ZAŠTO JE DOBRO PRAVITI APLIKACIJE: Verovali ili ne, to tržište više vredi od HOLIVUDA!
Ako ste nekada sanjali da postanete holivudska zvezda, danas ne treba toliko da žalite što vam se san nije ostvario. Nekad su poznati glumci služili kao uzori mnogima, kako zbog slave, tako i zbog novca koji imaju. No, sa pojavom interneta popularnost filma je počela da opada. Industrija zabave dobila je i nove „članove“. Ali i nove zvezde ‒ mobilne aplikacije.
Tržište aplikacija poprimilo je u poslednje vreme neviđene finansijske razmere s prihodima od preko 10 milijardi dolara, što je otprilike i prihod celog Holivuda. Dnevni list Daily Mail navodi da su igre kao Angry Birds i mobilne aplikacije Facebooka zaradile više novca nego neki filmski hitovi poput „Čuvara Galaksije”, „Lego filma” i drugog dela „Hobita”. Svojim tvorcima ove aplikacije su donele više novaca nego što zarađuju najveće Holivudske zvezde, poput Toma Kruza.
Analitička kuća Asymco otkriva kako je Apple od 2008. godine do danas prihodovao 25 milijardi dolara od prodaje aplikacija, a to tržište iz meseca u mesec beleži rast. Analitičari smatraju kako je tržište tog segmenta IT sveta „zdravije” od Holivuda, u kojem produkcijske kuće polako, ali sigurno beleže pad.
Asymco, takođe, ističe da čak i kreatori aplikacija, koji naprave „prosečan“ hit, zarade više od njihovih ekvivalenata u Holivudu. Njihova zarada prevaziđe i honorare mnogih glumaca koji su igrali manje i sporedne uloge.
Asymco nije otkrio konačnu zaradu za američki box office, ali analitičari smatraju da se iznos kreće oko 10 milijardi dolara. Ta brojka je opet niža nego procenjena ukupna zarada na najboljim aplikacijama.
U izveštaju stoji: „Ovo je zaista posebna priča. U 2014. godini programeri i kreatori mobilnih aplikacija zaradili su više nego ceo Holivud u SAD. Pri tom, aplikacije koje se prodaju na iTunes Store ne pružaju potpunu sliku.” Njihovo istraživanje nije uključilo prihod Googleovih Android aplikacija, koje takođe raspolažu značajnim zaradama.
Istina, i kada su brojke Holivuda u pitanju, takođe bi trebalo uključiti i zaradu na međunarodnom tržištu, DVD izdanjima i sl.
Međutim, sudeći po procenama, uskoro će mali ekran telefona preuzeti slavu i moć od velikog platna bioskopa. Asymco je potvrdio kako su u prvoj nedelji 2015. godine korisnici iTunes storea potrošili 500 miliona dolara na aplikacije. Istovremeno, Holivudski studiji poput DreamWorksa najavljuju da će smanjiti troškove, otpuštajući 18% od ukupnog broja zaposlenih.
I dok smo svi mogli samo da sanjamo o svetu filmova i Holivudu, sa aplikacijama to nije slučaj. Ovo tržište je mnogo otvorenije i pristupačnije za manje firme, pa čak i za pojedince. Neke od najpopularnijih aplikacija, među njima i Angry Birds nisu nastale kao projekat velike korporacije, već finske kompanije Rovio (pre toga su se zvali Relude i Rovio Mobile) koju su 2003. osnovala tri studenta u želji da kreiraju video igre.
Takođe, za uspešne mobilne aplikacije ne morate da idete nigde da biste postali zvezda. Zvezda možete postati i od kuće, ako napravite dovoljno zanimljivu, originalnu i kvalitetnu aplikaciju.
Ukoliko želite da naučite da sami kreirate mobilne aplikacije, takvi edukativni programi su sada dostupni i kod nas. Na ITAcademy u Beogradu, pokrenut je smer Mobile Development department, na kome možete da za relativno kratko vreme naučite programske jezike i alate specijalno dizajnirane za iOS, Android ili Windows Phone operativne sisteme koji danas pokreću praktično sve mobilne uređaje, poput smart telefona i tableta. Na vama je da izaberete program koji želite i započnete da kreirate. Više o programu možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dr. za rock and roll
Od srca zelim nasim klincima kojima ovo ide od ruke da stvaraju orginalne i ludo dobre aplikacije i razbiju od para...
Podelite komentar
Andy
Ja sam počeo sa razvojem mobilnih aplikacija za firme, kako bi poboljšale svoj marketing i tako ostvarile veći profit. Svi do jednog su rekli: Odlično, baš to nam treba, super aplikacija, posle sam zvao još po pet puta, a onda su krečili, nisu bili tu, imali su gužvu i sl. A pozvao sam oko 300 firmi. Ovde je narod glup, samo mogu da caruju glupi reality programi, za mozak ovde nema mesta.
Podelite komentar