Evo kako da se pravilno reklamirate na Facebooku!

 
  • 0

Bilo da je u pitanju proizvodnja nameštaja, restoran, turistička agencija ili zubarska ordinacija, Facebook vam može mnogo koristiti kako biste lakše komunicirali sa svojim potrošačima i klijentima

Svi već znamo da su društvene mreže moćno marketinško sredstvo. One su i jedno od lica kompanija i brendova. Mnogi klijenti će za neki brend saznati možda baš putem Facebooka.

Danas je gotovo nezamislivo da kompanija nema Facebook stranicu, pogotovo ako je reč o kompaniji koja radi direktno sa klijentima. Bilo da je u pitanju proizvodnja nameštaja, restoran, turistička agencija ili zubarska ordinacija, Facebook vam može mnogo koristiti kako biste lakše komunicirali sa svojim potrošačima i klijentima.

Kroz mnoštvo aktivnosti koje Facebook nudi možete stvarati i održavati reputaciju firme.

Zato je vrlo bitno da u okviru svoje PR strategije osmislite i pravilno vodite Facebook stranicu.  Neki od ovih saveta vam mogu olakšati kako da uspešno vodite Facebook stranicu vaše firme i pretvorite je u vaše najpouzdanije marketinško sredstvo.

Pravilno postavite slike

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

Slike služe za promovisanje vašeg brenda, prodavanje određenog proizvoda i povezivanje sa vašim klijentima i kupcima, zato pažljivo odaberite slike koje će predstavljati vaš profil. To je prva komunikacija koju ćete ostvariti sa posetiocima vaše Facebook stranice. Razmislite šta želite da oni prvo vide, pomisle i osete. Svaka slika treba da vas poveže sa javnošću do koje pokušavate da dođete.

Veličina slika je bitna. Ma koliko delovalo poznato, ovo pravilo je jako važno. Ukoliko na svom profilu imate nekvalitetne fotografije, ostavićete utisak neodgovornosti. Posetioci će veoma lako iste utiske preneti na vaš brend.

Ovo su dimenzije koje bi trebalo da poštujete: Cover, odnosno naslovna fotografija, bi trebalo da bude veličine 851x315 piksela, profilna slika ‒ 180x180 piksela, thumbnail slika za aplikacije ‒ 111x74 piksela. Slike na zidu neka budu najmanje ‒ 404x404 piksela.

Odredite ton obraćanja

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Društvene mreže uglavnom ne vodi jedna osoba. Ako želite više kvalitetnih sadržaja zaposlite prave ljude za prave poslove. Facebook dozvoljava pet uloga administratora: menadžer, pisac, moderator, oglašivač i analitičar. Kada jednom podelite uloge, važno je da odredite isti „ton” obraćanja. Različiti ljudi imaju različite stilove pisanja, zato je dobro da se unapred usklade pravila obraćanja koja su svojstvena celoj PR strategiji.

Redovno postavljajte postove

Vaša stranica treba stalno da bude aktivna i angažovana. Ali to ne znači da treba da „kačite” vesti i sadržaje samo da bi popunili dnevnu kvotu. Sadržaj mora da bude povezan na neki način sa vašim brendom, ciljevima i vrednostima koje vaša kompanija promoviše.

Postavljajte barem jednu objavu dnevno, ali isto tako pazite da ne preterate. Za kratke i česte objave i vesti koristite radije mreže poput Twittera. Prečesto „postovanje” na Facebooku može da deluje prenapadno i da odbija korisnike.

Foto: Flickr/ melenita2012 Foto: Flickr/ melenita2012

Koristite Facebook za usmeravanje na ostale vesti

Iskoristite Facebook da uputite potrošače i fanove na vaš blog, sajt kompanije, reklamu na YouTube kanalu, ili važne vesti o vašoj kompaniji u novinama, magazinima ili na portalima.

Postavljajte zanimljive sadržaje koje će vaši klijenti i kupci poželiti da podele. To mogu biti zanimljive fotografije, video zapisi, vesti,  posebne ponude. Razmišljajte o svim aspektima vašeg poslovanja i uzimajte inspiraciju iz toga. Što više „pratilaca” deli vaše sadržaje sa svojim prijateljima, to ćete privući više pažnje, verovatno i više potencijalnih „fanova” vaše stranice, a samim tim i vašeg brenda. Na taj način možete da steknete široku publiku i bez pomoći plaćenih medija.

Upotrebite informacije koje vam Facebook pruža

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Da biste uspešno vodili PR, neophodno je da procenite stavove javnog mnjenja. Facebook vam za to može biti od velike koristi.

Postavljajte pitanja, započinjite diskusije i pozivajte vaše fanove da se uključe i kažu šta misle o nekoj temi, vašem novom proizvodu i sl. Ljudi vole diskusije na društvenim mrežama, a to ujedno dobro utiče na njihovu percepciju vašeg brenda. Osetiće da vam je njihovo mišljenje važno, da ste kompanija koja je otvorena za predloge i pristupačna za sve.

Naučite kako se koristi funkcija Facebook Insights. Ova opcija vam pruža vredne informacije vezane za sadržaj, a i tako saznajete koliko su ljudi aktivni na vašoj stranici, kao i to koji su sadržaji dobri, a koji nisu, šta se sviđa vašim „pratiocima”, a šta ne. Na osnovu ove jednostavne alatke možete da napravite i celu Facebook strategiju oglašavanja i promocije. Dobijene informacije mogu da budu od izuzetne važnosti, pa ne oklevajte da ih upotrebite kao deo istraživanja tržišta.

Promocija

Foto: AP/Tanjug Foto: AP/Tanjug

Ma koliko da je vaša stranica sjajna, od nje nemate koristi dok ne skupite određeni broj lajkova, tj. dok ne pridobijete određeni broj „pratilaca”. Zato, promovišite Facebook stranicu na svom sajtu, blogu, uz vesti i objave o kompaniji. Navodite je u reklamnim kampanjama, potpisu na mejlu. Dobro je da URL adresa bude ime vaše kompanije.

Ovo su samo neke ideje kako da napravite vašu poslovnu stranicu na Facebooku koja će postati vaš sopstveni medij. Facebook je samo jedan od medija koji vam mogu pomoći da uspešno vodite odnose sa javnošću i uspostavite kanale komunikacije sa ciljnim javnostima.

Ako želite da još nešto saznate o sličnim strategijama i taktikama koje upotrebljavaju najuspešniji PR menadžeri i na koji način ih sprovode, više o tome možete saznati ovde.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA