Ovako su neke od najpoznatijih aplikacija postale slavne!

  • 0

Uz više od milion aplikacija za Android i iOS telefone, tržište mobilnih aplikacija je postalo izuzetno važno za mobilnu industriju. Novac koji se u ovom svetu vrti je ogroman. Kako bismo vam pokazali koliko je tržište Android i iOS aplikacija dinamično, predstavićemo vam dve aplikacije koje su za kratko vreme osvojile svet, ostvarivši neverovatan uspeh u 2014. godini.

Flappy Bird

Nijedna aplikacija nije dala toliko nade malim nezavisnim developerima kao što je to učinio Flappy Bird. Dong Engijen je napravio ovu aplikaciju za samo par dana, a ona je za kratko vreme dospela na vrh liste najpreuzimanijih aplikacija, postavši tema međunarodnih vesti. Navodi se da je Engijen uz pomoć reklama zarađivao i po 50.000 dolara na dan. Interesantno je da je Engijen u jednom trenutku uklonio aplikaciju sa tržišta, rekavši da se oseća krivim što je ta aplikacija izazvala toliku pomamu.

Zašto je ovaj projekat bio toliko uspešan? Prava vrednost bila je u tome što je aplikacija napravljena u retro stilu, tako da liči na mnoge starije igrice.

Foto: Nick Statt/CNET Foto: Nick Statt/CNET

Grafika u igrici podseća na uspeh koji je devedesetih godina postigao Nintendo sa svojim čuvenim Super Mariom, dok je sama igra prilično jednostavna: ptica na svaki dodir ekrana mahne krilima. Potrebno je da ptica leti na određenoj visini kako bi prošla kroz prepreke koje se nalaze na njenom putu. Prosto.

Ono što je izdvojilo ovu igricu od ostalih jeste njena težina. Iako je delovala jednostavno, igrači prosto nisu mogli da osvoje veliki broj poena igrajući je, a igrali su je dugo, zbog čega je developer zaradio puno novca na reklamama. Gejmeri su ubrzo počeli da se žale na društvenim mrežama kako je igrica teška, nakon čega je sve veći broj ljudi počeo da preuzima igricu kako bi je i sami isprobali.

Nastao je visok rejting koji je poneo aplikaciju u oblake.

Flappy Bird nije postao globalni hit zato što se igrica svima dopala, već zbog želje za takmičenjem koju je kreirala. Svi su bili iznervirani činjenicom da ne mogu da budu dobri u tako jednostavnoj igrici.

Koja bi bila lekcija za developere? Proste igrice mogu da postignu veliki uspeh, donoseći mnoštvo sati zabave hiljadama.

Tinder

Tinder je takođe postao mejnstrim, iako je on svoj uspeh postigao na potpuno drugačiji način od Flappy Birda.

Foto: Tinder Foto: Tinder

Tinder je aplikacija za sastajanje koja omogućava korisnicima da pokažu svoj interes za potencijalne partnere u lokalnoj oblasti uz jedan pokret prsta levo ili desno. Nastao je u InterActiveCorp, kompaniji koja je imala pristup većoj količini resursa nego većina nezavisnih developera.

Međutim, Tinder je bio suočen sa nesvakidašnjim problemom: morao je da bude jednako uspešan i kod muškaraca i kod žena i morao je da bude veoma popularan, odnosno sveprisutan. Novi korisnici bi brzo izgubili interesovanje i obrisali aplikaciju ako u njihovom okruženju niko ne koristi tu aplikaciju.

Dok je Flappy Bird nenamerno postao popularan među svim korisnicima, Tinder je koristio strateški, planirani pristup kako bi se približio korisnicima oba pola.

Aplikacija je pokrenuta u avgustu 2012. godine, pri čemu je prvo bila ograničena samo na Univerzitet u Južnoj Kaliforniji. Promovisana je u kampusu i mnogi studenti su je instalirali.

Dakle, za početak je bilo potrebno malo tradicionalnog marketinga i demonstracije uživo, a to je kasnije kreiralo umreženo i društveno iskustvo. Iako su obe aplikacije došle do uspeha na različite načine, one su u suštini ponudile korisnicima prost interfejs, lak za razumevanje, što je savršeno za mobilne telefone.

Jednostavnost je glavni razlog za ogroman uspeh ovih aplikacija.

Ukoliko ste i zainteresovani da naučite mnogo više o uspešnom kreiranju, razvoju i pokretanju aplikacija, odgovarajuće obrazovne programe možete pronaći na sajtu ITAcademy, institucije posvećene kvalitetnom IT obrazovanju u Srbiji.

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA