Postaćete odličan lider ukoliko se pridržavate ovih saveta!

  • 1

Harvard Business review je nedavno objavio studiju koja je pokazala da više od 50 odsto od 20 000 ispitanika tvrdi da ih njihovi pretpostavljeni dovoljno ne poštuju. Problem je očigledno što nedovoljno menadžera ima svest o tome koliko uzajamno uvažavanje između menadžmenta i zaposlenih u praksi znači.

Jedna druga studija pokazala je da 60 odsto menadžera smatra da su prezauzeti da bi bili učtivi, 29 odsto tvrdi da se  ponaša kao i ostali lideri u organizaciji, a 4 odsto je priznalo da ne poštuje svoje zaposlene jer, prosto, mogu da se tako ponašaju. Ako ste lider u svojoj organizaciji, treba da znate da će neki jednostavni postupci povećati zadovoljstvo i produktivnost vašeg sektora. Evo nekoliko proverenih saveta iz prakse.

Budite prisutni

Ne potcenjujte moć fizičkog prisustva. Potrebno je da budete uz svoje zaposlene, da šetate po kompanijskim prostorijama. Ne možete stalno komandovati sedeći za stolom. Vaši zaposleni treba da vas vide i vi treba da vidite njih.

Fokusirajte se na svoj tim

Trudite se da sebe gurnete u drugi plan i saznate što je moguće više o svojim saradnicima. Pitajte šta ih muči. Interesujte se za probleme koji ne mogu da reše. Korporativna komunikacija je hijerarhizovana, a trebalo bi da bude interaktivnija. Zato se potrudite da budete otvoreni za pomoć.

Foto: Foter/Victor 1558 Foto: Foter/Victor 1558

Budite učtivi

Ne košta mnogo vremena da kažete „molim vas”, ili „hvala”, a tako ćete pokazati da cenite tuđi trud. Uljudnost ne bi smela da bude retka pojava, iako u korporativnom životu često jeste.

Ne zaboravite da se smešite

Kao lidera svakodnevno vas posmatraju i vaš stav se prenosi na zaposlene. Kada ste neraspoloženi, potrudite se da budete pozitivni i ohrabrujte ostale osmehom. Naravno, nemojte preterivati. Neka vaš entuzijazam bude „zarazan”, ali uvek u granicama dobrog ukusa.

Posvetite svojim saradnicima punu pažnju

Ne postoji veće nepoštovanje od ignorisanja. Kada vam se neko od zaposlenih obrati, nemojte istovremeno pisati mejl ili odgovarati na telefonske pozive. Posvetite se dijalogu. Prihvatljivo je, naravno, da vam je potrebno minut-dva da završite aktivnost u kojoj vas je zatekao saradnik i svako će vas za toliko sačekati bez nervoze.

Foto: Profimedia Foto: Profimedia

Uvek zahvalite

Jednostavna poruka ili mejl u kome zahvaljujete zaposlenom na dodatnom zalaganju uticaće pozitivno da se ova dobra praksa kod njih i nastavi.

Pružite dobrodošlicu novim kolegama

Budite predusretljivi kada dobijete nove saradnike. Njima će biti potrebno duplo više pažnje i podrške da se snađu u novom okruženju. Ako ima mogućnosti, organizujte i mali koktel ne biste li im dali do znanja da dolaze u prijateljsko okruženje.

Promovišite kulturu poštovanja

Nagrađujte one koji su zaslužili. Pravi lider zna da su unapređenje, povećanje plate ili bonus najbolji načini da se pokaže zaposlenom koliko ga firma ceni i koliko joj je potreban.

Ako želite da postanete dobar menadžer, pridržavajte se ovih saveta. Dobar primer na koji se zaposleni ugledaju nema cenu. Ne plašite se da ćete učtivošću preći u zonu drugarstva, jer to su dva potpuno različita odnosa. Obraćajte se zaposlenima onako kako biste želeli da se drugi obraćaju vama.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • zozon direktor

    8. januar 2015 | 05:33

    Sve je to bla bla, jedno je teorija a drugo praksa... uspesan director slusa I izvrsava ono sto mu njegov shef nalozi.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA