VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Zbog "bombardovanja" informacijama, kod ljudi je sve manja sposobnost držanja pažnje
Veselin Jevrosimović, vlasnik kompanije Comtrade, je ove nedelje u svojoj kolumni u listu “Informer” pisao uticaju informatičkog doba na sposobnost držanja pažnje kod ljudi.
"Verovatno ste na svojoj koži osetili uticaj informatičkog doba u smislu dostupnosti informacija u bilo koje vreme i na svakom mestu, brzine i intenziteta kojom nas prosto bombarduju najrazličitiji interaktivni sadržaji, te određene vrste tenzije koju ovaj fenomen stvara kod ljudi.
Nedavno objavljena studija o sprovedenom istraživanju u organizaciji kompanije Majkrosoft uspela je da na neki način kvantifikuje ove promene. Naime, ispostavilo se da je sposobnost držanja pažnje kod ispitanika značajno opala od kako koriste mobilne uređaje i neprekidnu vezu sa internetom. U poslednjih desetak godina raspon pažnje smanjen je za trećinu, sa 12 na svega 8 sekundi.
Sposobnost pažnje time je kod ljudi sada slabija nego kod ribica iz akvarijuma – koje su inače nepresušni izvor šala zbog svoje kratkoročne memorije.
Ova pojava je donekle razumljiva ako uzmemo u obzir brzinu kojom se razvija tehnologija, pojavljuju novi uređaji i kreiraju internet sadržaji, pogotovo interaktivni, zbog čega smo ostali uskraćeni za vreme neophodno za prilagođavanje na promene i pronalaženje novih načina za svakodnevno funkcionisanje u novim uslovima.
Pored toga, bitno je i da se u celom svetu reformiše obrazovni sistem kako bi se uhvatio korak sa potpuno novim načinom na koji dobijamo, obrađujemo i povezujemo informacije. Dalje, naša čula prosto nisu prilagođena za količinu nadražaja koje primamo, a evoluciju je teško ubrzati.
Dobra vest vezana za pomenuto istraživanje je da su sada ljudi mnogo sposobniji za obavljanje više aktivnosti istovremeno i takozvanu "moć rasute pažnje", u čemu zlatna ribica nikada neće moći da nam parira."
(Telegraf.rs / Izvor: Informer)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.