ŽELITE KVALITETNU MOBILNU APLIKACIJU? Primenite ovih osam ključnih saveta za odličan dizajn
Na Androidu sistemski taster "back" korisnika uvek vraća na prethodni ekran. S druge strane, na iOS-u, gde je ova komanda kontrolisana softverski, trebalo bi da uvek ostavite prostor za ovo dugme
Napisati mobilnu aplikaciju za Android ili iOS za mnoge ljude je lak zadatak, ali dizajnirati odličnu aplikaciju još predstavlja izazov. Stoga vam nudimo nekoliko proverenih saveta za to kako da osigurate dobar, ali i funkcionalan izgled vaše aplikacije.
BUDUĆNOST: Deset popularnih zanimanja koja samo pet godina ranije nisu ni postojala
Budite fokusirani
Najbolje mobilne aplikacije su usmerene na kvalitetno rešavanje jednog problema. Ne dva i više, već jednog.
Evo vežbe za fokusiranost: Pokušajte da opišete šta vaša aplikacija radi u jednoj rečenici bez veznika "i".
Korisnik bi trebalo da aplikaciju koristi bez ikakve sumnje u njenu primarnu svrhu. Ako je potrebno kretati se kroz nekoliko nivoa menija da bi se došlo do osnovne funkcije vaše aplikacije, računajte da će ubrzo biti obrisana.
Pravilno koristite dugme "nazad"
Na Androidu sistemski taster "back" korisnika uvek vraća na prethodni ekran. S druge strane, na iOS-u, gde je ova komanda kontrolisana softverski, trebalo bi da uvek ostavite prostor za ovo dugme.
Idealno mesto za to je levi ugao, gde korisnik i očekuje ovo dugme. Praćenje konvencionalnog ponašanja korisnika pri raspoređivanju dugmića ključno je za ispunjenje njihovih očekivanja.
Mislite o tastaturi
Većina aplikacija ima jedan ili više ekrana na kojima je neophodno uneti tekst preko tastature. Nažalost, mnogi dizajneri prave previd, jer ne razmatraju kako će ekran izgledati sa aktiviranom tastaturom na njemu. Zato, kada testirate aplikaciju, uvek uradite i dodatno ispitivanje toga kako se izgled ekrana menja sa aktivnom tastaturom i na koji način ovo menja korisničko iskustvo.
Razmotrite koliko ćete opteretiti interfejs
Nekada je dizajn aplikacija bio potpuno okrenut dodavanju što je moguće većeg broja opcija vidljivih na ekranu. Uspešnim se smatrala aplikacija u kojoj postoji što vše boksova sa pozivima na akciju. Revolucija koja se desila sa prelaskom na mobilne uređaje ovo nasleđe potpuno je promenila.
Kada govorimo o desktop aplikacijama, podmeni kao rešenje može biti logičan izbor, jer je ekran veći i preglednost ne trpi. Međutim, kod mobilnih aplikacija dodavanje svake nove rubrike ili padajućeg menija za posledicu ima zagušivanje interfejsa, odnosno otežanu navigaciju i lošije korisničko iskustvo.
Povedite računa o veličini dugmića
Jedna od preovlađujućih težnji da dizajn bude što jednostavniji i rasterećeniji vodi se sledećom idejom: da bismo dodali novu stvar, smanjićemo dugmiće ili font. Ipak, može biti opasno da sledite ovu devizu. Svi znamo koliko navigacija na stranicama neprilagođenim mobilnim uređajima može biti naporna zbog neophodnosti uvećanja. Zamislite koliko je tek teško izabrati pravi link u tekstu ispisanom sitnim slovima.
Da korisnici vaše aplikacije ne bi imali ovakve poteškoće, držite se dovoljno velikih dugmića ili pravovremeno testirajte aplikaciju na telefonima sa malim ekranima.
Razmislite gde će se dugmići nalaziti
Desnoruki korisnici palcem mogu lako dosegnuti bilo koju tačku donjeg levog kvadranta ekrana. Za levoruke je situacija obrnuta. Uzmite ove podatke u obzir kada budete razmišljali o interfejsu.
Obezbedite korisnicima sve "na tanjiru"
Stalno sebi postavljajte pitanje – koja je informacija korisniku potrebna kada pristupi aplikaciji. Takođe razmislite i o tome koju će akciju korisnik preduzeti nakon što dobije informaciju. Ako im ne ponudite neophodnu informaciju ili mogućnost preduzimanja akcije na ekranu gde je očekuju, postoji šansa da korisnici potraže alternativno rešenje.
Pazite na rezoluciju slika
Moderni telefoni podržavaju slike zapanjujuće velike rezolucije. Ako još koristite nekvalitetne slike, primerenije ikonicama, slike na vašoj aplikaciji izgledaće zrnasto i nedovoljno dobro.
Potrudite se da koristite slike s rezolucijom od minimum 264 ppi. Tako ćete ostvariti čiste, bistre fotografije na aplikaciji. Čak i na uređajima koji imaju veću rezoluciju, poput Nexusa10, slike od 264 ppi izgledaće dovoljno dobro.
Najbolje rešenje je ipak upotreba vektorskih slika koje se automatski skaliraju u odnosu na rezoluciju.
Dobar korisnički interfejs je jedan od ključnih preduslova za uspeh mobilnih aplikacija. Čest je slučaj da prosečna aplikacija zbog superiornijeg interfejsa pobedi konkurenciju. Ako želite da se profesionalno bavite razvojem mobilnih aplikacija, više o obrazovnim programima možete saznati ovde. Gore navedene savete imajte uvek pri ruci.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.