Ovo su trikovi koji će vam pomoći da POVEĆATE PRODAJU
Prodaja je ključni momenat u svakom biznisu. Strategija, marketing, logistika – sve su to alati u službi prodaje. Stoga su prodajni timovi jedan od najdragocenijih resursa svakog preduzeća. Od njih zavisi direktan profit, a samim tim i kompletno poslovanje.
Zbog toga je upravljanje prodajnim timom jedna od izazovnih pozicija u svakoj firmi. Ako želite da poboljšate svoje menadžerske sposobnosti i postanete uspešan menadžer prodaje, ovo su neki od saveta koji vam mogu pomoći.
Informišite ih
Ako unosite promene u poslovnu ponudu – bilo na sajtu firme ili u katalozima, obavezno obavestite o tome sve u timu. Ako to ne učinite, rizikujete da se vaši zaposleni pokažu kao neozbiljni i neupućeni pred klijentima. Nema veće neugodnosti nego kada vam kupac objašnjava koje nove proizvode firma nudi. A verovali ili ne, ovakvi propusti se neretko dešavaju.
Uvek informišite prodajni tim o novim proizvodima, popustima i planovima, kako bi na vreme bili upućeni u sve i mogli da osmisle svoju ponudu. Omogućite svojim prodavcima resurse pomoću kojih još lakše mogu da zaključe prodaju. Obezbedite im dovoljno informacija, ali i saradnju sa kolegama koje se bave finansijama.
Nemojte sputavati svoje zaposlene
Omogućite vašem prodajnom timu da klijentima ponudi najpovoljniju moguću cenu. Ukoliko učinite prodaju na internetu povoljnijom od one koju nudi vaš prodajni tim, tako ćete vezati ruke svojim zaposlenima. Možda ćete na taj način trenutno povećati prihod, ali ćete smanjiti dobit, jer će vaši najbolji prodavci otići. A njih je često teško zameniti.
Ne zapošljavajte previše prodavaca
Nikada ne zapošljavajte više prodavaca nego što vaši prihodi omogućuju. Ukoliko ih bude previše, počeće da se takmiče među sobom, što će u jednom trenutku onemogućiti normalan rad.
Vrlo je moguće da će ubrzo početi da se služe svim sredstvima, i dozvoljenim i onim drugim, samo kako bi prodali robu ili uslugu. Vaša kompanija će zbog takvih prodavaca delovati neprofesionalno i prenapadno, što će mnoge kupce odbiti, ma koliko cenili vaše proizvode.
Dajte svima šansu da postanu najbolji prodavci
Nemojte najbolje klijente da prepuštate najboljim prodavcima, dok manje ostavljate ostalima. Takođe, ne tražite samo od najboljih prodavaca da privuku velike i važne klijente. Iako se to može činiti kao dobra ideja, ovom praksom nikada nećete stvoriti više „najboljih prodavaca“. Uvek ćete zavisiti od postojećih, dok će ostali stagnirati. A ako najbolji odluče da odu, ostaće vam samo prosečni. Zato dajte svima šansu da se pokažu.
Oglašavajte proizvode, a ne brend
Iz prodajne perspektive, oglašavanje orijentisano na brend obično nema svrhe. Za prodaju je mnogo važnije da svaka prodajna ili marketinška kampanja na neki način bude povezana sa određenim proizvodom koji prodavci najčešće nude. Olakšajte im prodaju uz malo dobrog marketinga.
Redovno isplaćujte provizije
Ne čekate kraj kvartala ili godine kako biste platili provizije ili bonuse. Na taj način razdvajate nagradu od dobrog ponašanja koje je omogućilo prodaju. A to može da dovede do gubitka motivacije. Sa druge strane, redovne isplate podstiču vaš tim da još bolje prodaje.
Ne igrajte se sa kvotama
Ne povećavajte prodajnu kvotu svakog meseca. Nemojte da dajete najboljim klijentima povlastice „na račun firme“, da bi prodavci imali manje šanse za ostvarivanje provizije ili bonusa. Tako samo stvarate idealne uslove za odlazak dobrih prodavaca. A za njima će, budite sigurni, otići i vaši klijenti.
Prodajne ciljeve držite u realnim okvirima
Ne postavljajte preambiciozne ciljeve kako biste fascinirali viši menadžment kada dobro znate da u stvarnosti ne možete da ih ostvarite. Isto tako, trudite se da izbegavate hvaljenje prodavaca koji su sami sebi postavili apsurdno visoke ciljeve. Ne zanemarujte one čiji su ciljevi skromniji, ali realniji.
Preduzetnici su svesni toga da od prodajnog tima direktno zavise njihovi prihodi, te se uspešni menadžeri prodaje nalaze na listi njihovih najbitnijih zaposlenih. Mnogi od najbogatijih ljudi danas u svom radnom iskustvu imaju neko vreme provedeno u prodaji. Karijera u prodaji omogućila im je brz napredak, ali i sticanje neprocenjivog radnog iskustva. Ne kaže se bez razloga da ko nije bio u prodaji ne zna šta je život. Baš zato je ovo iskustvo značajna stavka u svakom CV-ju.
Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.