Evo kako da iskoristite društvene mreže za sopstveni marketing!

  • 0

Društveni i digitalni mediji su uveliko promenili gotovo svaki segment ljudskog života, pa tako i poslovanje, a naročito sektor marketinga. Brze promene, brz protoka informacija, pojava novih platformi samo su neke od stvari zbog kojih marketinški stručnjaci moraju stalno budno da prate sve što se dešava i da brzo reaguju.

U poslednjih nekoliko meseci u praksi izvođenja marketinških zadataka sve se češće pominje termin agilnog marketinga, kao odgovor na promenljivo okruženje u kojem živimo. No to ne znači da treba samo dobro rasporediti tvitove i kreirati sadržaj na osnovu aktuelnih tema. Agilni marketing podrazumeva više od toga.

- Logika agil-marketing koncepta potiče iz oblasti agilnog programiranja softvera, koja u osnovi ima fokus na rezultatima onoga što se radi  (deliverable), u većoj povezanosti (kolaboraciji) timova koji rade kroz veći broj kratkih iteracija po principu ‘kreiraj-izmeri-nauči - objašnjava Dragan Varagić, bloger, digitalni strateg i predavač na školi ITS u Beogradu.

Društveni mediji, mesto na kom počiva agilni marketing?

Sigurno je da su društveni mediji podstakli rast i razvoj agilnog marketinga, pa ga zato marketinški timovi sve više koriste kao deo svoje strategije.

Foto: Flickr/Tom Raftery Foto: Flickr/Tom Raftery

Društvena komunikacija se događa u stvarnom vremenu, posebno na kanalima kao što je Twitter, gde se komentari pojavljuju hronološkim redom bez algoritma (za sada). Zahvaljujući tome, sasvim je moguće u svakoj priči doći do njenog početka i pratiti ceo njen tok, zahvaljujući obeležavanju „događaja u trendu“, jednostavnim označavanjem izraza sa #, odnosno „haštagom“.

Primeri za ovo su brojni – od zabavnih trenutaka kao što su praćenje prvenstava u sportu ili deljenje slika sa nekom temom, pa do pružanja pomoći poput one u obrenovačkim poplavama.

Putem jednostavnog obeležavanja reči ogroman broj ljudi može lako odmah da se uključi u celu priču i da u svakom trenutku zna najnovija dešavanja.

Upravo zbog toga su društveni mediji san svakog stručnjaka za agilni marketing. To je „prostor“ koji se menja u realnom vremenu, prepun ljudi koji žele da komentarišu, dele informacije i učestvuju u svakom zanimljivom sadržaju. To se ne odnosi samo na događaje, već i na razne sadržaje koji se svakodnevno pojavljuju na internetu, a među njima su i marketinške kampanje. Nije važno da li neki sadržaj potiče od velikih korporacija ili malih kompanija, bitan je kvalitet poruke koja se šalje. Agilni marketing može da bude i jednostavna, dobro osmišljena i zabavna fotografija, koja se u pravo vreme i na pravi način plasira kao odgovor na neki trend. Upravo su društvene mreže  omogućile marketinškim stručnjacima da saznaju koji sadržaji daju rezultate i utiču na ciljanu grupu, koji sadržaji privlače više ljudi i koji je pravi ton kojim im se treba obraćati.

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Planiranje agilnosti

Može li se planirati agilan marketing?

Odgovor je: da. Svaka kompanija koja želi da upotrebi ovu vrstu marketinga trebalo bi da unapred ispuni kalendar važnim događajima i praznicima za koje će imati spreman sadržaj. Ako pratite trendove i isporučujete zanimljive sadržaje, vaši potrošači će poželeti da za svaki Božič, Uskrs, Dan zaljubljenih ili slične praznike provedu malo vremena uz vaše sadržaje. A onda im to može lako preći i u svakodnevnu naviku. Agilni marketing podrazumeva i planiranje i reagovanja na aktuelne trendove.

Primera radi, kad je Apple najavio svoj prvi iPhone dostupan u mnogo boja, Nokia, kompanija koja je nudi proizvode u sličnom rasponu boja, tvitovala je o tome u isto vreme. Nokia je uspela da „otme“ Appleov haštag i iskoristi najave iPhonea za sopstvenu promociju. Tako je Nokia postala brend koji ima najviše „retvitova”.

Kako bi se iskoristio neki trend, bilo da je haštag ili bilo koji drugi događaj koji se pojavi na internetu, brendovi moraju da imaju snažan marketinški tim koji je u mogućnosti da reaguje  brzo, kreativno i sa dobrom idejom.

Foto: Tanjug/Oksana Toskić Foto: Tanjug/Oksana Toskić

Pravilo 70:20:10

Ešli Fridlin, direktorka „Econsultacy”, koja je već 13 godina jedna od najznačajnijih platformi za razmenu informacija o digitalnom marketingu, nedavno je na svom blogu pisala o agilnom marketingu. Ona predlaže upotrebu pravila 70:20:10 za sve koji žele uspeh u oglašavanju.

Ovo pravilo podrazumeva da: 70 posto marketinga treba planirati „kao i obično“. 20 posto marketinga treba da bude programirano, što podrazumeva automatske odgovore na razne akcije korisnika, a 10 posto marketinga treba da bude u potpunosti agilno. To podrazumeva reagovanje na vesti i događaje kada se dogode. Ali i za to su potrebni odgovarajući resursi. Tu spadaju neophodni alati koji omogućavaju praćenje trendova na društvenim medijima i merenje uspeha određenih sadržaja i objava, a iznad svega, za to je potreban kreativni tim koji je u mogućnosti da kreira briljantan sadržaj u bilo koje doba dana.

Zbog toga su kompanije u stalnoj potrazi za marketinškim stručnjacima koji će moći ove uslove i da ispune. To podrazumeva mnogo više od poznavanja osnovnih marketinških znanja i veština. Da bi se uspešno bavili marketingom na internetu, savremeni stručnjaci moraju da poznaju i informacione tehnologije. Ta potreba je prepoznata i kod nas, pa je na ITAcademy u Beogradu pokrenut smer Digital Media Manager. Na ovom programu naučićete kako da iskoristite internet i sve digitalne platforme i servise tako da budu u službi vašeg marketinga i komunikacije sa potrošačima. Postaćete stručnjak za kreiranje sopstvenih kanala komunikacije, a naučićete kako da na što kreativniji i efikasniji način iskoristite postojeće medije. Više o programu možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA