Ovi menadžerski klišei će vam pomoći u vašem poslu!

  • 0

Menadžment je prepun raznih klišea – od pravih saveta do manipulativnih fraza koje menadžeri upotrebljavaju kako bi postigli svoj cilj. Klišeima možda manjka originalnosti, ali bez obzira na to, vrlo često su istiniti. Dobar kliše može da podseti na korisne menadžerske prakse, koje se često zaborave ili se ne primenjuju dovoljno često.

Ako želite da postanete uspešan menadžer, neki od ovih klišea će vam pomoći u poslu i produktivnosti.

Obećaj i ispuni

Ljudi vole da se poigravaju očekivanjima. To ponekad može biti intrigantno u životu, ali ne i u poslu. Kliše koji kaže „obećaj i ispuni" ljudi često ističu sa ponosom. Ako radite u timu ili sa klijentima, postavljanje očekivanja ne bi trebalo da bude igra, već obaveza. Objasnite kolegama u šta verujete, šta nameravate da učinite i učinite sve kako biste to i ostvarili. Dobro je biti poznat po tome što ispunjavate svoja obećanja.

Neka se i loša vest brzo širi

Ponekad i u kvalitetnom timu stvari ne idu kako ste zamišljali. Ako nešto krene kako ne treba, takvu informaciju ne treba da krijete, već naprotiv – odmah je razotkrijte. Nema razloga da tajite informacije, posebno onda kada su bitne za rad vašeg tima.

Ako pokušate da sakrijete loše vesti, taj postupak može da izazove nepoverenje i među vašim podređenima, a i među nadređenima. Sve što postižete skrivanjem grešaka ili problema jeste da ih proizvedete još više. Zato na vreme svima ukažite na njih i potrudite se da ih ispravite i prevaziđete.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Deljenje informacija i znanja sa kolegama stvara kvalitetno radno okruženje, a i smanjuje opasnost od mogućeg donošenja pogrešnih poslovnih odluka.

Pametan piše

Menadžeri se svakodnevno suočavaju sa kompleksnim izborima i pitanjima na koji način nešto treba da se završi kako bi se ostvario najbolji rezultat. I dok su neki ljudi odlični u spontanom predstavljanju, drugi, čak i kada imaju kvalitetne ideje, ne umeju da ih predoče na pravi način.

Kada se suočavate sa kompleksnim problemom ili idejom, odvojite vreme i razmislite o strukturi problema, zabeležite bitne pojmove ili rečenice pomoću kojih na najjasniji način možete da izložite problem. Tek onda problem podelite sa ostalima.

Svaki bitan dogovor propratite pisanom formom, jer jasnoću napisanog gotovo ništa ne može zameniti. Ako očekujete da kolege pamte sve bitne informacije koje želite da podelite sa njima, nemojte da ih osuđujete ukoliko nešto zaborave. Pametni pišu.

Bitno je da imate svoju vizuru

Ponekad čak i iskusnim menadžerima, usled svakodnevnih obaveza i obavljanja operativnih zadataka, izmiče šira slika kompanije, poslovanja, razvoja proizvoda ili usluge.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Kompanije ne opstaju tako što proberete par proverenih i ustaljenih rešenja i upotrebite ih da biste došli do rezultata. Ovakva praksa može donekle da funkcioniše u nekim segmentima poslovanja, kao što je zapošljavanje novih ljudi. Ali sigurno ne može kada osmišljavate nov proizvod ili uslugu.

Važno je da imate jedinstven pogled na poslovanje i da dozvolite i vašim zaposlenima da ga imaju. Odatle će se rađati nove ideje, a poslovanje će moći da napreduje na pravi način.

Otkrijte „magični pokretač“

U poslu je uvek dobro znati šta čini vaš tim jedinstvenim, posebno u odnosu na konkurenciju.  Ako u vašem timu generalno vlada dobra atmosfera, potrudite se da prepoznate šta je taj „magični pokretač“. To je vaš poseban sastojak zbog koga sve funkcioniše kako treba.

Možda je to vaš brend, poslovni model ili nešto treće. Kada jednom otkrijete šta je, negujte ga i pazite da bez toga nikad ne ostanete.

Bavite se stvarima koje su bitne

Zahvaljujući internetu, brojnim sadržajima i alatima  kao što su i-mejl, društvene mreže, SMS i različite vrste podsetnika, vrlo je lako izgubiti fokus. Sva ova pomagala lako odvlače pažnju od rada, a istovremeno stvaraju pritisak. Zato se i najboljim menadžerima dešava da ponekad zaborave šta je bitno, te se usmere na ono što je lakše ispuniti.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

Možda je nekada bitno odgovoriti svima na mejlove ili proveravati kako tim rešava svakodnevne zadatke i tražiti izveštaje. Ako i vas u tom trenutku očekuje gomila papira i mnoštvo operativnih poslova, dobro je da taj trenutak ne odlažete.

Uvek napravite listu prioriteta i trudite se da se usmerite na najbitnije zadatke. Sposobnost da razmišljate čisto i da, zahvaljujući tome, brzo primenite svoja tehnička znanja, doneće vam dobre poslovne uspehe, veći autoritet i zaradu.

Ali ukoliko želite da postanete zaista uspešni u menadžerskom poslu, biće vam potrebno više od nekoliko klišea. Menadžerski posao nudi mnoštvo izuzetnih mogućnosti i izazova. Pozicija lidera, autoritet i zarada su samo neki od njih. Ipak, ovaj posao zahteva i dosta veštine i znanja kako biste postizali dobre rezultate na raznim poljima: od vođenja tima do upravljanja organizacijom, projektima, finansijama i slično.

Danas takva znanja možete steći brzo i lako putem edukativnih programa koji su dostupni i kod nas. Škola za menadžere je u formalnom smislu kratka, a pravo iskustvo se stiče godinama. Tek nakon prakse shvatićete koliko naši klišei zapravo dobro funkcionišu.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA