BAVITE SE VEB-DIZAJNOM? Evo šta sve treba da znate o korisničkom interfejsu!

 
  • 0

Pred vama su neki opšti i specifični principi koji su dokazano bili od pomoći u dizajnu UI sistema

Za dizajn veb-interfejsa potrebno je daleko više od jednostavnog ubacivanja imena vašeg brenda u algoritam i klika na „submit“. Ne postoji krajnji šablon za sva rešenja, ne postoji set univerzalnih pravila. Postoje samo uopšteni principi, vodiči, instrukcije, teorija i dobri prijateljski saveti.

Kris Benk iz kompanije UXPin, koja se bavi raznim segmentima veb-dizajna, objašnjava neke od najvažnijih principa korisničkog interfejsa, odnosno veb UI (user interface) dizajna.  Pred vama su neki opšti i specifični principi koji su dokazano bili od pomoći u dizajnu UI sistema. Ukoliko želite uspešno da se bavite web dizajnom, ove informacije će vam pomoći da shvatite na koji način možete najbolje iskoristiti sve što uspešan korisnički interfejs pruža.

Suština interfejsa

Prvo i najvažnije jeste da razjasnite šta je to korisnički interfejs.  Interfejs može označavati veoma širok i složen pojam, te nije uvek lako obuhvatiti sve njegove aspekte.

Rajan Singer, menadžer u Basecampu, kompaniji poznatoj po istoimenoj aplikaciji, smatra da o interfejsu ne treba misliti kao o „ekranu, dugmićima ili pikselima“. Ovo svakako predstavlja iskušenje za dizajnere, ali on smatra da je bolje interfejs posmatrati kao kolekciju zadataka, od kojih svaki ima početak, sredinu i kraj.

Foto: Profimedia/Fancy Foto: Profimedia/Fancy

Ako, primera radi, razvijate interfejs za stranicu na Fejsbuku, prvo pitanje koje bi sebi trebalo da postavite jeste: „Šta ljudi žele da obave ovde?“ Budući da je reč o Fejsbuku, odgovor je najčešće: deljenje novosti, slika, slanje poruka, slanje i primanje poziva itd.

Svaka od ovih radnji zahteva početak, sredinu i kraj. Ukoliko korisnik želi da postavi novost o bebi u porodici, ili o svom ljubimcu, prvo mora da klikne na „update status“ box. Taj postupak  otvara prozor za poruku  i omogućava korisniku da otkuca svoju poruku (sredina), a kada završi sa kucanjem i klikne „Post“ pojaviće mu se novi „Status update“ na ekranu i znaće da je zvanično uspeo u svojoj nameri.

Čist ekran ili gomila kontrola?

Paradoks vezan za kontrole ogleda se u tome što korisnici uvek žele više opcija. Svaka nova kontrola usložnjava UI i zagušuje ekran.

Najbolji način da postignete savršenu ravnotežu, prema rečima Dmitrija Fadejeva, osnivača Usaura, jeste uvođenje kontrola na zahtev, odnosno „controls on demand“. Sakrivanjem kontrola, dok vam ne zatrebaju, štedite prostor na ekranu bez žrtvovanja drugih opcija. Ovo je najbolje rešenje i zbog toga ga je usvojila većina visokoprofilisanih sajtova.

Foto: Profimedia/Panthermedia Foto: Profimedia/Panthermedia

Skrivene kontrole mogu biti otkrivene „preletanjem“ (hover) preko željenog sadržaja (Pinterest), izvučene iz padajućih menija preko tabova (Google Docs) ili biti spoj ova dva kao na primer na sajtu „Collab Finder“.

Polje za tekst je još jedan UI element koji se često uzima „zdravo za gotovo“. Mnogi dizajneri se zadovoljavaju korišćenjem generičkih formi koje pružaju polja za tekst, zaboravljajući da ona uopšte i postoje.

Ipak, standardno polje za unošenje teksta može dodati određenu posebnost vašem sajtu. Njima čak možete i da izbegnete mešanje kolorita, koje proističe iz generičkog dizajna.

Ukoliko je vaš sajt fokusiran na određeno polje, ili ako je unošenje podataka neophodan prvi korak, trebalo bi da primenite autofokus tehniku na tom polju. To znači da kursor automatski počinje odatle. Najbolji primer nam je uvek pred očima. U pitanju je, naravno, Google, na kome nakon ulaska na sajt korisnik može da počne sa ukucavanjem pretrage bilo gde.

Google takođe uključuje i olakšice poput ponuđenih opcija ili „sam“ završava reči nakon što korisnik ukuca samo nekoliko početnih slova. Na taj način znatno se ubrzava korisnička akcija, a uz to mu se pruža i mogućnost da istraži nove teme.

Foto: Flickr/ kirainet Foto: Flickr/ kirainet

Dobra navigacija obavezna

Ukoliko se korisnici gube na sajtu, teško je da će imati dobro mišljenje o njemu. Zbog toga je navigacija obavezna tema za diskusiju kada govorimo o UI dizajnu.

Kolis Taid, suosnivač kompanije Envato, ističe dva glavna pravila navigacije:

Korisnik mora uvek da zna gde se trenutno nalazi na sajtu. Orijentacija pomaže korisnicima da  se na vašem sajtu osećaju udobno i da ih vodi ka cilju. To možete da postignete ističući pojedine stavke,  mnoge stavke, ostavljajući tragove  („breadcrumb trails“) i kroz upotrebu naslova.

Navigacioni sistem mora da bude dosledan. Drugim rečima, ne bi trebalo da pomerate svoj meni-bar. Zamislite koliko je frustrirajuće biti izgubljen u gradu u kome su putokazi sakriveni između stubova, zidova zgrada…

Da biste osigurali da vaš sadržaj bude dosledan, navigacija mora da odgovara njegovom toku, uz odgovarajuće pozicioniranje.

Ukoliko želite da saznate više o veštinama i tehnikama u web dizajnu, to možete učiniti ovde.

(Telegraf.rs)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA