Evo šta je potrebno za dobro funkcionisanje vaše kompanije!

  • 0

Svi se sećate priča roditelja, prijatelja, profesora o čuvenoj sekretarici koja je sve znala, sve mogla i samo je nju trebalo pitati o svemu. Posao nekadašnjih sekretarica se u međuvremenu promenio: zadaci su obimniji, zaduženja složenija, a kompanije imaju mnogo više zaposlenih. Zato su poslovni administratori danas važan strateški partner svakog rukovodioca. Administratori znaju kako kompanija diše, koji zaposleni su koliko postigli, kakvi su im budući planovi i koji ciljevi su ostvareni. Oni su siva eminencija uspešnog biznisa.

Koja je uloga poslovnog administratora

U savremenom poslovanju podjednako su važni i dugoročni planovi i svakodnevni poslovi. Upravo ti poslovi zavise od sposobnosti poslovnog administratora: operativni kancelarijski poslovi, administracija, bazično računovodstvo i knjigovodstvo, interna i eksterna logistika, baze podataka, nabavka, dostava, saradnja sa produkcijom, kurirskim službama... Ukratko – administrator treba da nadgleda sve i nabavi ono što je jednoj kompaniji potrebno.

Sa druge strane, poslovni administratori su često i lice kompanije, prva osoba sa kojom se susrećete pri dolasku. Zato su im neophodne i određene socijalne veštine, jer oni su svakodnevno u kontaktu sa klijentima i partnerima kompanije, korisnicima i kupcima, a broj saradnika još je veći kada se organizuju poslovni događaji ili proslave. Poslovni administrator je osoba od poverenja ne samo rukovodstva, već i čitave kompanije.

Foto: sxc.hu/kristja Foto: sxc.hu/kristja

Prošlo je vreme kada je posao administratora podrazumevao samo javljanje na telefon i prosleđivanje poziva. Danas taj posao ne može svako da radi. Nivo stresa je ponekad vrlo veliki, a i tada treba zadržati hladnu glavu i sve zadatke ispuniti do kraja i na najbolji način. Uz to, neophodna su i određena znanja i sertifikati. Poznavanje onlajn poslovanja, elektronske korespondencije, poslovne etikecije, stanja na tržištu… samo su neka od znanja bez kojih je gotovo nemoguće dobro obavljati dužnosti poslovnog administratora.

Administratorima možda šira slika poslovanja nije važna, ali zato fokusiranje na detalje jeste vrlo važno. Oni moraju da znaju praktičnu primenu svih teorijskih znanja koja su stekli tokom školovanja, jer svakog dana mogu da učine nešto što će unaprediti poslovanje kompanije, bilo da je to efikasniji način dostavljanja pošte ili strategija za pridobijanje novih klijenata.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

U SAD poslovnu administraciju izučava najveći broj studenata svih godina studija, na najrazličitijim fakultetima. Naprosto, to je znanje koje je upotrebljivo u svakom biznisu. Grešite ako mislite da je posao poslovnog administratora niska ili besperspektivna funkcija. Naprotiv, kod novih sistematizacija poslova nijedan rukovodilac neće zanemariti dobrog poslovnog administratora. Kompaniji se jednostavno ne isplati da – zbog previda ili čekanja sledeće prilike – izgubi sposobnog operativca koji poznaje poslovanje svoje firme.

Na osnovu statističkih podataka, Američka služba za zapošljavanje predviđa da će se do 2022. godine broj radnih mesta za poslovne administratore svake godine uvećavati za 12 posto. Naravno, postoji mnoštvo kurseva za koje njihovi organizatori tvrde da od početnika stvaraju iskusnog profesionalca. U stvarnosti, poslovna administracija je vrlo široko polje znanja i delovanja, koje zahteva sistematičan pristup. Zato izaberite obrazovni program koji garantuje rezultate i postanite „multitasker“, kojem su sva vrata otvorena.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA