NAJNEOBIČNIJE REKLAMNE KAMPANJE NA SVETU: Ona pod brojem 3 će vas ŠOKIRATI!
Originalnost je uvek na ceni. Kako u umetnosti, tako i u industriji oglašavanja. Pred vama su probrani primeri toga kako to rade neki od najboljih.
1. Klipsch i nerviranje komšija
Želite da privučete mlade ljude da kupe vaš proizvod? Kompanija Klipsch je odlučila da to postigne tako što će im pokazati način kako najbolje mogu da izluđuju komšiluk.
Od 1946. godine Klipsch je poznat kao kompanija za proizvodnju vrlo glasnih zvučnika i slušalica. Nakon gotovo 70 godina ova kompanija je odlučila da privuče mlađe potrošače. Počeli su da se pojavljuju novi slogani u prodavnicama širom sveta: „Prestanite da kupujete loše zvučnike, to je sramotno" i "Izluđujemo komšije još od 1946".
Iako provociranje ciljne grupe nije uvek najbolji način da im priđete, izvršni direktor Klipscha Pol Džejkobs ističe da potrošači nekad umeju da cene direktan humor. Pogotovu oni mlađi.
- Treba da znate ko ste i da ostanete dosledni tome. Mi proizvodimo glasne zvučnike. Baš glasne. Zato ima smisla da budemo jednako glasni i u oglašavanju - navodi Džejkobs.
I očigledno im je uspelo. Kampanja je imala odlične rezultate, u brojnim časopisima je okarakterisana kao „najbolji čin pasivno-agresivnog marketinga“. Mnogi mladi su je obožavali i delili na društvenim mrežama.
2. Diskretni marketing HBO-a za promociju „Igre prestola”
Ako niste ljubitelj provokativnih kampanja kakva je bila provociranje komšija, pogledajte kako to radi televizija HBO.
Treća sezona ove popularne serije promovisana je pomoću tajanstvene senke zmaja koju ste mogli da pronađete i danima pre premijere. Osim što je ova silueta prekrila zgradu HBO-a, zmaj se pojavio i preko cele stranice „Njujork tajmsa” (odštampano preko svih novinskih članaka), a isti motiv je dosledno pratio postere i drugi propratni propagandni materijal.
3. HBO i flaširana krv
Samo nekoliko godina ranije ista kompanija je u jeku svoje serije „True Blood“, koja se bavi vampirima, u saradnji sa kompanijom Omni Consumer Products, lansirala piće True Blood.
Iako je na bazi pomorandže, ovo piće je podsećalo na sintetičku krv koju vampiri iz serije piju da nadomeste potrebu za ljudskom krvlju. Sa kreativnim sloganima poput „Svi ukusi. Ne ujeda” ova kampanja je povećala broj obožavatelja vampirske tematike, ali je podstakla i povećanje prodaje brendiranih proizvoda True Blood.
4. Colgate: četkica za zube umesto štapića za sladoled
Jednu od najpopularnijih kampanja smišljenih radi podsticanja svesti o važnosti dentalne higijene uradio je Colgate. Tajlandska ekspozitura agencije Young and Rubicam napravila je dogovor sa lokalnim proizvođačem sladoleda. Štapiće za sladoled zamenile su stilizovane četkice na kojima je bila utisnuta poruka namenjena najmlađima: „Ne zaboravi”, kao podsetnik da posle slatkiša treba redovno prati zube. Kampanja je donela Colgateu ogroman publicitet i povećanje prodaje.
Možda vam ove kampanje izgledaju preskupo, ali sve što je kod njih važno jeste originalna ideja. Ako imate slične ideje, znajte da su ovom tržištu dobre ideje uvek potrebne. Sve što vam je potrebno jeste da dođete do alata kojima ćete moći svoje ideje da uobličite tako da vašim klijentima budu razumljive. Škola za marketing je najbolji način da dođete do potrebnih alata kako biste uspeli u ovom poduhvatu.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Maverick
Ovaj je kao terminator!
Podelite komentar