KAKVA BI TO TRAGEDIJA BILA: Sony zamalo "ubio" PlayStation (FOTO)
Iako danas broj prodatih primeraka igračkih konzola Sony PlayStation premašuje nekoliko stotina miliona, u samom početku japanska kompanija njoj uopšte nije pridavala veliki značaj, i zamalo su "ubili" ceo projekat zato što nisu verovali u njen uspeh.
Na konferenciji video igara u Brajtonu, a u čast 20 godina PlayStation-a, Endru Haus prisećao se početnih borbi oko ove konzole. Tokom ranih devedesetih godina Haus je radio u Tokiju, i bio je deo tajnog projekta koji je bio zadužen za razvijanje originalnog PlayStation-a.
- Veliki deo korporacije negativno je gledao na PlayStation. Moj tadašnji šef mi je rekao da sam idiot, i da je to na čemu radimo igračka. Još jedan nadređeni mi je rekao kako to nikada neće postatio ozbiljan deo kompanije Sony - izjavio je Haus u Brajtonu.
Prvi PlayStation lansiran je davne 1994. godine, i prodat je u preko 100 miliona primeraka širom sveta. Ovo je otvorilo put neverovatnom uspehu modernih konzola, gde sada dominiraju Sony i njegov najveći rival Microsoft.
- Oni su na konzolu gledali kao na deo tržišta igračaka, na nešto što bi trebalo da bude deo Sony-jeve ponude za decu. Na sreću, veoma mali deo nas strastvenih entuzijasta nije se složio sa njima, i videli smo veliki potencijal u oblasti igara - rekao je Haus.
Gejmerskom industrijom devedesetih godina dominirali su SEGA i Nintendo, tako da je lansiranja PlayStation-a itekako bio izazov priseća se Endru. Na osnovu neverovatnog uspeha prve konzole, Sony počinje sa planom za naslednika, PlayStation 2, koji je postao najbolje prodavana konzola u istoriji. Prodat je u više od 155 miliona primeraka.
- Veoma smo se trudili, naročito sa PlayStation-om 2, da damo legitimitet igrama i zabavi kao važnim medijima. Trudili smo se da razbijemo predrasude ljudi o tome da su igre samo za decu, ili da su konzole samo dečje igračke - dodaje Haus.
Treća inkarnacija konzole doživela je kritike zbog previsoke cene, dok su programeri sa druge strane imali problema sa kreiranjem programa za ovu mašinu. Uprkos tome, PS3 je prodat u više od 80 miliona primeraka, ali nije uspeo da nadmaši uspeh svog prethodnika.
Kada je aktuelna PS4 verzija konzole u pitanju, Haus navodi kako nije bio zadovoljan prvim dizajnom, pa je insistirao na doradi i poboljšanju određenih aspekata.
- Bili smo veoma jasni u nameri da ovu konzolu pravimo za gejmere, želeli smo da ovom platformom inspirišemo naše najlojalnije i najodanije igrače - tvrdi on.
(Telegraf.rs / Izvor: telegraph.co.uk)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sck
Dobra stara vremena ...
Podelite komentar
Boban
Vi ste kompletno nezreli. Nekada su igraci spadali u intiligenciju i razgovori se nikada nisu vodili na ovaj nacin. Poenta je uzivanje u igrama, a ne klinacko hvalisanje tipa "JA imam 2 a ti nemas....". Za uzivanje u igrama nije bitna hardverska snaga masine vec hardverska snaga u glavi graca i njegova sposobnost da sebi napravi stimung koji mu odgovara. Pravi igrac to radi zbog sebe a ne zbog drugih, jer o ukusma nevredi raspravljati.
Podelite komentar
Realan
Koliko para dadoh na iznajmljivanje ni sad mi nije zao... :)))
Podelite komentar