NEUSPEH JE NAJBOLJA MOTIVACIJA: Najbogatiji ljudi na svetu su počeli neslavno!
Činjenica je da uspeh nije ni lak ni jednostavan, a u stopu ga prati neuspeh. Još više iznenađuje da su se veliki neuspesi desili upravo najuspešnijima
- Devet od deset biznisa propadne; zato sam smislio savršen plan − započeću deset biznisa - izjavio je Robert Kiosaki, investitor, biznismen i motivacioni govornik.
Iako Kijosakijeva ideja zvuči primamljivo, verovatno biste tako stvorili izuzetak koji potvrđuje pravilo. Činjenica je da uspeh nije ni lak ni jednostavan, a u stopu ga prati neuspeh. Još više iznenađuje da su se veliki neuspesi desili upravo najuspešnijima. Svima je zajedničko da su iz svojih neuspeha izvukli najbolje − pouku šta treba promeniti i više nikada ne ponavljati.
Predstavljamo vam najuspešnije neuspehe na svetu.
Henri Ford je jedno od najčuvenijih imena automobilske industrije. Ne pominje se često da je, pre ogromnog uspeha, pet puta započinjao rad na „novom, inovativnom, jedinstvenom” auto motoru i propadao toliko da je bio na ivici bankrota. Njegov uspeh je skoro puka sreća jer je slučajno uspeo da nađe investitora za svoj šesti, srećni pokušaj.
Volt Dizni je, pre stvaranja istorije crtanim filmovima, radio kao urednik u novinama. Dobio je otkaz jer „nije bio dovoljno maštovit”. Pokušavao je da ostvari mnoštvo svojih ideja, ali nikako nije uspevao i bankrotirao je. Poslednjim snagama je 1922. u Kanzasu osnovao Laugh-O-Gram, kompaniju koja bi se bavila crtanim i kratkim reklamnim filmovima. Godinu dana kasnije… kompanija je propala. Zatim se preselio u Holivud i konačno mu je krenulo. Čak i tada su su mnogi tvrdili da njegov miš neće trajati duže od jedne sezone. Da li danas postoji iko ko ne zna za Mikija Mausa?
Ričard Brenson je osnovao preko 100 kompanija, pa je logično da su neke i propale. Kondomi, na primer (Mates zaista nije najsrećniji naziv), ili Virgin Brides − kako je sam objasnio, one više ne postoje. Lista se nastavlja: Virgin Vodka, Virgin Cola, Virgin Clothing, Virgin Cars, Virgin Digital… svi ovi poslovni poduhvati su propali. Neuspeh je uvek shvatao samo kao fidbek, veliko i javno istraživanje tržišta.
Džems Dajson, tvorac čuvenih usisivača kojima nije potrebna kesa za prašinu, napravio je 5.127 prototipova tokom 15 godina pokušaja da uspe. Danas „vredi” preko tri milijarde dolara.
Opra Vinfri, Dž. K. Rouling, H. Dž. Hajnz (da, kečap)... Svi su neslavno počeli.
Još su interesantniji neuspesi u IT industriji.
Piter Til, jedan od prvih ulagača u Facebook i možda najveći investitor u PayPal, želeo je da ulaže i u berzu. Pre pametnih odluka, izgubio je skoro 90% novca iz svog hedž fonda jer je želeo da se obogati na berzi.
Stiv Džobs doživeo je najneobičnije iskustvo na ovoj listi − otpušten je iz sopstvene kompanije. Ideja koja ga je dovela do otkaza je Lisa, kompjuter od kog je Džobs mnogo očekivao, ali se prodalo samo 100.000 komada. Našao je način da to ispravi: osnovao je kompaniju NeXT... I ova kompanija je propala zbog hardverskih problema u mašinama, ali je Apple kasnije otkupio softver i Stiv Džobs se vratio u svoju kompaniju.
I Bil Gejts je imao neuspehe. Njegova prva kompanija Traf-O-Data propala je jer njihov proizvod prosto nije radio (ne, nije u pitanju „plavi ekran”, Traf-O-Data 8008 uopšte nije radio). Ipak, učio je iz svojih grešaka i nekoliko godina kasnije on i Pol Alen stvorili su Microsoft.
Nik Vudmen se vrlo „časno” nalazi na ovoj listi. Pre nego što je stvorio GoPro, čuvene sportske kamere, dva puta je pokušavao da pokrene uspešne online kompanije. Oba puta je izgubio sav novac svojih investitora, a sam ističe da mu je mnogo gore bilo što je izneverio ljude koji su verovali u njega. Srećom, nije odustao.
Zato razmislite kako da sebi olakšate put do uspeha. Treba vam dobra ideja. Tržište. Proverena znanja. I mnogo napornog rada. Da biste kasnije uživali.
Za kraj, setite se ohrabrujućih reči Tomasa Edisona: „Nisam omanuo. Samo sam pronašao 10.000 načina koji ne valjaju.” I ne odustajte.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.