je frustrirajuće vraćanje kroz stranice dok se ne dođe do odgovora na pitanje. Ovo takođe troši i vreme.

Foto: Flickr/Mr. Cacahuate Foto: Flickr/Mr. Cacahuate

Zato, pozicionirajte meni pri vrhu stranice ili na levoj strani, tako da bude vidljiv nezavisno od rezolucije ekrana na kome se pregleda. Mapa sajta koja je lako dostupna kao i „footer” dokumenta su dobro i u svakom trenutku dostupno i očekivano rešenje za navigaciju.

Stilska neujednačenost

Previše fontova i boja će ostaviti utisak nejedinstvene stranice koju je pravio početnik ili amater. Koristite dva ili tri fonta po stranici. Isto važi i za boje.

Neka preovladava osećaj stabilnosti i čvrstine. Takođe ne zaboravite da proverite kako fontovi i boje izgledaju na ekranima prenosivih uređaja.

Nedostatak veze sa „home“ stranicom

Zapamtite da se na svakoj stranici mora naći veza sa home stranicom. Korisnici nekada dele URL adresu sa prijateljima i uvek je dobro dozvoliti im brz povratak na osnovnu stranicu vašeg sajta. U vezi sa time, zgodno je da klik na logo sajta, koji se najčešće nalazi u gornjem levom uglu ekrana, vodi na home stranicu. Ova praksa je već većini korisnika interneta ušla „pod prste”.

Odsustvo linkova za društvene mreže

Većina biznisa ima sopstvenu stranicu na Facebooku. Mnogi koriste Pinterest za fotografije, dok veliki broj njih objavljuje novosti putem Twittera. Društvene mreže, po svemu sudeći, nisu deo prolazne mode. Zato je ne staviti prečice za sve moguće mreže nedopustivo. Korisnik mora biti u stanju da se nesmetano i lako kreće kroz ove platforme sa matične strane i obrnuto. Ako ovaj segment uradite kako treba, sigurno je da će se saobraćaj na stranici polako povećavati.

Bilo da se bavite sadržajem ili ste profesionalni veb dizajner, pokušajte da pre lansiranja veb sajta uvek prođete kroz ovih 10 tačaka i uverite se da je sve spremno.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

(Telegraf.rs)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA