Novi trendovi u web dizajnu će vas oduševiti!
Modne inovacije i trendovi nisu bitni samo kada je u pitanju garderoba, obuća ili nakit. Prate ih svi segmenti industrije, pa i web dizajn. Ako želite dobar sajt, koji će ljudi rado posećivati, on mora da bude „u trendu”. Zato, ako planirate da postanete web dizajner, ovo su neki od trendova modernog dizajna za koje bi trebalo da znate.
Flat dizajn
Jednostavnost se vraća u modu. Kako svuda, tako i u web dizajnu. Vreme sličica i logoa koji „skakuću“ po ekranu je prošlo. Nema efekata, kosina, senki... Akcenat se stavlja na boje, oštrinu i tipografiju. Kompanije su shvatile da su reči bitne i žele da pažnja bude na njima. Upravo flat dizajn im to i omogućuje − minimalistički i fokusiran sadržaj. Ovaj trend i ne iznenađuje s obzirom na „poplavu” bleštavila i napadnih sadržaja kojima smo okruženi.
Dobar primer za ovu vrstu dizajna predstavlja sajt helloalfred.com.
Samo neka bude veliko
Impresivna i velika početna stranica − jedna slika i nekoliko reči. Ovakvi sajtovi se obično nazivaju „cinematic” ili „book cover” s obzirom da su ih prvo najviše koristili upravo sajtovi TV serija i knjižara. Razlozi zbog kojih je ovo rešenje postalo popularno i šire od pomenutih industrija su kako vizuelne prirode, tako i pragmatične. Lepe velike slike sa delićima sadržaja su pogodne jer ne opterećuju korisnike − ni sa previše informacija, ni vizuelno. Na ovaj način možete da impresionirate posetioce već na prvi pogled. Takođe, ova vrsta sajta je lakša za kodiranje. Jer može da funkcioniše jednako dobro i na računarima i na mobilnim telefonima. Slika ostaje ista bez obzira na veličinu ekrana. Primer za ovakav princip je bellroy.com.
„Skrolovanje” umesto „kliktanja”
Ova vrsta dizajna podrazumeva smeštanje sadržaja tako da posetioci skroluju pri pregledu umesto da klikću. Skrolovanje može da bude vertikalno i horizontalno. Na ovaj način korisnici se jednostavno kreću po sajtu, a efektne promene boja i slika, čine ceo sadržaj zanimljivijim. Duže stranice, zajedno sa responsive dizajnom, mnogo su efikasnije i prijatnije za mobilne korisnike. Takođe, ove stranice omogućavaju više dinamične interakcije sa korisnikom. Primer − quoplus.com.
Napuštanje „kvadrata” kao osnovnog obrasca
Trend geometrijskih krugova na sajtovima je novijeg datuma i uposlednje vreme privlači puno pažnje. Dizajneri vole krugove zato što su čisti, uredni i generalno se uklapaju u svaku celinu. Ova jednostavna promena oblika je takođe efikasna jer pruža osećaj novog u odnosu na četvrtaste oblike na koje smo navikli: sam ekran kompjutera je četvrtast, kao i dokumenta, tabele… Krugovi su pogodni kako za isticanje teksta i razne animacije, tako i za ikonice, profilne slike korisnika i sl. Osim krugova popularni su i drugi nepravilni oblici poput romboida. Dobar primer predstavlja organizacija sadržaja na sajtu lorenzzobocchi.com.
Skrolujući sajt sa „Parallax” efektom
Iako ovaj trend nije nikakva novina, u modu se vratio na velika vrata. Ranije je problem parallax skrolujućih sajtova bio spora internet konekcija. Ponekad je učitavanje stranice trajalo dosta dugo i zbog toga su ih mnogi dizajneri izbegavali. Međutim, kako se internet sve više ubrzava pa čak i na mobilnim telefonima, ovi sajtovi postaju pravi doživljaji za korisnike. Ako želite očaravajući sajt koji će vaše korisnike voditi kroz priču, i ostavljati ih u neizvesnosti da otkriju i saznaju više o sadržaju, parallax je idealno rešenje. Odličan primer za vešto izveden parallax efekat je sajt Tour de Francea − http://100ansdetour.fr.
Sumirajući ove trendove moglo bi se reći da posao web dizajnera postaje jedno od najkreativnijih polja izražavanja. Nove mogućnosti, nova rešenja, mnogo prostora za maštu i eksperimentisanje samo su neke od pozitivnih aspekata koje možete naći u ovom poslu. Ukoliko i vas privlači karijera u web dizajnu, kako se postaje web dizajner možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.