TEHNOLOGIJA I DIZAJN: Savršen recept modernih proizvođača (FOTO)
Svaki proizvođač ima želju i obavezu da se dodvori publici na najbolji mogući način, a to će najlakše i najsigurnije učiniti dopadljivim izgledom uređaja. Drugim rečima,tehnologija sama po sebi više nije dovoljna da stigne do kritične mase, zbog čega na scenu stupa dizajn.
- Tehnologija, baš kao i umetnost, je najuzvišenija vežba ljudske mašte – čuvena rečenica poznatog američkog sociologa Danijela Bela, postala je kredo mnogih savremenih pronalazača.
Zato, kada se spoje ideja i sposobnost, vizija i primenljivost, tačka porekla i tok kreativnog procesa, tada korisničko iskustvo dostiže svoj vrhunac. Međutim, da li je oduvek bilo ovako? U kojoj tački je došlo do prekretnice u svetu današnjih proizvođača, kada je dizajn postao standard i obaveza pri kreiranju uređaja svih vrsta? Ovo možemo možda najbolje da vidimo na primeru proizvoda kome je decenijama funkcionalnost bila jedina bitna karakteristika, a sam izgled nešto oko čega se čak nije ni razmišlalo – klima uređaji.
Teško da danas možemo da zamislimo domaćinstvo bez ovakog aparata koji će nam ulepšati život za vreme raznih temperaturnih nepogoda. U svim oblicima, veličinama i bojama, na nama je samo da pokažamo prstom i odaberemo najprijemčljiviju za naše oko. Međutim, nije baš oduvek bilo tako.
Ako uzmemo u obzir da je potreba za klima uređajem bila prisutna još među prvim primitivnim zajednicama, koje su se rashlađivale krijući se po vlažnim pećinama, jasno je zašto je Bendžamin “Sveznalica” Frenklin požurio da objasni osnovnu ideju prvog klima uređaja – isparavanje alkohola i drugih promenljivih tečnosti, koje evaporiraju brže od vode, mogu da je rashlađuju čak do nivoa smrzavanja.
Tek 1931. godine je napravljen prvi kućni klima uređaj sa eksternom jedinicom, dizajn koji se i dan-danas primenjuje na stambenim objektima širom sveta.
Ovo zvuči kao priča sa srećnim krajem, međutim mnogo toga su proizvođači ovog uređaja morali da promene kako bi maksimalno poboljšali nivo korisničkog iskustva. Slaba tehnologija, jednostavan i dosadan dizajn, ali i cena koja je dostizala čak 600.000 današnjih američkih dolara, nagnali su proizvođače da ulože ogroman napor kako bi klima uređaj bio ukras doma svakog prosečnog građanina.
Nakon Drugog svetskog rata nastaje bum u inovacijama, jer kako su se vojnici vraćali kućama, izgleda da su želeli da zgrabe svoj “američki san” rashlađen, pa ubrzo počinje proizvodnja prvog centralnog sistema hlađenja za poslovne prostore, bolnice i škole. Kako je tehnologija postajala sve naprednija, javlja se sve veća potreba da tehnološke inovacije prati dopadljiv dizajn, kako bi ovakvi uređaji što pre pronašli svoj put do domova širom sveta.
Dizajn je pomogao da najnovije tehnologije prestanu da budu primamljive samo hi-tech zaluđenicima, već i da postanu umetničko delo koje će svi poželeti. Neki proizvođači su na vreme otkrili da je tajna formula pravog korisničkog iskustva upravo idealna kombinacija maksimalne tehnologije i minimalnog dizajna.
Pod parolom “manje je više”, savremeni tvorci tehnoloških i dizajnerskih čuda od klima uređaja, vratili su se neiscrpnoj inspiraciji stvaralaca širom sveta vekovima unazad. Geometrijski oblici postali su osnova klasičnog stila i minimalistički imperativ pri izradi modernih uređaja.
Jedan od predvodnika ovih maestralnih tehnoloških i dizajnerskih dostignuća definitivno je i LG ARTCool Stylist klima uređaj, najnoviji ponos južnokorejskog maga za inovacije. Ovo malo remek delo, u potpunom skladu sa minimalizmom, gotovo da je neprimetno u bilo kojoj prostoriji, a ukoliko zaboravite gde se nalazi, podsetiće vas ugrađeno LED osvetljenje u obliku kruga koje emituje boje po vašem ukusu.
Inovativni 3D protok vazduha i režim tihog rada, upakovani su u savršeno dizajnersko rešenje u vidu kvadratnog oblika i kružnog LED osvetljenja unutar njega. Kao da predstavlja čuvenu problematiku kvadrature kruga, ovaj jedinstven uređaj nam govori da je nemoguće upravo ostvarivo.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.