Ovih 8 saveta će vam pomoći da napravite uspešnu infografiku!
Iako je fraza „Slika govori hiljadu reči“ već postala izlizana, to ne poriče činjenicu da je ona prilično istinita. Pored brojnih činjenica koje potkrepljuju tu tvrdnju, još jedan od dokaza za to jeste i rastući trend pravljenja infografika za predstavljanje proizvoda, statističkih podataka, kompanijske politike i sličnog. To i ne iznenađuje, jer u info-graficima dosadni i suvoparni podaci mogu da postanu zabavni i razumljiviji nego kada su predstavljeni samo tekstom.
Ipak, napraviti infografiku samo je pola posla. Izazov za savremene veb dizajnere jeste kako da naprave infografiku koji će svi želeti da vide, čitaju i dele čak i ako ih tema ne zanima preterano. Pred vama su neki od saveta koji vam mogu pomoći da u tome i uspete.
Kreirajte info-grafik za ciljanu publiku
Ideja za infografiku je samo pola puta u stvaranju odlične infografike. A pravi način da tu ideju sprovedete u odličnu infografiku jeste da pre svega razumete ko je vaša publika i šta ona želi.
Infografici koji privlače najviše pažnje i brzo postanu viralni, to jest oni koji se masovno šire internetom, jesu upravo oni koji zadovoljavaju želje ciljne grupe. Najgora greška koju možete da napravite jeste da pokušate da pronađete nešto što je već popularno i da to „reciklirate“. To što je nešto popularno ne znači nužno da je dobro i za vašu ideju. Umesto da tragate za tim šta je već popularno, pokušajte da pronađete ono što je relevantno za vašu publiku.
Vaš cilj treba da bude da kreirate infografiku za ciljnu grupu, a ne za ceo svet. Zato je važno da se držite tri načela: specifičnost, relevantnost i usmerenost (ka potrebama ciljne grupe). Samo tako možete napraviti uspešnu infografiku, koja onda može postati popularna čak i van vaše ciljne grupe.
Držite se jednostavnosti
Jedna od prednosti infografike jeste to što mogu da predstave najrazličitije informacije i ideje u jednostavnom vizuelnom obliku. Na nesreću, ta prednost ujedno može biti i najveća zamka. Infografika može da bude nepotrebno složena, opterećujući i da proizvede reakcije poput: „I dalje ne shvatam".
Kao i sve drugo u životu i u dizajnu, i infografici su bolji kada su jednostavniji. Zato, pre nego što se upetljate u brojne podatke koje želite pošto-poto da ugurate u jednu infografiku, nacrtajte kostur toga što želite da prikažete. Odvojite bitno od nebitnog, zabeležite najvažnije podatke i sa njima uskladite ostatak. Ako primera radi, radite takozvani „timeline”, grafički prikaz protoka vremena na liniji, zabeležite važne datume i događaje po redu, a zatim upisujte ostale podatke. I uvek se vodite idejom – što jednostavnije to bolje.
Pratite fokus
Jednostavnost i fokus su zapravo u vrlo uskoj vezi. Pokušajte da se fokusirate na jednu temu. Poenta infografike nije da sve podatke koje ste našli stavite na jedno mesto. Umesto toga, pokušajte da infografiku usmerite na jednu osnovnu zajedničku tačku. Samim tim će vam biti lakše da odredite i brojne druge stvari, poput vizuelnih rešenja, odabira boja i slično.
Pokažite stvari vizuelno
Najveća greška nekih infografika jeste to što su malo „grafički", a mnogo više „info". Najbolje infografike su oni u kojima je uravnotežen odnos između vizuelnih i pisanih informacija. Čak iako ste dobili mnogo teksta, uvek se trudite da što više elemenata prikažete vizuelno.
Za tekstualni prikaz ostavite samo informacije koje vizuelno ne bi bile dovoljno razumljive. Za grafike možete koristiti najrazličitije stvari: slike, ručno crtane crteže, fotografije, mape, legende... Možete čak i da kombinujete tehnike, ali ne preterujte. „Šarenilo tehnika“ može da deluje vizuelno neujednačeno, odbojno i neprofesionalno.
Kombinujte najviše dva tipa. Ista stvar je i sa bojama. Ukoliko se odlučite da koristite više boja, pokušajte da i u tom šarenilu budete dosledni na neki način. Bitno je da info-grafik, kako tematski tako i vizuelno, bude celina.
Vidljivost i čitljivost su važne
Mnoge infografike imaju različite veličine fonta. To je sasvim u redu, ako ste se uverili da se i najmanji font može videti bez previše poteškoća.
Veličina jeste bitna
Infografika treba da bude velika. Ali ako su prevelike, izgubićete i odvratićete ljude. Preporučena veličina je do 8000 piksela i zauzimanje digitalnog prostora od 1,5 MB. Uvek računajte na spore konekcije koje mogu sprečiti normalno učitavanje, a samim tim ćete zasigurno izgubiti određen deo svoje publike.
Upotrebljavajte „whitespace“, tj. prazan prostor
Kao i u svim oblicima dizajna, i ovde važi isto pravilo: upotrebljavajte prazan prostor. On će doprineti preglednosti i pomoći gledaocima da usmere pažnju i nesmetano prate tok infografike.
Smislite dobar i primamljiv naslov
Naslov vaše infografike je izuzetno važan. Ovaj princip je isti kao i na primer kada je u pitanju naslov članka na blogu. Infografika neće privući pažnju ako nema dobar naslov. Dobri naslovi treba da opisuju infografike, privlače pažnju i budu dovoljno kratki da mogu da se shvate i upamte već na prvi pogled. 70 znakova je dobra mera.
U veb dizajnu neka od načela su ista bez obzira na to da li kreirate veb stranice, infografike, internet-prezentacije ili nešto slično. Zato je važno da ta načela naučite i uvek ih dosledno primenjujete. Ako želite da ovladate veštinama veb dizajna, primenjujte ova pravila, ne samo na pravljenje infografika, već i na druge aspekte dizajnerskog posla.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.