Ovih 10 saveta će vam pomoći da lepše pišete!
Pre pisanja treba sve da promislite, da ne žurite i da uvek još jednom sve pročitate. Bilo da radite za klijenta ili popunjavate svoj sajt, tekst je ono što ostavlja trag
Nažalost, sve je više onih koji će se u pisanju oprobati po svaku cenu. Srećom, neće dugo opstati. Za najveći broj pisaca širom sveta, bili oni dobri ili loši, Nobelova nagrada ostaće samo san. I dobro je što je tako. Međutim, postoje i drugi pisci koji su neprimetno postali deo naših života i bez kojih bi svakodnevne aktivnosti bile noćna mora.
Govorimo o piscima reklamnih tekstova. Da, i to je zanimanje. Sve što neko želi da oglasi ili reklamira mora i da se napiše. Svaka deklaracija proizvoda mora da se proveri zbog slovnih grešaka. Svaki veb sajt ima i određeni tekst, čiji ton i izraz moraju da se dogovore, a onda takav tekst mora i da se sastavi.
"Pa šta je tu teško? To samo ispričaš." Ovo je velika zabluda. Reklamno pisanje je nauka za sebe. Naročito od kada je SEO (Search Engine Optimization – optimizacija teksta za pretraživače po ključnim rečima i frazama) važan aspekt internet marketinga, sve važniji za uspešno poslovanje. Otuda su i kvalitetni pisci onlajn tekstova sve traženiji.
"Ko to može da radi?" Svako ko ispunjava sledeće kriterijume. Treba da poznaje pravopis i bude u stanju da smisleno komponuje rečenicu i da lepo uobliči misli (šta znači „lepo” zavisi od onoga ko naručuje tekst). Zatim, mora mnogo da vežba. Tek onda na red dolaze saveti o tome kako postojeće tekstove treba izbrusiti i prilagoditi pretragama koje korisnicima najčešće padaju na pamet.
Evo 10 saveta za unapređenje pisanja.
Kratko
Današnji čitaoci nemaju vremena ili bar žele da ostave takav utisak o sebi. Kada vide da tekst nije obiman, veće su šanse da će ga i pročitati do kraja.
Precizno
Uživanje u dugim rečenicama ostavite velikim piscima i beletristici. Korisnici žele da saznaju osobine i prednosti onoga o čemu pišete, a ne vaše emocije.
Aktivno
Pasivne konstrukcije usporavaju radnju. Stavite svog heroja u prvi plan i pokrenite dešavanje.
Otvoreno
Izbegavajte reči koje dobro zvuče, a ništa ne govore. Nema razloga da krijete svoje ili klijentovo mišljenje.
Književno
Bez žargona. Retki su tekstovi koji su namenjeni isključivo mladima ili grupi koja taj žargon koristi. Svi koji ne razumeju tekst – nisu korisnici.
Brojevi
Ako imate tačne podatke – iskoristite ih. Ako nemate – ne izmišljajte. Nema neimenovanih procena, jer Google sve zna.
Zamenice
„Mi” i „vi” – tako se stvara zajednica. Proizvod ili usluga i korisnik se zbližavaju, razumeju i stvaraju vezu.
Raspored
Počnite hrabro, jasno i „u centar”. Tako i skrećete i zadržavate pažnju čitalaca. Ako vam to nikako ne uspeva, napišite i uvod, pa ga obrišite.
Primeri
Tekstovi bez primera su dosadni. Ako čitaocu opis nije sasvim jasan, kroz primer će sve razumeti.
Objašnjenja
Ne budite pametniji od čitalaca. Želite komplikovan uvod? Odmah posle toga navedite i to da ćete sve razjasniti, jer morate da razjasnite.
Šta ovo znači u praksi? Znači da pre pisanja treba sve da promislite, da ne žurite i da uvek još jednom sve pročitate. Bilo da radite za klijenta ili popunjavate svoj sajt, tekst je ono što ostavlja trag. Tako će vas pronaći, saznati za vas, postati klijent ili korisnik i preporučiti vas dalje. A to je pun krug koji želimo za sve što radimo.
Ako ste zainteresovani da saznate više o reklamnom pisanju u svetu druge unosne grane, SEO, više o preduslovima za bavljenje ovim poslom možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bez cenzure...
Lepo ste to napisali, jos samo to primenite...
Podelite komentar
Pedjabgd
Objasnili ste ali ne mogu da se snađem na tastaturi da primenim to
Podelite komentar
Zdrav Razum.
Ja pomislila za pisanje pisama, knjiga, pesama, a ovde se pise o precizno receno kucanju za sajtove.
Podelite komentar