Evo zbog čega je neophodno da ulažete u svoje zaposlene!

  • 0

Činjenica je: ulaganje u zaposlene je uvek potrebno, a posebno u vremenu krize. Međutim, koliko kompanija to zaista i čini?

Svetska ekonomska situacija daje lažnu sliku da će, iz straha za sopstvenu sigurnost, (ne)zaposleni pristati na skoro sve, samo da zadrže postojeći ili dobiju bilo kakav posao. Ovo nije tačno. Naprotiv − kvalitetan radnik je još više svestan svoje vrednosti na tržištu rada ako poseduje dodatna znanja i sposobnosti. Šta poslodavac tada može da učini?

Da odigra pametno i uloži u postojeće resurse: u svoje zaposlene. Naravno da je unapređivanje znanja i rada zaposlenih trošak, ali se ovo ulaganje vrlo brzo može pokazati kao odličan potez. Pritom, poslodavac „dobija” specifično orijentisane zaposlene koji će na najbolji način unaprediti postojeće poslovanje.

U šta treba ulagati?

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Postoje sredstva, postoji dobra volja, ostaje još najvažnije pitanje: u šta uložiti? Poslodavci često traže brze rezultate, a to nekada nije izvodljivo. Zato, za početak, novac treba usmeriti na tri „strane”.

Svakako uvek treba uložiti u tehnologiju, odnosno − opremljenost, jer zaposleni tada rade brže, lakše i bivaju zadovoljniji. Motivacija ne postoji ako rade na kompjuterima lošijim od onih koje imaju kod kuće. Službeni telefon ima svoju jasnu namenu, ali ne treba zanemariti ni emocionalnu vrednost. On je statusni simbol kako zaposlenih, tako i cele kompanije.

Zatim, izmenama u strukturi same firme otvara se prostor i put za napredovanje zaposlenih, a to je odlična motivacija. Ukoliko zaposleni znaju da će ih sopstveno zalaganje odvesti na viši položaj (s većim primanjima), biće proaktivniji, promišljeniji i donosiće hrabrije odluke. Zato je ulaganje u bonuse i nagrade jedan od načina da se zaposleni stimulišu.

Konačno − nijedan profesionalac ne zna sve, posebno ako je oblast poslovanja specifična. Zbog toga je edukacija odlično rešenje. Naravno, uvek postoji strah (poslodavca) da će zaposleni tada potražiti i drugi posao. Ali šta ako se njihova znanja ne unaprede, a oni ostanu u kompaniji? Koliko će to koštati? Sa druge strane, ako zadovoljni zaposleni ipak nađe novo radno mesto, o prethodnom poslodavcu imaće samo reči hvale, što je besplatna reklama „iz prve ruke”.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Vreme koje zaposleni provedu na treninzima i u radionicama inicijalno jeste trošak, ali će se višestruko vratiti. Između ostalog, sami zaposleni će kasnije osećati potrebu da pokažu da je ulaganje u njihovo znanje odlična investicija.

Američko udruženje za edukaciju i razvoj (ASTD) sakupilo je informacije iz 2500 kompanija koje su organizovale edukaciju za svoje zaposlene. Rezultati su pokazali da su, u kompanijama koje su sukcesivno organizovale treninge, zaposleni zadatke kasnije obavljali brže, probleme rešavali lakše i smirenije, a potreba za spoljnim saradnicima svela se na minimum. Profit kompanija skočio je za, u proseku, 24%, što se pozitivno odrazilo i na primanja zaposlenih.

Nedoumica više nema. Potrebno je samo istražiti koja vrsta obuke je po meri kompanije i njenih ciljeva. Motivisani i edukovani zaposleni su ti koji će od kompanije stvoriti lidera i pobediti u tržišnoj utakmici.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA