Ovih 7 stvari mora da zna svaki PR menadžer kako bi sačuvao ugled brenda!
Kada ste izgradili brend morate ga stalno štititi po svaku cenu. Ugled i uspeh vašeg poslovanja zavisiće upravo od toga. Možda mislite da je vaš brend neuništiv, ali to je najčešće zabluda. Vrlo jednostavno ga možete uništiti, ako niste oprezni.
Zato je, da bi firma uspešno poslovala, neophodno da u timu ima sposobnog PR menadžera. U suprotnom se lako gubi kontrola nad informacijama koje utiču na mišljenje o brendu. Tako prestaje da postoji mogućnost da se utiče na imidž koji mediji i ciljne grupe u javnosti stvaraju o njemu.
U vreme digitalne ekonomije sve informacije neverovatnom brzinom prolaze kroz razne kanale komunikacije. Ako želite da održite uspeh brenda koji ste tako teško izgradili, ovi saveti vam mogu koristiti.
Ne uzimajte svoj brend zdravo za gotovo
Iako imate izgrađen i prepoznatljiv brend, to ne znači da možete prestati da ulažete u njega. Vrlo je važno da neprestano radite na njegovom usavršavanju, osvežavanju i razvoju. Ako želite da budete ispred konkurencije i prvi u umu svojih potrošača, to je vaša obaveza, a ne izbor.
Zato redovno proveravajte šta potrošači i javnost misle o vašem brendu kako biste na vreme znali da li je potrebno nešto da promenite. To podrazumeva i budno praćenje konkurencije. Proveravajte da li konkurenti koriste neke od novih i naprednih tehnika ili trikova koje biste i vi mogli proučiti ili iskoristiti.
Budite dosledni
Jedan od temelja uspeha svakog brenda jeste doslednost, kojom se kod potrošača gradi poverenje. Ljudi moraju da znaju šta mogu da očekuju od brenda i kompanije. Doslednost je važna u svemu – od toga kako se zaposleni ponašaju do komunikacije sa klijentima i medijima. Bez nje, brend može postati nerazumljiv ili nepouzdan – ili oboje.
Zato je važno da, bez obzira ne medij, uvek šaljete istu poruku. Formu izjave možete promeniti i prilagođavati, ali je bitno da suština bude ista.
Ne govorite naglas ako niste dobro promislili
Nažalost, reči ne mogu da izgrade brend, ali i te kako mogu da ga unište. Budite oprezni kada govorite o temama koje bi mogle da imaju uticaja na vaš posao. Kao stručnjak za odnose sa javnošću morate uvek da budete spremni za javne nastupe, govore i izjave. Vi ste osoba koja govori i u ime kompanije. Zato svaku vest, govor ili javni nastup dobro pripremite. Samo jedna pogrešna rečenica može vas koštati mnogo.
Obratite pažnju na ponašanje
Ovo zvuči logično, ali zapravo se odnosi na sledeće: ako ste osoba na visokoj poziciji u kompaniji, kao što je PR menadžer, imajte na umu da svoju kompaniju predstavljate u svim životnim situacijama, a ne samo na radnom mestu ili na poslovnom sastanku. Čak i kada mislite da vas niko ne gleda, primereno se ponašajte. Mediji uvek sve prate. Većina PR menadžera voli svoj posao upravo zato što su na neki način javne ličnosti. Ali je zato važno da znate i koje sve odgovornosti ta pozicija nosi.
Uvek odgovarajte na pozive i poruke na vreme
Vrlo je važno da vam se kako mediji tako i vaši klijenti mogu obratiti u svakom trenutku. Takođe je važno da na upite uvek odgovarate na vreme. Najgora moguća stvar koju možete da uradite jeste da ne odgovorite na mejil ili poziv nekog od njih. Ako niste dostupni, medijima i klijentima šaljete poruku da ih ne cenite. A to može naneti nepopravljivu štetu vašem brendu.
Nemojte dozvoliti da vam digitalni imidž „podivlja“
Možda se trudite da uvek budete profesionalni i radite na imidžu svog brenda, ali greške se ponekad dešavaju i najboljima. Postarajte se da ih na vreme otkrijete i uklonite.
Internet pruža dosta povoljnosti, ali i opasnosti. Važno je da uvek budete svesni svog onlajn imidža. Nemojte da radite ono zbog čega biste kasnije mogli da zažalite – to se pre svega odnosi na vaše nastupe na društvenim mrežama, kako na poslovnom, tako i na privatnom profilu, i na poruke koje šaljete.
Zapamtite, koliko god neformalna situacija bila, vi uvek predstavljate svoju kompaniju. Nemojte da ugrozite njen imidž zbog nekoliko statusa na Fejsbuku.
Nemojte da budete neiskreni
Nikada nemojte da budete neiskreni ni prema medijima ni prema potrošačima. Kada jednom izgubite poverenje klijenta ili medija zato što niste postupili kako treba nikada ih više nećete vratiti. Osim toga, loš glas se može lako proširiti i to brže nego što mislite. A to može imati ozbiljne posledice po vaše poslovanje. Ukoliko nemate neke informacije ili ne želite da odgovorite na neka pitanja medija, to možete i da im kažete, uz pristojno obrazloženje. Oni će umeti da cene iskrenost.
Ako želite da postanete uspešan PR menadžer, više o obrazovnim programima koji spremaju za ovo dinamično zanimanje možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.