Ovih 10 stvari morate da znate ako želite da kreirate dobar sajt!
Kvalitetno dizajnirane stranice na vebu mogu biti pravi užitak za korisnike. One takođe predstavljaju ogledalo kompanije ili brenda i lice kojim se predstavljaju svojim klijentima
Šta razlikuje dobre od prosečnih stranica na vebu? Dobro osmišljene i korisne veb stranice prijatne su za oko, drže pažnju posetilaca, ali pre svega na pravi način prenose prave informacije.
Kvalitetno dizajnirane stranice na vebu mogu biti pravi užitak za korisnike. One takođe predstavljaju ogledalo kompanije ili brenda i lice kojim se predstavljaju svojim klijentima. Pred vama je 10 bitnih stvari koje treba uvek da imate na umu kako biste kreirali uspešne stranice na internetu.
Olakšajte posetiocima korišćenje
Vreme je novac, zato treba da ga uštedite i svojim posetiocima tako što ćete im omogućiti da se lako snalaze na vašoj veb stranici. Ukoliko korisnicima bude potrebno objašnjenje za to kako se koristi vaš sajt, vrlo je verovatno da će ga većina ubrzo napustiti. Kretanje po stranici treba da bude jednostavno, a bitan sadržaj vidljiv.
Pametno koristite vreme posetilaca
Ako želite da se korisnici prijave za određenu uslugu na vašem sajtu, bitno je da im omogućite što jednostavniji proces. Tri–četiri koraka na jednoj stranici su obično najviše što je korisnik spreman da uradi kako bi se prijavio.
Primera radi, ako kreirate sajt za onlajn prodaju, ne tražite od korisnika da pri registraciji ispunjavaju upitnike s pitanjima poput onih – šta traže, šta ih najviše interesuje i koje su granične cene. Možda su neki od njih već pronašli ono što im treba. Od kupovine treba da ih deli što manje koraka. Sve dodatno ostavite za poseban deo.
Pokušajte da usmerite pažnju posetilaca
Gornji levi deo stranice je ugao ka kome, po mnogim studijama, najviše teži pogled svakog posetioca. Razlog za to je jednostavan. Većina ljudi u svetu čita sa leve na desnu stranu, te je taj ugao zapravo, kao u knjizi, mesto sa koga uvek počinje čitanje.
To pravilo prirodno ne važi jedino ako radite sajt za orijentalne zemlje Bliskog istoka. U svim drugim slučajevima ova pozicija bi trebalo da bude mesto za najbitnije i najosnovnije informacije. Najčešće je to logo i slogan kompanije ili početak navigacije. Naravno, ovde mesto može pronaći bilo šta drugo što smatrate ključnim elementom.
Efikasno predstavite mogućnosti veb stranice
Ako vaša veb stranica ima više različitih odeljaka koji pružaju pristup drugim stranicama, pobrinite se da zaglavlje svakog dela bude lako vidljivo i uočljivo.
Postoji još jedan princip pregleda stranica koji bi trebalo da imate u vidu, a to je pravilo slova F. Ovaj princip zapravo znači da pogled posetioca prati oblik slova F. Posetioci prva dva reda posmatraju horizontalno sleva nadesno, a kasnije se njihova pažnja usredsređuje na središnji deo, to jest na vertikalno kretanje.
Koristeći ovo pravilo organizacije sadržaja bićete u mogućnosti da efikasno izložite sve što imate da ponudite.
Pametno postavljajte reklame
Ako želite da inkorporirate reklame na svoj sajt, vrlo je bitan način na koji to radite. Ne zaboravite da je ljudski mozak moćan organ i da ponekad nismo ni svesni toga koje je sve odabire napravio.
Isto važi i za reklame. Ako postavite reklamni baner karakterističnog oblika sa jedne ili s obe strane stranice na internetu, vrlo je verovatno da ih posetioci sajta neće ni primetiti. To su mesta na kojima se reklame najčešće nalaze i zato ih mozak svesno izbegava, jer zna da ne treba da gubi vreme na to.
Tako je i sa svetlećim i napadnim elementima koji iskaču sa strana i slično. Zato, izbegavajte očekivana mesta i napadne načine reklamiranja.
Ne komplikujte
Mada mnogim dizajnerima ovaj zahtev teško pada, činjenica je da korisnici uglavnom posećuju veb stranice da bi došli do informacija, a ne da bi uživali u njihovom dizajnu. Zato informacije nikad ne smete da žrtvujete zarad upečatljivog dizajna.
Koncentrišite se prvo na smeštanje informacija tako da one budu dostupne na što jednostavniji način. A tek posle možete da se prepustite svojoj kreativnosti. No i tada imajte na umu – jednostavnost je danas najcenjenija.
Pametno koristite beline
Racionalno korišćenje prostora ne znači da veb stranicu treba zatrpati. U većini slučajeva moraćete da se borite kako biste ceo sadržaj smestili, a da pri tome zadržite preglednost i jednostavnost. Jedna od efikasnih strategija jeste korišćenje praznog prostora, tzv. belina, za razdvajanje kategorija.
Stvorite efektan vizuelni doživljaj
Razmislite o tome šta sve privlači pažnju posetilaca: slogani, slike visoke rezolucije, naslovi, ikonice, odgovarajući fontovi, boje – uložite vreme da sve te elemente pametno osmislite i iskoristite. Jedna loša fotografija ili nečitljiv font mogu lako da unište ceo utisak koji ste se trudili da stvorite.
Koristite poznate formate
Ne zaboravite na male, ali bitne stvari koje će svakako doprineti opštem utisku o vašem sajtu. Tu spadaju postavljanje okvira za pretraživanje na mestima gde ga korisnici očekuju, korišćenje poznatih pojmova poput „Registracija" i „Prijava", ikonice za povezivanje sa društvenim mrežama i slično.
Pratite trendove, ali ne po svaku cenu
Kao u svakom dizajnu, i u veb dizajnu trendovi se menjaju ili pak smenjuju. Bitno je da ih pratite kako biste uvek bili u korak sa vremenom. No, to ne znači da nužno treba da se povinujete trendovima. Trenutno su, recimo, vrlo popularni „parallax“ sajtovi. Lepo izgledaju i ostavljaju snažan utisak. Ali ova vrsta sajta nije nužno i najbolje što možete da ponudite vašim klijentima.
Razmislite pre svega o tome koja je osnovna namera i cilj sajta, koliko sadržaja treba da smestite i šta treba da istaknete, pa tek onda procenite koji je dizajn najbolji za to. Dizajn treba da odgovara sadržaju i nameni, a ne obrnuto. Ako pokušate nasilno da sadržaj po svaku cenu smestite u trend koji vam se dopada, vrlo je verovatno da ćete stvoriti sebi mnogo posla, a rezultat će biti u najboljem slučaju – prosečan sajt.
Više o korisnim tehnikama u veb dizajnu možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.