Evo kako da započnete online biznis!

  • 3

Iako stalno slušamo priče o ljudima koji su se obogatili preko interneta, i dalje ne znamo kako se ovo u praksi postiže. Postoji dokazani set koraka koje morate ispratiti kako biste ostvarili uspeh u online biznisu.

Evo šta treba da uradite:

1. Korak: Pronađite nešto za čime postoji potražnja

Mnogi pogreše zato što prvo traže proizvod ili uslugu, pa tek onda tržište. Dakle, krenite obrnutim putem − prvo pronađite tržište. Trik je u tome da pronađete grupu ljudi koja ima problem, a ne nailazi na rešenje.  Evo kako doći do ideja:

  • Posetite online forume da vidite o čemu se ljudi raspituju i koje probleme žele da reše,
  • Istražujte ključne reči i otkrijte koje fraze ljudi najviše traže,
  • Ispitajte da li za proizvod ili uslugu postoji konkurencija, tako što ćete posećivati njihove sajtove i beležiti šta oni rade da bi ostvarili potražnju.

Nakon svega toga, upotrebite ono što ste naučili da biste plasirali proizvod ili uslugu na tržište  koje već postoji.

Foto: Flickr/ kirainet Foto: Flickr/ kirainet

2. Korak: Napravite reklamu koja prodaje proizvod ili uslugu

Evo kako da to postignete:

  • Podignite interesovanje ubedljivim naslovom,
  • Opišite problem koji vaš proizvod rešava,
  • Uspostavite svoj kredibilitet kao osoba koja je rešila taj problem,
  • Ubacite svedočenja ljudi koji su koristili vaš proizvod ili usluge,
  • Pričajte o proizvodu ili uslugama, kao i o tome kakve koristi potencijalni korisnik ima od njih,
  • Napravite ponudu,
  • Dajte dobru garanciju,
  • Navedite rok trajanja ponude,
  • Napravite akciju.

U reklami najviše treba da se usredsredite na to zašto su vaši proizvod ili usluga bolji u odnosu na ostala rešenja i na koji način mušterija može imati koristi od toga.

3. Korak: Napravite svoj web sajt

Kada nađete tržište i proizvod ili uslugu, i započnete sa prodajom, spremni ste da napravite web sajt za svoj biznis. To bi trebalo da bude jednostavno. Morate uhvatiti i zadržati nečiju pažnju za manje od pet sekundi. Evo na šta treba da obratite pažnju:

  • Odaberite jedan ili dva obična fonta i postavite ih na belu površinu,
  • Omogućite lako snalaženje na sajtu na svakoj strani,
  • Koristite slike, zvuke ili snimke samo ako doprinose vašoj poruci,
  • Uvedite obaveštavanje o ponudama putem e-maila kako biste skupljali adrese,
  • Omogućite laku kupovinu najviše sa dva klika mišem

Uvek imajte na umu da je vaš web sajt izlog i da treba da se dopadne mušterijama.

Foto: Flickr/ iLikeSpoons Foto: Flickr/ iLikeSpoons

4. Korak: Koristite pretraživače da dovedete određenu grupu kupaca na vaš sajt

Najbolje je da platite reklame koje se pojavljuju prilikom pretraga. One će vam omogućiti veliki broj pregleda za kratko vreme. Taj vid oglašavanja se naziva i pay-per-click ili PPC. Ovde, takođe, možete eksperimentisati sa različitim ključnim rečima i pratiti promene.

5. Korak: Uspostavite reputaciju stručnjaka

Ljudi koriste internet kako bi došli do relevantnih informacija. Obezbedite informacije o sebi na drugim sajtovima i vaš sajt će ubrzo postati posećeniji. Važno je da uz svaku informaciju ide link ka vašem sajtu.

  • Omogućite besplatan sadržaj. Kreirajte članke, snimke ili nešto treće što će ljudima biti od koristi, a potom raširite taj sadržaj kroz online članke ili putem društvenih medija,
  • Uvek omogućite opciju „pošalji prijatelju” na svom sajtu,
  • Postanite aktivni komentator na forumima i društvenim mrežama gde se vaše tržište ističe.

Svaki portal koji objavi vaš sadržaj će postaviti link ka vašem sajtu. Pretraživači cene linkove sa važnijih sajtova, a to vam donosi bolje rangiranje na pretraživačima.

Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy Foto-ilustracija: Profimedia/Alamy

6. Korak: Koristite moć e-mail marketinga kako biste posetioce pretvorili u kupce

Kada napravite listu za slanje e-mailova, vi u stvari kreirate najvrednije sredstvo svog online biznisa. Vaše mušterije i pretplatnici su vam dali dozvolu da im šaljete e-mailove. To znači da:

  • dajete nešto što su tražili,
  • razvijate odnos sa njima,
  • dobijate korisne odgovore.

Takođe, e-mail marketing je znatno jeftiniji i efektivniji od štampe, TV-a ili radija, a usmeren je na direktne korisnike.

Svako ko poseti vaš sajt i dozvoli da mu šaljete e-mail je potencijalna mušterija.

Foto: Profimedia/Corbis Foto: Profimedia/Corbis

7. Korak: Povećajte svoje prihode dodatnom prodajom

Jedna od najvažnijih strategija internet marketinga jeste razvijanje dugogodišnjeg odnosa sa mušterijama. Bar 36% ljudi koji su već kupili nešto od vas će ponovo kupiti nešto, ukoliko ih upućujete u to šta je novo. Stoga, je potrebno da:

  • Nudite proizvode ili usluge koje se uklapaju u prvobitnu kupovinu,
  • Šaljete elektronske kupone koje mogu iskoristiti prilikom sledeće posete,
  • Nudite poklone za kupljene proizvode ili usluge.

Nagradite mušterije za odanost i one će postati odanije.

Internet se menja u toku svake godine, ali principi vođenja uspešnog posla se ne menjaju. Nemojte puno da brinete ukoliko imate dobre ideje, ali ne i veštine da napravite neki proizvod ili obezbedite određene usluge. Jedne od veština koje se mogu najbolje naplatiti u vidu online biznisa jesu IT usluge, što je danas mnogim nezaposlenim pojedincima otvorilo vrata za karijeru ili uspešan biznis. Preduzetništvo je danas neuporedivo lakše, upravo zahvaljujući mogućnostima koje internet pruža.

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA