Ovo su najvažniji SEO trendovi u 2015. godini!
Brendovi i kompanije koji žele da ostanu u koraku sa konkurencijom moraće da prilagode svoje strategije i taktike kako bi SEO i slične usluge koje plaćaju imale efekta
SEO industrija se u 2014. mnogo promenila u odnosu na prelomni period iz 2011. godine i ranije tendencije. U 2015. godini ovaj, danas neizostavni deo poslovanja, nastavlja da se menja.
Brendovi i kompanije koji žele da ostanu u koraku sa konkurencijom moraće da prilagode svoje strategije i taktike kako bi SEO i slične usluge koje plaćaju imale efekta. Džejson Dimers, stručnjak u digitalnom marketingu i gostujući predavač na Univerzitetu u Vašingtonu, za magazin „Forbs“, dao je nekoliko svojih saveta o tome na šta sve treba obratiti pažnju kada je u pitanju SEO, ali i predviđanja za njegovu budućnost.
SEO će biti usredsređen na tehničke elemente. „Content marketing“ će donositi rangiranja u pretrazi
SEO i „content marketing“ (marketing sadržaja) su u bliskoj prošlosti smatrani za sinonime, što i ne čudi, s obzirom na veliko preklapanje između njih. Međutim u 2015. godini SEO se više fokusira na tehničke komponente onlajn marketinga, dok je „content marketing“ ključ za generisanje posećenosti i rangiranja na pretraživačima.
Kompanije koje se u budućnosti budu orijentisale na SEO bez dobrog plana sadržaja neće imati toliko uspeha. Kreiranje kvalitetnog sadržaja će biti neophodno za postizanje dobre vidljivosti u pretraživačima.
Rast mobilne pretrage
U 2014. godini je postalo očigledno da Google pridaje sve veći značaj upotrebi mobilnih uređaja. O tome svedoče uvođenje brojnih olakšica za sajtove koji su prilagođeni mobilnim uređajima, uključivanje sekcije za mobilne telefone u „Google Webmaster Tools“ – aplikaciju putem koje vlasnici sajta mogu pogledati na koji način Gugl vidi njihov sajt i na osnovu tih činjenica mogu prilagoditi svoj sajt i učiniti ga još boljim.
Osim toga, pre više od jedne godine Google je uveo i kazne za sajtove koji generišu greške u prikazu za mobilne uređaje. Zato one stranice koje nisu optimizovane za korisnike i mobilne uređaje mogu očekivati pad u rezultatima pretrage.
Procenjuje se da će do kraja 2015. mobilna pretraga nadmašiti desktop pretragu, pa ovome faktoru treba posvetiti veliku pažnju.
Pominjanja brenda i citati postaju važni kao i linkovi
Google je počeo da pridaje veliku važnost samom spominjanju brenda ili veb-sajta bez stvarnog linkovanja ka njemu.
Zbog zloupotrebe „link building“ tehnika Google stavlja naglasak na spominjanja i citiranja brenda, koji su teži za manipulaciju zarad postizanja boljeg rangiranja na pretraživačima. „U budućnosti očekujemo da će spominjanja brenda i ‘nofollow’ (vrednost koja se dodaje HTML linkovima, a kojim se naređuje pretraživačima da ne slede te linkove i ne rangiraju ih u pretrazi) linkovi postati važni kao i ‘dofollow’ (suprotno od nofollow) linkovi. Ovo znači da se automatski povećava vrednost socijalnih mreža, koje su glavni alat za ovaj tip komunikacije“, navodi Dimers.
Nakon neuspelog Gooogle+ eksperimenta, Google će pratiti signale sa Tvitera i Fejsbuka
U proteklih nekoliko godina SEO i stručnjaci za društvene medije pokušali su da izvrše pritisak na kompanije i „nateraju“ ih da koriste Google+. Promovisali su Google+ autorstvo, verujući da doprinosi boljem rangiranju u Google pretrazi. No, u avgustu 2014. godine Google je objavio da je završio sa tim programom zbog niske stope usvajanja i činjenice da taj program, kako je rekao Džon Miler, autor koji je zaposlen u Google-u, nije bio „tako koristan za naše korisnike, kao što smo se nadali".
Vrlo je verovatno da će Google staviti veći naglasak na signale sa Fejsbuka i Tvitera, iako su ranije to izbegavali. Postoji dosta nagađanja o tome da li Google već koristi signale sa društvenih mreža u algoritmima za rangiranje. Studije, poput onih koje su sproveli „Searchmetrics i Moz“, pokazuju visok stepen povezanosti između signala sa društvenih mreža i pretrage, ali Gugl to stalno negira. „Bez obzira na to da li su već deo algoritma ili nisu, verujem da će u 2015. to svakako postati“, ističe Dimers.
Negativni SEO će biti jači nego ikad
Negativni SEO je tehnika postavljanja velikog broja „spam“ linkova usmerenih ka konkurenciji kako bi se oslabile njihove pozicije u pretrazi.
Ovo je ozbiljan problem sa kojim se suočavaju vlasnici veb-stranica u prethodnih nekoliko godina, a u budućnosti se očekuje da će negativni SEO postati još veća pretnja za vlasnike biznisa. Na Guglu ostaje da pronađe način da spreči ovakve probleme kako bi se održao integritet u rezultatima pretrage.
SEO više neće biti izolovani sektor
Do sada je bilo uobičajeno da su mnoge kompanije imale ili i dalje imaju izolovan SEO sektor. SEO, društveni mediji i „content marketing“ zajedno rade na postizanju istoga cilja, pa treba da budu potpuno integrisani da bi se postigao uspeh.
S obzirom na to da se u oblasti optimizacije dešavaju promene, stručnjaci za marketing sadržaja i društvene mreže moraće da poseduju SEO znanja i veštine da bi bili uspešni. Isto važi i za SEO eksperte, koji treba da budu u potpunosti integrisani u kreiranje i promociju sadržaja.
Znanja i veštine koje će vam pomoći da koristite SEO na pravi način danas se mogu steći brzo i lako. Na ITAcademy u Beogradu pokrenut je program Content & SEO, na kome možete steći znanja i veštine koji su neophodni za upravljanje efikasnom onlajn promocijom, koja će povećati prodaju i obim poslovanja vašeg onlajn biznisa. za vreme ovog programa naučićete kako da vodite uspešne odnose sa javnošću i sa medijima, kao i tehnike SEO optimizacije. Više o programu možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.