Evo kako da napravite dizajnerski portfolio koji će vam obezbediti posao iz snova
Jedno od najtraženijih zanimanja danas zasigurno jeste posao dizajnera, bilo da je u pitanju grafički ili veb dizajn. Posao je vrlo cenjen i ovakve stručnjake sve više traže. Međutim, poslodavci se često nalaze u situaciji da ne mogu da dođu do kvalitetnog kandidata sa kojim bi porazgovarali o novim trendovima, planovima kompanije i vizuelnom identitetu, koji bi mogao i da ih posavetuje šta treba da rade ubuduće i kako bi mogli da razvijaju posao.
Jedan od glavnih problema jeste upravo taj prvi korak – kako se među tolikim brojem novih mladih dizajnera izdvojiti i kako inicirati kontakt sa potencijalnim poslodavcem.
Nepisano je pravilo da, ukoliko konkurišete za posao u kreativnoj industriji, morate biti kreativni i u tom svetlu se i predstaviti. Ako želite da dokažete da ste dobar pisac, sastavićete motivaciono pismo kome nijedan HR menadžer neće moći da odoli. Isto tako, ukoliko smatrate da ste kvalitetan dizajner, pođite od sebe – kreirajte sopstveni portfolio koji će vas dovesti direktno pred poslodavca, gde ćete i lično moći da mu se dokažete.
Razgovarali smo sa stručnjacima u ovoj oblasti sa škole ITAcademy i pitali ih za savet – kako se može napraviti dobar portfolio koji će privući pažnju i dokazati da smo dobri u svom poslu.
Predstavljamo vam neke od odgovora koje smo dobili.
Razmislite za kog poslodavca konkurišete
U zavisnosti od toga čime se bavi agencija ili kompanija kod koje konkurišete, izabraćete i radove koje želite da im pokažete. Jednostavan primer: ukoliko šaljete svoj portfolio kompaniji koja se bavi proizvodnjom mlečnih proizvoda, njih neće previše interesovati vaši radovi vezani za lansiranje mobilnog telefona.
Pažljivo izaberite i prilagodite izbor vašem potencijalnom poslodavcu kako biste mu privukli pažnju onim što je za njega bitno. Takođe, verovatno nije svaki vaš rad nešto na šta ste ponosni, naročito ukoliko je finalni proizvod pretrpeo brojne korekcije klijenta ili saradnika. Dakle, uključite samo ono što vam se posebno dopada i što ste sami uradili od početka do kraja.
Ne zaboravite kontekst
Znamo da dizajneri ne vole da pišu (čast izuzecima), ali za portfolio ćete ipak morati malo da se potrudite. Često nije dovoljno samo predstaviti rad, već je važno i opisati kontekst, odnosno objasniti zadatak koji ste dobili od klijenta pre nego što ste počeli da radite na dizajnu. Na taj način postaće jasno kako ste shvatili ono što se od vas traži i na koji način ste odgovorili na taj zahtev. Ako ste ponosni na to što ste napravili, onda vam sigurno neće biti teško da objasnite i kreativni proces koji se krije iza toga.
Definišite svoj stil i pokažite svestranost
Neki dizajneri su specijalisti za grafiku, drugi za ilustraciju, a treći za tipografiju. Koji ste vi tip? Šta je ono što volite da radite? Razmislite o tome i prilagodite svoj portfolio tom stilu. Možda agencija za koju konkurišete traži upravo zaljubljenika u tipografiju i fontove.
Naravno, prethodno istražite poziciju za koju ćete se prijaviti, kako biste znali koliko da insistirate na tome i gde da postavite granicu. Ali nemojte da vas išta ograničava i da na kraju finalni proizvod prikaže samo jednu formu vašeg talenta – pokažite svestranost i dokažite da zapravo dobro funkcionišete u svim stilovima i da se snalazite u različitim zadacima. Na taj način dokazaćete da ste profesionalac i da lični afiniteti ne utiču na kvalitet vašeg rada.
Da li ste digitalac ili tradicionalista?
Zapitajte se kojoj od ove dve grupe ljudi pripadate. Ako vam je draže da pročitate knjigu na vašem tabletu, onda ste zasigurno digitalac. Sa druge strane, ako jedva čekate da isključite telefon uveče – svakako ste tradicionalista. Takođe, u zavisnosti od toga za koga konkurišete, razmislite o tome da li je bolje da vaš portfolio bude u digitalnoj formi ili da ga odštampate i pošaljete kao knjigu.
Bez obzira na to za koju opciju se odlučite, trudite se da svi prikazi koje uključujete budu u visokoj rezoluciji, jer nikada ne znate da li ćete možda morati da štampate svoj veb portfolio, ili će HR menadžer do koga je stiglo vaše delo radije da prelista to na čemu ste radili.
Način na koji konkurišete za određenu poziciju govori mnogo o vama. Ne samo to da li ste dobar ili loš kandidat, već i pokazuje koliko vam je stalo do tog posla, da li ste se potrudili da se upoznate sa potencijalnim poslodavcem ili to niste učinili, kao i to koliko samopouzdanja imate.
Sve ove probleme možete rešiti upravo u svom portfoliju. Pre nego što počnete da radite na njemu, sedite i dobro razmislite o tome koju poruku želite da prenesete i kakav utisak težite da ostavite. Zatim definišite svoj stil i pažljivo izaberite ono što ćete uključiti u prikaz svog rada. Ako ipak niste sigurni u svoje kvalifikacije, u svakom trenutku možete odlučiti da se specijalizujete i naučite još neke trikove. ITAcademy je jedna od specijalizovanih škola koja nudi odlične studijske programe za dizajnere. Možda je to kratak obrazovni program koji će dodati ono što vam nedostaje kako biste stekli samopouzdanje i mogli da pronađete posao iz snova.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.