PROGRAMERIMA SE SMEŠI LEPA BUDUĆNOST: Evo i zbog čega!

  • 0

Generalni direktori više ne dovode u pitanje potrebu da tehnologiju unesu u srž svog poslovanja u cilju stvaranja vrednosti za kupce. Van svake sumnje − digitalne tehnologije su unele revoluciju u to kako kupci doživljavaju vrednost. Kreiranje personalizovanih iskustava danas podrazumeva sveobuhvatan pogled na kupce i njihove odnose sa kompanijom. To zahteva neviđen nivo „kastomizacije”, odgovornosti i inovativnosti, jedan je od zaključaka osamnaeste godišnje ankete PwC-a, renomirane kompanije koja se bavi pružanjem usluga i analiza u različitim domenima poslovanja.

Po­ istraživanjima, kom­pa­ni­je ostva­ru­ju naj­ve­ću ko­rist od IT teh­no­logi­ja u sle­de­ćim obla­sti­ma: ope­ra­tivna efi­ka­snost (88%), po­da­ci i ana­liza po­da­ta­ka (84%) i is­ku­stvo ku­paca (77%).

- Ge­ne­ral­ni di­rek­to­ri do­bro zna­ju da mo­ra­ju da se pri­la­go­de pro­me­na­ma ko­je na­sta­ju u obla­sti sa­vre­me­nih teh­no­lo­gi­ja i na tr­žiš­ti­ma na ko­ji­ma oni po­slu­ju. Stoga je po­treb­no da se u svom po­slova­nju osla­nja­ju na teh­no­lo­gi­je kako bi kli­jen­ti­ma obez­be­di­li do­datnu vred­nost. Nov na­čin raz­miš­lja­nja i po­slo­va­nja u no­vom kon­ku­rent­skom okru­že­nju od ključ­nog je zna­ča­ja za uspeh po­slo­va­nja - za­klju­ču­je De­nis M. Na­li, pred­sednik druš­tva PWC In­ter­na­ti­o­nal.

Slično razmišlja i Majkl Del, vlasnik kompanije Dell. Naime, on ističe da kada se pojavi nešto novo mi često razmišljamo kako da tu novinu iskoristimo na „stari” način, što je pogrešno. Pravilno je, smatra on, postaviti sebi pitanje: „Sada kada imamo nove tehnologije, kako možemo da rešimo problem na drugačiji način?”.

Foto: Flickr/ iLikeSpoons Foto: Flickr/ iLikeSpoons

Zašto investirati u IT sektore?

Ka­da kom­pa­ni­je in­ve­sti­ra­ju u informacione teh­no­lo­gi­je da bi is­po­ru­či­le ono šta kup­ci že­le, to opre­de­lje­nje najčešće do­nosi re­zul­ta­te. Ve­ći­na ge­ne­ral­nih di­rekto­ra sma­tra da su informacione teh­no­logi­je stvo­ri­le ve­li­ku vred­nost za nji­hove or­ga­ni­za­ci­je u obla­sti­ma kao što su po­da­ci i ana­li­ti­ka po­da­ta­ka, ko­risnič­ko is­ku­stvo, te mo­guć­nost inova­ci­ja. To je oblast ope­ra­tiv­ne efi­ka­sno­sti ko­ju CEO stručnjaci vi­de kao naj­bo­lji po­vraćaj in­ve­sti­ci­je. Zai­sta, 71% ge­ne­ral­nih di­rek­to­ra ka­že da ove godine sma­nju­ju troš­ko­ve − što je naj­ve­ći pro­ce­nat od ka­da ovo pi­ta­nje postoji u an­ke­ti, od 2010. go­di­ne.

Na­kon ula­ga­nja zna­čaj­nih sredsta­va u IT to­kom go­di­ne, CEO stručnjaci sada ta­ko­đe že­le da vi­de ja­ku po­veza­nost iz­me­đu di­gi­tal­nih in­ve­sti­ci­ja i po­slov­nih ci­lje­va. Tamo gde direktori informatike mogu učiniti više svakako su aplikacije, te nova, inovativna rešenja poput usvajanja „mobility first” strategija i prelaska na cloud poslovanje. Aplikacije su upravo područje gde IT sektori mogu ostvariti značajan uticaj na ukupnu uspešnost kompanije, posebno ako se aplikacije posmatraju kao alat za prikupljanje vrednih podataka za kompaniju ili za podržavanje poslovnih procesa.

Iz IDC-a, kompanije koja se bavi predviđanjima i analizom podataka na tržištu, sa posebnim akcentom na tehnologiju, stižu slični rezultati.

"Programeri, programeri, programeri" će biti najveća strateška mantra  za sledeće dve decenije, tvrde oni. IDC čak predviđa da će 2015. godina biti vreme kada počinje „velika bitka za programere.” Poslednja istraživanja pokazuju da će se do 2017. pojaviti 80% više servisa i platformi da bi se poslovanje održavalo. Shodno tome, potreba za programerima će porasti. Najveći dobitnici u industriji će biti oni koji se budu držali te mantre. „Propustite programera, propustili ste priliku na tržištu”, kažu iz IDC-a.

Foto: Flickr/Mr. Cacahuate Foto: Flickr/Mr. Cacahuate

Po svemu sudeći, programerima se smeši svetla budućnost. Zato, ako ste se ikada pitali da li treba da se upustite u programiranje, odgovor je, čini se, prilično jasan. Ukoliko to i želite, više informacija o adekvatnom obrazovanju za programera možete pronaći ovde.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA