Kako pravi lideri povećavaju uspeh svojih firmi?
Uspešni menadžeri i lideri znaju da njihov biznis u najvećoj meri zavisi od zaposlenih i zato su spremni da ulože vreme i energiju u unapređenje odnosa sa zaposlenima.
Ako želite da postanete uspešan menadžer, morate da znate da vaš posao nije kritika, omalovažavanje i pronalaženje krivaca. Naprotiv, treba da se fokusirate na ohrabrivanje vaših zaposlenih da ciljeve ostvaruju razmišljajući u širim okvirima.
Predstavljamo vam tri proverene strategije zahvaljujući kojima ćete osetno poboljšati atmosferu na radnom mestu.
Priznanje - Novi načini komunikacije, platforme i tehnologije istovremeno su olakšale i otežale rad. Mnogi zadaci se rešavaju brže, ali je isto tako mnogo teže usmeriti pažnju. E-mailovi, pozivi i poruke stižu u svako doba dana (pa i noći) i zahtevaju od zaposlenih da se koncentrišu na više polja istovremeno. Ponekad i izvan okvira radnog vremena.
Uspešnost vašeg biznisa zavisi od toga koliko će ljudi koje zapošljavate biti posvećeni poslu. Zato je važno da kao lider odate priznanje postignutim rezultatima i zalaganjima vašeg tima. Zaposleni koji osećaju da su cenjeni kao individue i da se njihov doprinos poslu smatra važnim su zadovoljniji, produktivniji i lojalniji poslodavcu.
Poštovanje - Međusobno poštovanje je kamen temeljac svakog društvenog odnosa, to uvek imajte na umu. Kao menadžer, vi birate vaše zaposlene. Samim tim, svaki član vašeg tima zaslužuje poštovanje, u suprotnom je vaša greška što ste ga odabrali. Ako se prema radnicima odnosite s dužnim poštovanjem, oni će vam to kroz posao višestruko vratiti.
Motivacija - Kao menadžer stalno ćete morati da postavljate i postižete nove ciljeve. U promenama i dinamici leži i lepota ovog posla. Kao što postavljate ciljeve koje doprinose uspehu kompanije, trebalo bi da to činite i sa zaposlenima. Zato je bitno da stalno nalazite nove načine da ih motivišete. To ne mora nužno da bude povećanje plate ili unapređenje. Motivacija može da leži i u poslovnim izazovima. Predstavite im svoje ideje tako da budu izazovne i vredne truda. Pokažite koliko je to bitno za kompaniju i za napredovanje svih u timu. To će ih motivisati da se trude i pronalaze različita rešenja.
Da biste bili uspešan menadžer nije samo dovoljno da poznajete vođenje projekata, finansije i tehnike donošenja odluka. Važni faktori su i komunikacija, tehnike ubeđivanja i motivacije. One vam omogućuju da pravilno rukovodite timovima, ali i da uspešno komunicirate sa klijentima. Ponekad će u ovim tehnikama ležati ključ za uspeh u poslovanju. Zbog toga je vrlo bitno da se pri odabiru edukacije odlučite za program koji će vas osposobiti za napredovanje i na ovom polju.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.