VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Da li je Uber problem ili rešenje problema?
Veselin Jevrosimović, vlasnik kompanije Comtrade, je ove nedelje u svojoj kolumni u dnevnom listu Informer pisao o planetarnom fenomenu pod nazivom Uber. Reč je o servisu za deljenje prevoza koji je postao pravi hit u svetu jer nudi brojne benefite, kako za vozače, tako i za putnike.
Evo šta on kaže o ovoj temi.
"Pisao sam ranije o takozvanoj „ekonomiji deljenja“, fenomenu koji podrazumeva razmenu usluga među ljudima, a posredstvom različitih onlajn i mobilnih servisa i aplikacija. Ovakav koncept omogućila je neprekidna povezanost ljudi u digitalnom dobu i masovna upotreba mobilnih uređaja. Kao jedan od najtipičnijih primera obično se navodi deljenje prevoza.
Jedna osoba svojim vozilom putuje na nekoj relaciji i preko odgovarajuće aplikacije dobija informaciju da postoje drugi ljudi koji imaju potrebu da se prevezu tim istim putem. Opet pomoću aplikacije, vozač obaveštava potencijalne putnike da može da ih poveze, a oni mu šalju lokaciju na kojoj će se ukrcati. Obično postoji i odgovarajuća nadoknada, prema dogovoru, koja je po pravilu jeftinija od drugih vrsta prevoza. Vozač tako pokriva deo troškova puta, a putnici dobijaju povoljniji transport.
Jedna od najpoznatiji kompanija nastalih na sličnoj ideji je Uber, kalifornijsko preduzeće koje je za svega šest godina svoje poslovanje proširilo na preko 200 svetskih gradova, a čiji se godišnji promet meri milijardama dolara. U njihovoj verziji opisanog deljenog prevoza mobilnu aplikaciju, sistem naplate i mrežu registrovanih vozača obezbeđuje Uber, a zauzvrat uzima procenat od svake vožnje. Za razliku od klasičnog primera, tarife su unapred definisane i funkcionišu kao kod taksi prevoznika – fiksni deo plus pređeni kilometri.
Ovih dana čula se vest da Uber planira da otvori predstavništva i u našem regionu, najpre u većim gradovima, uključujući i Beograd. Verujem da će se mnogi obradovati njihovom dolasku, ali Uber po pravilu prate i brojne kritike. Najveći protivnik su taksi udruženja kojima je na taj način direktno ugroženo poslovanje, premda neretko u redove svojih vozača uključuju i registrovane taksiste. Drugi problem mogli bi da imaju sa državnim organima koji brinu za bezbednost građana i pravni status vozača, zbog čega je Uber u mnogim zemljama zabranjen ili pod lupom javnosti. Koliko će u našem slučaju ovaj servis biti rešenje ili problem, ostaje tek da vidimo."
(Telegraf.rs / Izvor: Informer)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Tiki
Mnogo dobra stvar 30% jeftinija od taksija
Podelite komentar