Ovo su najprodavaniji brendovi u svetu!
Kompanija Kantar vorldpanel svake godine objavljuje listu brendova čiji su se proizvodi najviše kupovali. Tu je takođe i godišnja lista brendova koji su ostvarili najveći rast poverenja kupaca, prenosi list „Figaro”.
U studiji je analizirano 11.000 brendova u 35 zemalja u svetu. Lista je napravljena na osnovu odgovora potrošača na pitanja o tome koliko često kupuju proizvode kojih robnih maraka. Analizirano je i 250 milijardi potrošačkih odluka pri kupovini.
Koji su najsnažniji brendovi?
Na osnovu ovih istraživanja došlo se do sledećih podataka:
Koka-Kola je najprodavaniji brend na svetu, iako je zabeležila manji broj ostvarenih poena (5,72 miliona) nego prethodnih godina.
Kolgejt u vlasništvu kompanije Kolgejt-Palmolajv, na drugom je mestu sa 3,99 miliona poena.

Na trećem mestu je Magi u vlasništvu kompanije Nestle; ima vrednost od 2,76 miliona poena.
Na četvrtoj poziciji je Lajfboj u vlasništvu Unilevera, čija vrednost iznosi 2,34 miliona poena.
Peto mesto drži Neskafa, u vlasništvu kompanije Nestle, koji ima vrednost od 2,14 miliona poena.
Na šestom mestu je Pepsi, u vlasništvu kompanije Pepsi, brend koji ima vrednost od 1,98 miliona poena.
Sedmi je Lejs u vlasništvu kompanije Pepsi, koji je ostvario vrednost od 1,75 miliona poena.
Na osmom mestu nalazi se Knor, takođe u vlasništvu Unilevera, ostvario je vrednost od 1,65 miliona poena.
Dav u vlasništvu Unilevera je deveti, sa vrednošću od 1,46 miliona poena, zabeležio je napredak u odnosu na prethodnu godinu.
Na desetom mestu je Tajd. Ostvario je vrednost od 1,44 miliona poena.

Iako ovi brendovi postoje već desetine godine, Alison Martin, direktorka Kantar vorldpanela, kaže da ih ljudi još doživljavaju kao sveže i zanimljive marke.
- Da bi se održao, brend mora da bude postojan, da postavi okvire i da postane prepoznatljiv širom sveta - smatra Martinova.
Na razvoju brenda rade takozvani brend menadžeri. Danas se brendiranje na biznis školama izučava kao deo marketinškog zanata. Tako, na primer, na BusinessAcademy u Beogradu na nekoliko obrazovnih programa, između ostalog i na Cambridge poslovnom programu, u okviru kurikuluma postoji kurs Brendiranje. Na ovom linku možete pročitati čime se polaznici ove škole bave kada uče o kreativnom procesu građenja brenda.
Više o novim strategijama u marketingu i brendiranju i obrazovnom programu koji polaznike priprema za profesionalni život u marketingu možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.