Obavezno poslušajte ove savete ukoliko želite da budete uspešni u internet prodaji!

 
  • 0

Iz dana u dan je sve više kompanija čiji se proizvodi prodaju samo onlajn, jer je to jeftinije i jednostavnije, a podjednako dostupno. Ukoliko želite da počnete sa ovim biznisom, obavezno poslušajte sledeće savete

Danas sve što kupujemo u prodavnicama može da se kupi i onlajn. Za sve vlasnike digitalnih prodavnica prvi i osnovni savet jeste: Potrudite se da svojim virtuelnim kupcima pružite uživanje u kupovini kao da su vas posetili u pravoj prodavnici.

Uopšte nećemo pominjati obavezu posedovanja e-prodavnice – nijedan „napredni” korisnik  interneta neće vas ozbiljno shvatati ukoliko ne nudite mogućnost onlajn prodaje. Hrana, knjige, elektronika, odeća, nameštaj… sve je na klik. Čak je iz dana u dan sve više kompanija čiji se proizvodi prodaju samo onlajn, jer je to jeftinije i jednostavnije, a podjednako dostupno.

Ako razmišljate o otvaranju e-prodavnice ili ste to već učinili, nikako ne zaboravite ovih sedam elemenata.

Ime, znak i logotip

Svakoga dana osvane makar jedna nova onlajn prodavnica. Zato su naziv i dizajn vaše prodavnice ključni elementi, koji će vas učiniti prepoznatljivim i izdvojiti vas od konkurencije.

O imenu dobro razmislite – neobičan naziv nije nužno i dobar naziv. Naziv ne bi trebalo da bude komplikovan i ne treba da ima poseban način čitanja. Znak i logotip ne smeju da budu neozbiljni i nikako ne smeju biti uvredljivi.

Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/Naypong Foto-ilustracija: FreeDigitalPhotos/Naypong

Razmišljajte o svojim korisnicima, jer vaša prodavnica postoji zbog njih. I ne zaboravite zlatno pravilo: manje je više. Znači, uvek je bolje da proizvod bude u prvom planu, na jednostavnoj ili svedenoj pozadini i sa jasno istaknutim bitnim informacijama.

Kvalitetne fotografije proizvoda

Kupci proizvod ne mogu da vide uživo, pa odluku o kupovini donose skoro isključivo na osnovu fotografija koje ste postavili. Angažovanje profesionalnog fotografa jeste poprilično ulaganje, ali višestruko će vam se isplatiti. Dobra fotografija privlači pažnju, pa će potencijalni kupci poželeti da pogledaju i ostatak vaše ponude.

Jednostavna navigacija

Šanse da imate potpuno jedinstvene proizvode i da na (svetskom) tržištu ne postoji ništa slično – ne postoje. Zato uvek brinite o kupcu. Iako ste inicijalno želeli da u vašoj e-prodavnici kupuju samo mlađi od 30, zašto komplikovanim rešenjem odbijate roditelje tih tridesetogodišnjaka koji bi da obraduju svoju decu?

Foto: sxc.hu/ugaldew Foto: sxc.hu/ugaldew

Zahtev svima lake i jednostavne upotrebe sajta danas je već opšte mesto u veb-dizajnu i programiranju. Korisnici ne žele da ih kupovina opterećuje, a još manje da makar i u jednoj sekundi pomisle da ne umeju da koriste vašu prodavnicu. Jedno negativno iskustvo i više se nikada neće vratiti. Filteri olakšavaju pronalaženje proizvoda, a tu je uvek i opcija „slični proizvodi”. Nemojte ih zaboraviti.

O vama

Kad tražite posao – proverite poslodavca. Kad potpisujete ugovor – pročitate šta potpisujete. Kad kupujete onlajn – proverite od koga kupujete. Naravno da su kvalitet proizvoda i pouzdana isporuka najvažniji, ali stranica „O nama” jeste ono što priča priču vašeg brenda. To je ono u čemu kupci – sadašnji i budući – treba da se prepoznaju i stvore emotivnu vezu sa vašim proizvodima. Jer svaki proizvod u stvari, čine ideja i ljudi koji su tu ideju sproveli u delo. Zato se potrudite da se predstavite u najboljem svetlu.

Opis proizvoda

Fotografija dočarava mnogo, ali neki detalji ipak ostaju skriveni. Zato je opis proizvoda izuzetno važan. Ipak, imajte u vidu: duge, kitnjaste rečenice poželjne su u domaćim zadacima, a ovde budite koncizni i precizni. Kratko i slatko. Naravno, navedite sastav, korišćene materijale, sve mogućnosti i slično. Tako kupac ima osećaj da je proizvod video i da nije impulsivno kupio lepu sliku.

Foto: sxc.hu/ugaldew Foto: sxc.hu/ugaldew

Prijava za newsletter

Newsletter je najbolji način da kupci neprestano budu obavešteni o svim novitetima u vašoj ponudi, o novim kolekcijama, specijalnim akcijama ili sezonskim popustima. Tako ste sigurniji da je vaša poruka do njih zaista i stigla, mnogo pre nego u objavama na društvenim mrežama. Zato neka prijava bude prva stvar koju vide kada dođu na vašu veb-stranu. Ne uslovljavajte ih kupovinom ili trošenjem određene sume novca. Naravno, neka bude jednostavno i da ugase prijavu – ne žele svi da ih uvek obaveštavate.

Društvene mreže

Broj pojedinačnih dodirnih tačaka kupaca i vašeg brenda mnogo je veći ako ste aktivno prisutni na društvenim mrežama. Uz to, različite platforme pružaju različite mogućnosti. Tako možete da prilagodite način obraćanja ciljnoj grupi potrošača. Za vas, kao kompaniju, mnogo je lakše i jeftinije da se promovišete kroz društvene mreže, čak i ako plaćate oglase. Naravno, prvo osmislite i razradite strategiju. I male sume novca vrlo lako postaju promašena ulaganja.

Ovo je samo početak. Mnoge kompanije stvorile su međunarodne imperije upravo kroz digitalno poslovanje. Zato uvek učite, čitajte i obaveštavajte se o svim novinama – u svetu elektronskog poslovanja promene se dešavaju skoro iz sata u sat. Ako želite da se profesionalno bavite prodajom na internetu, više o obrazovnim programima iz ove oblasti možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA