KAKVA BI TO TRAGEDIJA BILA: Sony zamalo "ubio" PlayStation (FOTO)

  • 18

Iako danas broj prodatih primeraka igračkih konzola Sony PlayStation premašuje nekoliko stotina miliona, u samom početku japanska kompanija  njoj uopšte nije pridavala veliki značaj, i zamalo su "ubili" ceo projekat zato što nisu verovali u njen uspeh.

Na konferenciji video igara u Brajtonu, a u čast 20 godina PlayStation-a, Endru Haus prisećao se početnih borbi oko ove konzole. Tokom ranih devedesetih godina Haus je radio u Tokiju, i bio je deo tajnog projekta koji je bio zadužen za razvijanje originalnog PlayStation-a.

- Veliki deo korporacije negativno je gledao na PlayStation. Moj tadašnji šef mi je rekao da sam idiot, i da je to na čemu radimo igračka. Još jedan nadređeni mi je rekao kako to nikada neće postatio ozbiljan deo kompanije Sony - izjavio je Haus u Brajtonu.

Prvi PlayStation lansiran je davne 1994. godine, i prodat je u preko 100 miliona primeraka širom sveta. Ovo je otvorilo put neverovatnom uspehu modernih konzola, gde sada dominiraju Sony i njegov najveći rival Microsoft.

- Oni su na konzolu gledali kao na deo tržišta igračaka, na nešto što bi trebalo da bude deo Sony-jeve ponude za decu. Na sreću, veoma mali deo nas strastvenih entuzijasta nije se složio sa njima, i videli smo veliki potencijal u oblasti igara - rekao je Haus.

Gejmerskom industrijom devedesetih godina dominirali su SEGA i Nintendo, tako da je lansiranja PlayStation-a itekako bio izazov priseća se Endru. Na osnovu neverovatnog uspeha prve konzole, Sony počinje sa planom za naslednika, PlayStation 2, koji je postao najbolje prodavana konzola u istoriji. Prodat je u više od 155 miliona primeraka.

- Veoma smo se trudili, naročito sa PlayStation-om 2, da damo legitimitet igrama i zabavi kao važnim medijima. Trudili smo se da razbijemo predrasude ljudi o tome da su igre samo za decu, ili da su konzole samo dečje igračke - dodaje Haus.

Treća inkarnacija konzole doživela je kritike zbog previsoke cene, dok su programeri sa druge strane imali problema sa kreiranjem programa za ovu mašinu. Uprkos tome, PS3 je prodat u više od 80 miliona primeraka, ali nije uspeo da nadmaši uspeh svog prethodnika.

Kada je aktuelna PS4 verzija konzole u pitanju, Haus navodi kako nije bio zadovoljan prvim dizajnom, pa je insistirao na doradi i poboljšanju određenih aspekata.

- Bili smo veoma jasni u nameri da ovu konzolu pravimo za gejmere, želeli smo da ovom platformom  inspirišemo naše najlojalnije i najodanije igrače - tvrdi on.

Najnovije vesti iz sveta kompjutera, igrica, mobilnih telefona, gedžeta možete pratiti i na našoj Facebook stranici!

(Telegraf.rs / Izvor: telegraph.co.uk)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sck

    11. jul 2014 | 13:18

    Dobra stara vremena ...

  • Boban

    12. jul 2014 | 02:38

    Vi ste kompletno nezreli. Nekada su igraci spadali u intiligenciju i razgovori se nikada nisu vodili na ovaj nacin. Poenta je uzivanje u igrama, a ne klinacko hvalisanje tipa "JA imam 2 a ti nemas....". Za uzivanje u igrama nije bitna hardverska snaga masine vec hardverska snaga u glavi graca i njegova sposobnost da sebi napravi stimung koji mu odgovara. Pravi igrac to radi zbog sebe a ne zbog drugih, jer o ukusma nevredi raspravljati.

  • Realan

    12. jul 2014 | 11:50

    Koliko para dadoh na iznajmljivanje ni sad mi nije zao... :)))

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA