AKO VAS NEMA NA INTERNETU, NE POSTOJITE: Evo zašto budućnost marketinga leži u online oglašavanju

  • 0

Priželjkujete da postanete marketinški menadžer koji lako dolazi do potencijalnih kupaca? Želite da što efikasnije iskoristite medijski budžet? Tražite način da uspešno prenesete poruku svojoj ciljnoj grupi, uz mnogo manja ulaganja?

ŽELITE DA NAPRAVITE BREND? Iskoristite društvene mreže na pravi način!

Zahvaljujući brojnim prednostima, poput pristupačnosti, merljivosti i prezicnog targetiranja, internet je postao neizostavni deo svih marketinških medijskih planova. Digitalno oglašavanje beleži ogroman rast svake godine, pa je tako još 2013. godine ovo tržište u Evropi vredelo 27,3 milijarde evra.

Po podacima Zavoda za statistiku, Srbija je imala mali deo učešća u ovoj potrošnji, "samo" 16 miliona evra, ali je zato jedna od zemalja EU sa najvećom stopom rasta, od 13,4 posto, i već je iznad evropskog proseka, koji iznosi 11,9 posto.

Danas se može slobodno reći da ako te nema na internetu – ne postojiš. U nezaobilazni deo prezentacije kompanija na internetu, pored veb-sajtova, spadaju i društvene mreže poput Fejsbuka, Tvitera, Instagrama, a tu su i onlajn informativni mediji, forumi, uticajne grupe i blogovi, strukovni veb-sajtovi i slično. Mogućnosti se stalno šire i usložnjavaju. Zato su brojne kompanije u stalnoj potrazi za mladim, edukovanim pojedincima koji te promene mogu uspešno da prate i da kreiraju vrednosti za biznis.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Onlajn oglašavanje je postalo jedan od najbitnijih segmenata kompanijskog poslovanja. Internet, kao nova digitalna sila, preuzeo je najbolje od svih dosadašnjih oblika medija i predstavio se tržištu kao i te kako vredan i uticajan oglasni kanal, koji polako postaje i nezaobilazan.

Zašto je internet-marketing uspešan?

Mnogo je razloga za to. Pre svega, publika je promenila medijske navike. Medij uz koji ljudi danas provode najviše vremena više nije TV, već kompjuter, tablet računar ili mobilni telefon.

Marketing, naravno, ide tamo gde je publika, a tendencija u poslednjih nekoliko godina vrlo jasno pokazuje da se ona seli na internet.

- Glavna prednost za oglašivače jeste to što mogu tačno da izmere uticaj oglašavanja na internetu, što znači da će odluke donositi na osnovu podataka - ističe Stefan Erhard, stručnjak kompanije Gugl za marketing na internetu.

Efikasnost uz manje troškove

Oglašavanje na internetu je mnogo isplativije od oglasa na tradicionalnim masovnim medijima poput televizije ili novina. Oglase na internetu mogu da pregledaju milioni ljudi, jer su dostupni ceo dan i noć, a televizijski i radio oglasi obično traju manje od dva minuta i prikazuju se samo ograničen broj puta dnevno u određenim terminima. Ta vrsta oglašavanja je takođe veoma skupa.

Nasuprot tome, baneri ili tekstovi sa linkovima omogućavaju vam da dođete do velike publike, uz mnogo manje troškova. Koristeći usluge kao što su Google AdWords može se takođe uštedeti, jer se reklame na ovaj način postavljaju na više stranica, a plaća se samo jedna naknada.

Foto: Tanjug/AP Foto: Tanjug/AP

Lakše je doći do ciljne grupe

Dolazak do ciljne grupe na internetu je mnogo lakši nego u bilo kom drugom mediju oglašavanja. Strateški postavljene veb-reklame mogu postići 100 posto relevantne preglede. Na primer, ako reklamu za novu video-igru postavite na sajt koji se bavi video-igrama, gotovo svaki posetilac te veb-stranice je ujedno i deo vaše ciljne grupe. Dakle, uvek se obraćate pravim ljudima.

Interaktivnost i ocene

Internet olakšava pravu dvosmernu komunikaciju reklamnih poruka. Postavljajući interaktivne sadržaje na internetu, marketinški stručnjaci mogu da koriste ankete, komentare i statistiku (broj pregleda i „šerova“ odnosno deljenja određenih sadržaja), kako bi još bolje prilagodili svoje kampanje ciljnoj grupi i tako povećali njihovu efikasnost.

Povezivanje onlajn reklama sa društvenim mrežama može da unapredi komunikaciju između vaše kompanije i vaših potrošača. Takođe vam omogućuje i da dobijate korisne povratne informacije, jer one dolaze upravo od vaših potrošača.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Reklame na internetu se ne mogu lako preskočiti

Reklame na televiziji i radiju su oduvek imale zajednički problem. Ljudi često promene kanal ili radio-stanicu čim počne reklamni blok. Današnja tehnologija omogućava čak i premotavanje reklama na televiziji, što ih čini gotovo potpuno beskorisnim.

Reklame na internetu, pak, ne mogu se tako lako ignorisati. Reklamni baneri koji se nalaze sa obe strane teksta na informativnim veb-sajtovima, na primer, ostaju u delu perifernog vida posetilaca sve dok čitaju tekst. Reklame koje su postavljene na kanalima za video-materijal često se ne mogu preskočiti kao na televiziji.

Čak i na kanalu Jutjuba, koji omogućava da se pojedine reklame preskoče posle nekoliko sekundi gledanja, tih nekoliko sekundi može da bude značajno. Uz zanimljivu i intrigantnu reklamu, možete zadržati pažnju gledalaca i tako ih naterati da je pogledaju do kraja.

Foto-ilustracija: Flickr/clasesdeperiodismo, Telegraf Foto-ilustracija: Flickr/clasesdeperiodismo, Telegraf

Najzad, sve rafiniraniji marketinški alati profilišu oglase, tako da su sve veće šanse da reklama koju vidite bude nešto što vas zaista zanima.

Mogućnosti interneta se svakim danom šire i povećavaju, a sa njima i potreba za stručnjacima  u oglašavanju na internetu. Tu potrebu su prepoznale i edukativne ustanove kod nas. Tako je na IT Academy u Beogradu pokrenut smer E- Business & Internet Marketing. Školovanjem na odseku za elektronsko poslovanje i internet-marketing steći ćete znanja i veštine za naprednu upotrebu računara u kreiranju profita za preduzeće. Tako ćete omogućiti dobru zaradu i cenjenu poziciju u svakoj firmi koja želi da posluje uspešno na savremenom tržištu. Više o programu možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA