Upoznajte italijanskog Marka Zakerberga
Možda niste čuli za njega, ali 22-godišnji Mateo Akili brzo podiže prašinu na evropskoj tehnološkoj sceni. Akili je pokrenuo društvenu mrežu "Egomnia",koja je usmerena na spajanje poslodavaca sa kandidatima koji najbolje odgovaraju traženim profilima.
Na ideju da osnuje sopstvenu kompaniju došao je pre svega tri godine, na završnoj godini srednje škole. Danas pregovara o partnerstvu sa kompanijama kao što su Google, Microsoft, i klijentima poput Vodafone-a, Generalia, Bulgari i Ericsson.
- Dobili smo listu rangiranih univerziteta za koje smo aplicirali i odatle ideja za pokretanje posla. Zašto kompanije ne bi dobile rang liste osoba koje traže posao i to na osnovu toga koliko su pogodni za kompaniju - objašnjava Akili svoju ideju.
Jednostavna ideja zahtevala je dug put do implementacije, s obzirom da ovaj, tada još uvek student, nije imao pristup novcu koji je bio neophodan za pokretanje posla.
- U Italiji ne postoji sistem poput inkubatora ili preduzetničkog kapitala, tako da sam počeo sam - nastavlja priču Akili. Profesionalci su mu tražili oko 100.000 evra za izradu algoritma njegove društvene mreže. Kako nije imao tu sumu novca, obratio se studentima, a novac za njihov honorar dobio je od svog oca koji je prvi uložio u posao mladog Italijana.
Univerzitet Bokoni u Milanu poseduje jednu od najprestižnijih poslovnih škola u Evropi, a na prvoj godini studija Mateo je dobio i prvu podršku za "Egomniu" nakon pisanja jednog od kolega sa studija koje su preneli gotovi svi nacionalni sajtovi. Kada je sajt lansiran u februaru 2012. godine, do kraja prvog dana prijavilo se oko 1.000 studenata i 20 kompanija.
Veliki zaokret došao je nakon što se Akili pojavio na naslovnoj strani uticajnog italijanskog magazina "Panorama" koji ga je nazvao "italijanski Zakerberg". Ubrzo nakon toga, mnoge kompanije želele su da saznaju više o njemu i šta je to u čemu on može da im pomogne, a pod svoje okrilje uzeo ga je i softverski gigant Microsoft.
Dve godine kasnije "Egomnia" beleži više od 250.000 članova i 700 kompanija koje koriste usluge ove mreže.
- Sada pišemo istoriju interneta. Pravi eksperti su mladi ljudi, ljudi čija kosa nije seda - priča Akili, i dodaje da je vremenom shvatio da njegova mladost predstavlja uspeh.
Za nekoliko meseci otvoriće i prve kancelarije van Italije i to u Sao Paulu u Brazilu. Sajt će biti dostupan na engleskom i portugalskom, a kompanije će moći da se pretplate i na neke premijum servise.
(Telegraf.rs / Izvor: bbc.com)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.