Unapredite svoju onlajn prodavnicu u tri koraka

 
  • 0

Prilagođavanje raznim potrebama potencijalnih kupaca, u izgledu stanica, procesu i brzini kupovine nije uvek jednostavan ni lak zadatak. Zato je bitno da pronađete koji su elementi najvažniji i kako da ih uspešno poboljšate. Ako se pitate kako ćete to da postignete, pokušajte da se stavite u kožu korisnika

U prodaji putem interneta mali detalji mogu imati velike posledice. Pretvaranje posetilaca vaše e-trgovine u kupce i njihovo zadržavanje jesu ključni elementi za uspešno poslovanje na internetu.

AKO VAS NEMA NA INTERNETU, NE POSTOJITE: Evo zašto budućnost marketinga leži u online oglašavanju

Prilagođavanje raznim potrebama potencijalnih kupaca, u izgledu stanica, procesu i brzini kupovine nije uvek jednostavan ni lak zadatak. Zato je bitno da pronađete koji su elementi najvažniji i kako da ih uspešno poboljšate. Ako se pitate kako ćete to da postignete, pokušajte da se stavite u kožu korisnika. Oni najbolje znaju šta žele, a vaš je cilj da im te želje ispunite.

Pred vama su elementi čiji bi učinak trebalo da proverite i oprobate kako biste povećali prihode od onlajn trgovine.

Proces kupovine i plaćanja

Jednostavan proces kupovine i plaćanja trebalo bi da se nalazi na vrhu vaših prioriteta. Brz proces naplate uskoro će vas dovesti do srećnih kupaca i do više prodaje. Po rezultatima istraživanja američkog Instituta Bajmard, čak preko 66 posto potrošača odustane od kupovine iako su proizvod stavili u svoju internet-korpu.

Neki od razloga za to su: dodatni troškovi, prevelike cene, ali i predug proces kupovine i plaćanja. Takođe, kupci često odustaju ukoliko im se traži previše podataka za registraciju, ukoliko je veb sajt spor, navigacija komplikovana ili se stranice ne prikazuju kako treba za vreme procesa kupovine.

Foto: Freeimages/wundelman Foto: Freeimages/wundelman

Jedan od načina da rešite mnogo ovih problema jeste kroz UX testove, to jest kroz ispitivanje korisničkog iskustva. Kada se sprovodi interna studija upotrebljivosti, zaposleni često nisu u stanju da daju objektivne odgovore, s obzirom na to da im je stranica poznata i bliska.

Većina  zaposlenih koja posećuje kompanijsku veb stranicu gotovo svakog dana teško da će primetiti koliko je ona spora ili efikasna, s obzirom na naviku upotrebe stranice. Ako to pitanje postavite posetiocima ili čak nekom trećem ko nikad ranije nije imao dodira sa vašom veb stranicom, povratne informacije će biti relevantne i nepristrasne. One će vam pomoći da olakšate i poboljšate proces kupovine.

Poboljšanjem upotrebljivosti sajta i olakšavanjem procesa naplate možete direktno uticati na povećanje prodaje i lakše privoleti svoje posetioce da postanu kupci vaših proizvoda ili usluga.

Opisi proizvoda

Kao i obična trgovina, tako i e-prodaja ima svoje prednosti i mane. Jedna od mana e-prodaje jeste to što kupac ne može zaista da vidi proizvod, proveri na mestu kupovine kako radi, a upravo to su načini kako se kupac uverava u kvalitet proizvoda i stiče osećaj sigurnosti pri kupovini. Zato je važno da mu taj osećaj stvorite. To možete postići detaljnim opisima i dobrim fotografijama.

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/Naypong Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/Naypong

Oni su važni ne samo da biste uverili kupce, već i da biste fizički došli do njih. Ako nemate opise i slike proizvoda, Gugl neće moći da vas pronađe i zapamti.

Verovali ili ne, kupce retko zanima tehnička specifikacija vaših proizvoda, a još manje ih zanima da provode sate pokušavajući da otkriju kako funkcioniše vaš proizvod. Dakle, ako im odmah i jasno ne istaknete dobrobiti i prednosti vašeg proizvoda, gubite novac.

Zato je važno da testirate sugestivnost i kvalitet svojih opisa. Ukoliko dugo imate e-prodavnicu, verovatno već znate o kojim se specifičnostima kupci najviše raspituju. Te informacije su korisne, te ih odmah dodajte u opise. Neka pitanja koja bi trebalo da postavite pri testiranju jesu: da li je kupcima dovoljno jasan opis, da li su slike pružile dovoljan uvid u proizvod i podstakle na kupovinu, da li je poziv na akciju dovoljno vidljiv itd.

Ako želite kvalitetno da predstavite svoj proizvod, to ćete najbolje učiniti tako što ćete zadovoljiti potrebe kupaca. Upotrebite njihove odgovore kako biste prilagodili opise i fotografije.

Važne informacije

Postoje informacije koje će  mnogi posetioci tražiti na vašim stranicama pre nego što se odluče za kupovinu. Neke od njih će biti ključne pri odluci o kupovini. Zato bi te informacije trebalo da budu dostupne i da se lako pronalaze.

U njih spadaju politika dostave, mogućnost vraćanja robe, informacije za kontakt i poštovanje poverljivih podataka (lični podaci za kontakt i adresa kupca i slično).

Ako je bilo koja od ovih informacija skrivena ili namerno uklonjena sa vašeg sajta, trebalo bi da to odmah izmenite. Mnogi kupci u e-prodavnicama osećaju se bolje i lakše se odlučuju na kupovinu kada su im sve informacije jasne i lako dostupne.

Foto: sxc.hu/ugaldew Foto: sxc.hu/ugaldew

Potrošači žele da znaju koliko dugo bi trebalo da čekaju proizvod, da budu sigurni da mogu da ga vrate ako ne ispunjava njihove potrebe i slično. Informacije za kontakt treba da su uvek vidiljive, jer tako kupcu pružate sigurnost i mogućnost da se obrati nekome za sva pitanja i nedoumice.

Studija „E consultacy“ pokazuje da 46 posto potrošača veruje sajtovima koji sadrže informacije.za kontakt  Neka od pitanja koja možete postaviti pri proveri delotvornosti ovih informacija jesu: koje informacije ulivaju najviše poverenja, koje informacije bi kupci želeli da vide da bi se osećali još sigurnije i slično.

Kako popularnost e-trgovine raste, tako su sve potrebniji ljudi koji će znati da na najbolji način njima upravljaju. Bilo da se radi o postojećoj kompaniji koja želi da poveća broj kanala prodaje ili je u pitanju nova kompanija koja je osnovana kako bi se bavila internet-trgovinom, važno je znati kako da posetioce pretvorite u potrošače.

Danas postoje efikasni edukativni programi koji su posvećeni  kreiranju i vođenju e-prodavnice, njenom razvoju i povećanju obima prodaje. Završavanjem takvog programa možete ubrzati proces ovladavanja veštinama potrebnim za uspešno vođenje elektronskog biznisa.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA