Ovo su tajne najuspešnijih svetskih reklama!
- Velike kampanje često se temelje na dubokim psihološkim mehanizmima. Poruke koje izazivaju osećanja i „provociraju” um imaju veće šanse da se šire viralno. Tako sami potrošači daju na kredibilitetu određenom brendu. One povećavaju lojalnost i obim prodaje - navodi Mišel Grinvald, marketing stručnjak u magazinu Forbes
Najuspešniji brendovi kombinuju snažne, smislene i inspirativne poruke upućene na pravi način, pravim ljudima, sa kvalitetnim proizvodima i uslugama koje ispunjavaju očekivanja potrošača.
- Velike kampanje često se temelje na dubokim psihološkim mehanizmima. Poruke koje izazivaju osećanja i „provociraju” um imaju veće šanse da se šire viralno. Tako sami potrošači daju na kredibilitetu određenom brendu. One povećavaju lojalnost i obim prodaje - navodi Mišel Grinvald, marketing stručnjak u magazinu Forbes.
Ovo su neki od brendova i poruka koje su obeležile svet marketinga:
NIKE: „Find Your Greatness” (Pronađi najbolje u sebi)
Ova kampanja je dirnula veliki broj najrazličitijih grupa ljudi, upravo zato što je poruka topla i inspirativna. Kampanja poručuje potrošačima da ne moraju da budu tehnički najbolji dok god se trude i rade najbolje što mogu. Ova poruka može da inspiriše svakoga. Ona je i sjajan nastavak poznate „Just do it“ kampanje, koja je inspirisala ljude da se pokrenu, da pokušaju nešto novo, nešto što su oduvek želeli. Nike tako stvara utisak da su brend koji podržava i pomaže svojim potrošačima da postignu lične ciljeve.
RED BULL: „Gives You Wings” (Red Bul:Daje ti krila)
Uz sjajne reklame, Red Bull je celu kampanju zaokružio čuvenim događajem ‒ Red Bull Stratos (skok Feliksa Baumgartnera iz svemira). Kroz kampanje Red Bull ističe da njihov proizvod omogućava potrošačima da se bolje koncentrišu, budu oprezni i budni, pomaže im da svoj posao rade lakše, kvalitetnije uče, imaju više energije ‒ sve u svemu, da se osećaju bolje. Sa ovom kampanjom su se poistovetile razne ciljne grupe: od vozača, studenata, ljudi koji rade u kancelariji do onih koji obavljaju fizički zahtevne poslove.
Dove: „For Real Beauty” (Za pravu lepotu)
Ova kampanja je otvorila brojne rasprave na temu ženske lepote i načina na koji žene doživljavaju sebe. Cilj je bio navesti žene da se osećaju lepše i sigurnije u svojoj koži, da cene sebe i svoje posebnosti. A Dove kozmetika im omogućava da svoju lepotu neguju.
Kao i kod Nikea, poruka je bila snažna, a u reklami su se pojavile žene različitih godina, stasa, boje kože, kose... Kampanja je postigla veliki uspeh iz dva razloga. Prvo, bila je dovoljno univerzalna da se sa njom mogu identifikovati brojne žene i devojke širom sveta. S druge strane, akcenat je bio na isticanju individualnosti i lepote, te se svaka od tih žena opet osetila posebnom. U kreiranju ove kampanje su učestvovali i psiholozi kako bi se što dublje ispitali mehanizmi mišljenja i doživljaji žena.
Go Pro: „Your Life, The Ultimate Experience” (Tvoj život, ultimativno iskustvo)
Ova kampanja jasno ističe: živi život do maksimuma i ostvari svoje snove. Poruka je još jednom dovoljno univerzalna, a sa druge strane podstiče ostvarivanje ličnih pobuda. Kampanja i veb stranica su pozivali potrošače da izađu i žive život, probaju nove stvari, dožive nova iskustva. Ali i da te uzbudljive momente zabeleže GoPro kamerom i podele sa drugima. Poruke kampanje su delovale snažno jer su podsećale sve ljude da treba da izađu iz kolotečine, da ne treba da dozvole da život prolazi pored njih, već da ga iskoriste i ostvare svoje snove.
Inspirativne poruke ove vrste se često koriste, jer bude emocije i podižu adrenalin. No, Go Pro kampanja je otišla korak dalje, jer je pozivala potrošače da oni sami postanu inspiracija drugima. A to je, svakako, jedan od velikih izazova, koji opet podseća da svako može biti poseban ‒ uzor na koji će se drugi ugledati.
Google’s Chrome: „Web Is What You Make Of It: Dear Sophie” (Mreža je ono što mi napravimo od nje: Draga Sofi)
Vrlo emotivan video imao je nameru da ukaže gledaocima koliko Googleov paket proizvoda poboljšava razne aspekte njihovog života. Uz emotivnu muziku i provlačenje motiva iz porodičnog života, kampanja se bazirala na osećanjima ljubavi, porodične topline i sreće.
Googleov cilj je bio da se ostvari veća upotreba njihovih proizvoda kako bi na taj način ostvarili više prihoda od oglasa i reklama. Kampanja se dosta širila putem društvenih mreža, što je na kraju dovelo do rezultata ‒ Google je ostvario svoj cilj ‒ korisnici su preko Googlea tražili samu Google reklamu i delili njen YouTube snimak (YouTube takođe pripada Googleu od 2006. godine).
Snažne poruke, plasirane na pravi način, najbolji su put ka stvaranju lojalnosti potrošača, snažnom i prepoznatljivom brendu i profitabilnoj prodaji. Kreiranje ovakvih kampanja nije uvek jednostavan, ali je zato vrlo zanimljiv i kreativan proces. Kompanije su jako svesne koliko je kvalitetan marketing važan za njihovo poslovanje, pa ne čudi što su marketing stručnjaci cenjeni i dobro plaćeni zaposleni. Ukoliko ste kreativni, volite da istražujete i spremni ste da radite u timu sa najrazličitijim profilima, od analitičara tržišta do psihologa ‒ marketing je idealna karijera za vas. Ako želite da steknete veštine i znanja koja će vam omogućiti da postanete uspešan marketing stručnjak, više o tome možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.