Saznajte koje su dve najmoćnije reči koje menadžer može da koristi!

 
  • 0

Socijalna inteligencija je samo jedan od atributa dobrog menadžera. Na sreću, svim menadžerskim sposobnostima može da se ovlada uz adekvatan trening

Sa insistiranjem na profesionalnoj etikeciji, političkoj i drugim korektnostima, u današnjem radnom okruženju često se prenebregne činjenica da ljudima ponekad ne treba dati mnogo da bi se osetili zadovoljnim. Ponekad je dovoljno zahvaliti im se na dobro obavljenom poslu. Drugim rečima, ako ste menadžer, jedno iskreno „hvala Vam” može vam mnogo toga dobrog doneti.

Neka fraza „Hvala Vam” postane deo vašeg vokabulara

- Jedine dve stvari koje ljudi žele više od seksa i novca jesu priznanje i pohvala - izjavila je jednom prilikom Meri Kej Eš, žena koja stoji iza jedne od, na globalnom nivou, najuspešnijih kompanija za direktni marketing.

Možda pomislite da se ovo podrazumeva i da nije u pitanju nikakav zlata vredan savet, ali zapitajte se sledeće: koliko često se zahvaljujete vašim saradnicima, a koliko se često vaši pretpostavljeni zahvaljuju vama? Da li je od poslednjih gestova ovakve vrste prošlo, možda, više vremena nego što biste sebi priznali?

Bilo kako bilo, evo nekoliko saveta koji će vas učiniti boljim rukovodiocem:

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Redovno odajte priznanja

Neka davanje pohvala postane vaša redovna obaveza. Odvojite 10 minuta nedeljno da se zahvalite zaposlenima i saradnicima koji su obavili svoj posao. Sigurno se svakodnevno mnogo puta zahvaljujete na prijemu mejla. Ovo nije ništa drugačije.

Pismenu pohvalu prosledite i vašim pretpostavljenima

Ne zaboravite da mejl u kome se posebno zahvaljujete nekome na dobro obavljenom zadatku prosledite višim instancama. Na ovaj način ćete još više motivisati saradnika kome se obraćate, a vaši rukovodioci će znati da ste u stanju da prepoznate kvalitet.

Foto-ilustracija: Foter.com/Victor 1558 Foto-ilustracija: Foter.com/Victor 1558

Negujte proaktivnu kulturu

Ohrabrujte naviku da se odaju priznanja i stimuliše produktivnost u vašem radnom okruženju. Dajte primer drugima tako što nećete propustiti priliku da se zahvalite ili podržite incijative vaših zaposlenih.

Pišite i postavljajte cedulje

Kad god je moguće ostavite pisanu poruku zahvalnosti. U digitalnom dobu ovakav gest znači više nego ikada pre.

Hvalite pred drugima

Kada planirate da nekoga pohvalite, potrudite se da to uradite javno. U prisustvu drugih kolega pohvala će imati jači efekat. Ovako možete dodatno motivisati i pohvaljenu osobu, ali i druge kolege.

Foto: Profimedia/Corbis Foto: Profimedia/Corbis

Opšte je poznato da su mnoge kompanije odavno prepoznale značaj pohvala i priznanja za produktivnost. American Airlanes, na primer, redovnim korisnicima daje mogućnost da predlože zaposlene koje smatraju izuzetnim za nagradu Aplauz. Ovo je dobar primer neobičnog načina da se odavanje priznanja učini delom svakodnevnog života.

Međutim, tu postoji opasnost od institucionalizovanja ovih nagrada, umesto da one budu lična poruka. Zato se potrudite da fraza „hvala Vam” sadrži realno značenje. Traži se iskrenost, a ne puka učtivost.

Socijalna inteligencija je samo jedan od atributa dobrog menadžera. Na sreću, svim menadžerskim sposobnostima može da se ovlada uz adekvatan trening. Steći kvalitetno obrazovanje iz ove oblasti će vam koristiti na svakom koraku. Razmotrite upisivanje efektnog programa iz menadžmenta.

I ne zaboravite da kažete „hvala Vam”!

(Telegraf.rs)

Video: Samsung Galaxy Z Fold6 recenzija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA